خبرگزاری کار ایران

عزیزی فارسانی در نطق میان دستور:

ساختار را نمی‌توان صرفا با افراد، سالم‌سازی کرد

ساختار را نمی‌توان صرفا با افراد، سالم‌سازی کرد
کد خبر : ۱۵۴۶۷۴۵

عضو کمیسیون انرژی در مجلس، گفت: دل خوش کردن به افراد پاکدست، خوب، سالم و خدوم برای عبور از شرایط امروز در مساله فساد اداری کفایت نمی‌کند. اشخاص تاثیرگذار هستند اما ساختار را نمی‌توان صرفا با افراد سالم‌سازی کرد و کشور را از این فساد تودرتو رهایی بخشید. ما نیازمند سیاستگذاری و انتخاب مسیرهای مبتنی‌بر نظارت هوشمند و دقیق در فرآیندهای کلان و خرد هستیم.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا عزیزی فارسانی، در نشست علنی امروز (چهار‌شنبه ۲ آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک برای عملیات وعده صادق(۲) و اقدام شجاعانه ریاست محترم مجلس، گفت: در ابتدا جنایات رژیم غاصب اسراییل، این نژادپرستان گمراه و شیطان‌صفتان بیماردل که تحقق آمال و آرزوهایشان در کودک‌کشی و آوارگی مردم مظلوم فلسطین و لبنان است را محکوم می‌کنم، همچنین یاوه‌گویی و ادعاهای بی‌مورد ارضی بعضی از کشورهای همسایه را محکوم کرده و از دولت محترم می‌خواهم در اجرای ماده ۶۱ قانون برنامه هفتم پیشرفت، خدمات ملی و فراملی را در جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی به سرعت عملیاتی کند.             

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار، کوهرنگ و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی، خطاب به نمایندگان مجلس، ادامه داد: همکاران عزیز؛ هنوز فساد اداری یکی از بزرگترین چالش‌های کشور است به گونه‌ای که نظرسنجی مرکز اخبارسنجی دانشجویان ایران نشان می‌دهد ۷۶ درصد شهروندان نگران موضوع فساد اداری و اختلاس در کشور هستند، جایگاه ایران در میان ۱۸۰ کشور ۱۴۷ است که بسیارهشداردهنده است، لذا دل خوش کردن به افراد پاکدست، خوب، سالم و خدوم برای عبور از شرایط امروز در مساله فساد اداری کفایت نمی‌کند. اشخاص تاثیرگذار هستند اما ساختار را نمی‌توان صرفا با افراد سالم‌سازی کرد و کشور را از این فساد تودرتو رهایی بخشید. ما نیازمند سیاستگذاری و انتخاب مسیرهای مبتنی‌بر نظارت هوشمند و دقیق در فرآیندهای کلان و خرد هستیم.

وی تصریح کرد: از وزیر ارتباطات می‌خواهم با توجه به اینکه در آستانه انقلاب هوش مصنوعی، جهش کوآنتومی، فراگیری اینترنت اشیاء و زنجیره بلوکه هستیم در اسرع وقت برنامه‌های مربوطه را با مشارکت بخش خصوصی تبیین کند تا توسعه اقتصاد دیجیتال، تجارت الکترونیک و رشد صنعت فضایی کشور را شاهد باشیم. ضمنا مشکل اینترنت، فیبر نوری و دکل‌های تلفن همراه استان چهارمحال و بختیاری را تا پایان سال ۱۴۰۴ مرتفع گردانید.

عزیزی یادآور شد: ملت شریف ایران و هیات محترم دولت؛ مدیریت و حکمرانی ناکارآمد حوزه آب کشور منجر به ویران کردن استان زیبا و سرسبز چهارمحال و بختیاری گردیده است، آلوده شدن آب چشمه‌های سرخون  به علت عبور خطوط لوله‌های نفت و بیکار شدن کشاورزان و شیلات‌داران و آواره شدن مردم بیرگان و بازفت کوهرنگ که بی‌شباهت به مردم مظلوم فلسطین نیستند از جمله این موارد است.

وی افزود: از اعضای محترم شورای عالی آب می‌خواهم ضمن پرداخت مطالبات به حق مردم، انتقال آب غیرکارشناسی بهشت‌آباد که مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست، کمیسیون اصل ۹۰، سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات را دارد و توقف آن در سال ۱۳۹۳ تایید شده، همچنان متوقف بماند و برای تامین آب فلات مرکزی از آب دریا استفاده شود. نمی‌شود در شرق یک استان کویری خربزه بکارند و در غرب آن برنج و در مرکز آن صنایع بزرگ و انتظار داشت که زاینده‌رود خروشان که قلب تپنده فلات مرکز ایران است، زنده بماند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، بیان کرد: اگر دولت نتواند مدیریت کند ما بختیاری‌ها همان گونه که در انقلاب مشروطه کشور را مدیریت کردیم، توان مدیریت آن را داریم.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ضمن تشکر از رییس‌جمهور محترم مبنی‌بر ارائه به موقع لایحه بودجه براساس اصل پیشرفت اقتصادی توام با عدالت اما بی‌عدالتی در توزیع منابع کشور منجر به عقب‌ماندگی در تمام زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری شده به گونه‌‌ای که در حوزه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ هنوز ۵۳ روستا فاقد لوله‌کشی آب بهداشتی، ۱۷۷ روستا فاقد راه روستایی، ۱۹۵ روستا فاقد گاز و میزان مهاجرت جوانان روستایی ۶۷ درصد است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز