خبرگزاری کار ایران

بقایی در پاسخ به ایلنا:

رابطه خود را با اروپا دنبال می‌کنیم

رابطه خود را با اروپا دنبال می‌کنیم
کد خبر : ۱۵۴۸۸۴۳

سخنگوی وزارت‌خارجه گفت: ما رابطه‌مان را با همه کشورها دنبال می‌کنیم، همچنین با کشورهای اروپایی این رابطه را ادامه خواهیم داد به غیر از یکی دو کشوری که مشکل داریم همیشه اعلام کردیم که با همه کشورها حاضر به تعامل هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل بقایی در پاسخ به خبرنگار ایلنا، با اشاره به صحبت‌های وزیر امورخارجه کشورمان پس از بازگشت از روسیه که در ایکس نوشت،" آفتاب از شرق طلوع کرد و حقیقتا در حال غروب از غرب است" و با توجه به امکان گسترش روابط با غرب در مقطع کنونی و پس از حمله اسرائیل به خاک ایران، تصریح کرد: اینکه خورشید از شرق طلوع می‌کند و از غرب غروب می‌کند یک فکت است و مشخص است پس این نکته‌ای که آقای دکتر عراقچی گفتند قاعدتا خورشید از شرق غروب نمی‌کند. در رابطه با بریکس این نکته مهم است که اولاً این‌ها مجموعه‌ای از کشورهای مهم اقتصادهای نوظهور و کشورهایی هستند که در رویکردهایشان مواضع مستقل‌تری را در رابطه با تحولات جهانی دنبال می‌کنند. همانطور که عرض کردم، بریکس در حوزه‌های مختلفی ورود دارد و اگر سند بریکس را ملاحظه بفرمایید، هدفش ارتقای صلح، امنیت و همکاری است این اهداف همان اهداف سازمان ملل متحد است. اما متاسفانه سازمان ملل متحد در طول این سال‌ها به ویژه یک سال اخیر نشان داد که تحت تاثیر و نفوذ برخی از اعضای قدرتمند خود موفق نشده است که رسالت خود را انجام دهد.

بقایی یادآور شد: بریکس ائتلافی است برای تغییری در مناسبات نامناسبی که در حال حاضر وجود دارد و البته همه این کشورها عضو سازمان ملل هستند و قرار نیست که جایگزین سازمان ملل شود ما رابطه‌مان را با همه کشورها دنبال می‌کنیم، همچنین با کشورهای اروپایی این رابطه را ادامه خواهیم داد به غیر از یکی دو کشوری که مشکل داریم همیشه اعلام کردیم که با همه کشورها حاضر به تعامل هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز