خبرگزاری کار ایران

پورمحمدی در نشست ماهانه انجمن جامعه اسلامی مهندسین:

امسال از بازار سرمایه به نفع بودجه کشور پولی خارج نمی‌کنیم

امسال از بازار سرمایه به نفع بودجه کشور پولی خارج نمی‌کنیم
کد خبر : ۱۵۴۸۲۳۶

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال از بازار سرمایه به نفع بودجه کشور پولی خارج نمی‌کنیم. همچنین امسال استیذان از مقام معظم رهبری در خصوص برداشت از صندوق ذخیره ارزی برای کمک به بودجه را در لایحه بودجه گرفتیم که موجب شفاف‌تر شدن بودجه تقدیمی از سوی دولت گردید.

به گزارش ایلنا، نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین عصر روز شنبه چهارم آبان ماه در حسینیه ائمه اطهار با سخنرانی محمدرضا باهنر دبیرکل و سید حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمدرضا باهنر در خصوص جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اشاره داشت: جنایات این رژیم آپارتاید موضوعی نیست که از دل مسلمانان جهان و سایر بشردوستان در دنیا پاک شود.

باهنر با اشاره به شهادت جانسوز سید حسن نصرالله و سایر فرماندهان مقاومت و مستشاران شهید ایرانی گفت: مقاومت زنده و پاینده است و تا محو رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار ادامه خواهد داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از دیپلماسی خوب و قدرتمند دولت چهاردهم تقدیر کرد و سفر عراقچی به لبنان و سفر شجاعانه رئیس مجلس شورای اسلامی به بیروت و همراهی ایشان با مردم مظلوم لبنان و همچنین سفرهای پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران را بسیار ارزشمند توصیف کرد.

باهنر در بخش دیگری از سخنان خود به جمعه نصر و نماز جمعه با صلابت مقام معظم رهبری که با حضور بسیار باشکوه مردم همراه بود اشاره کرد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی بعد از عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ قول حمله وسیع و دردناک را داده بود اما واقعاً جرأت نکرد و چیزی جز رجزخوانی‌های پوشالی از آنها ندیدیم البته همین جسارت آنها هم جواب دارد و بدانند که دوران بزن در رو تمام شده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت اقتصادی ما سامان مناسبی ندارد. خدمات نظام جمهوری اسلامی مجموعه کارهای دولت‌های قبلی است و اشکالات هم از همین‌هاست و نمی‌توان سر یک دولت یا دو دولت شکست.

وی به موضوع ناترازی انرژی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با نفت بشکه‌ای ۷۰ دلار الان سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار نفت و معادل آن انرژی مصرف می‌کنیم و عملاً آن را آتش می‌زنیم. همین امسال ۸ درصد مصرف انرژی مان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

در ادامه این مراسم سید حمید پورمحمدی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به ایراد سخن پرداخت. سخنان پورمحمدی حول بودجه سال ۱۴۰۴ بود و در این خصوص اظهار داشت: دولت چهاردهم اولاً بودجه را در زمان خودش تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. ثانیاً بودجه ارائه شده بسیار شفاف است. ثالثاً اصلاحات ساختاری که در بودجه انجام شده از جمله نظام طبقه‌بندی بودجه و نظام کدینگ بودجه در نوع خود بسیار قابل توجه بود.

وی افزود: برای اولین بار است که بحث افزایش سرمایه بانک‌ها در بودجه آمده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اشاره داشت: امسال از بازار سرمایه به نفع بودجه کشور پولی خارج نمی‌کنیم. همچنین امسال استیذان از مقام معظم رهبری در خصوص برداشت از صندوق ذخیره ارزی برای کمک به بودجه را در لایحه بودجه گرفتیم که موجب شفاف‌تر شدن بودجه تقدیمی از سوی دولت گردید.

در پایان این مراسم پورمحمدی به سوالات حاضرین در خصوص بودجه سال ۱۴۰۴ پاسخ گفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز