خبرگزاری کار ایران

بیاتی در تذکر شفاهی:

تشکیل نظام آمارشناسی برای کل کشور حلال مشکلات خواهد بود

تشکیل نظام آمارشناسی برای کل کشور حلال مشکلات خواهد بود
کد خبر : ۱۵۴۶۷۳۵

نماینده تفرش در مجلس نتایج آن در کل جامعه نقش دارد، گفت: گاهی اطلاعات آماری توسط افرادی اجرا می‌شوند که نه تنها اطلاعات صحیحی را ندارند بلکه تخصص کافی نیز نداشته؛ راه حل این موضوع تشکیل نظام آمارشناسی برای کل کشور است.

به گزارش ایلنا، ولی الله بیاتی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری ضمن گرامیداشت اول آبان روز ملی آمار و برنامه ریزی، گفت: در این روز لازم است به اهمیت آمار و پژوهش و نقش آن در ارتقای کیفی فعالیت های پژوهشی که بر اساس اطلاعات دقیق است یادآوری کنیم. لازم است افزایش و آگاهی جامعه در خصوص ضرورت و نفوذ آمار در جنبه های مختلف اجتماعی، آموزشی و فکری جامعه در زمینه شواهد آماری و پایگاه حرفه ای در زمینه سواد آماری حرفه ای و ارتقای خلاقیت و توسعه علوم آماری مورد توجه قرار بگیرد و اقدامات لازم توسط دستگاه های مربوطه اتخاذ شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر آموزش و پژوهش در حوزه علم آمار رشد قابل توجهی داشته است اما به کارگیری آن ها در حوزه های مختلف کافی نبوده است، نیازمند توجه بیشتر در این حوزه هستیم.

بیاتی در ادامه تاکید کرد: هم اکنون در سازمان های مختلف و واحدهای آن ها اطلاعاتی ایجاد شده است اما در برخی از واحدها افرادی غیرمتخصص شاغل هستند و آمارشناسان غیر حرفه ای در این واحدها نیازمند توجه ویژه هستند باید سواد آماری در بین آحاد جامعه به ویژه در بین مسئولان، تصمیم سازان و رسانه های عمومی ارتقا یابد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه اغلب طرح های آماری کشور نتایج آن در کل جامعه نقش دارد، گفت: گاهی اطلاعات آماری توسط افرادی اجرا می شوند که نه تنها اطلاعات صحیحی را ندارند بلکه تخصص کافی نیز نداشته؛ راه حل این موضوع تشکیل نظام آمارشناسی برای کل کشور است، فرهنگ آماری باید از آموزش و پرورش و مدارس آغاز و بین دانش آموزان نهادینه شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم در ادامه تاکید کرد: همکاران محترم امروز آمار سال ۱۳۹۵ برای تصمیمات کلان کشور ملاک قرار گرفته است، در صورتی که تغییرات جمعیتی کشور در حوزه شهری و روستایی منجر شده تا این آمار درست نباشد و نیازمند برنامه ریزی درست است. امید می رود با همت ریاست جمهوری و مسئولان اقداماتی موثر در این حوزه انجام پذیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز