خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

بازار از آرامش متعادلی برخوردار است/ در تامین گوشت قرمز و تامین ارز مورد نیاز هیچ مشکلی نداریم

بازار از آرامش متعادلی برخوردار است/ در تامین گوشت قرمز و تامین ارز مورد نیاز هیچ مشکلی نداریم
کد خبر : ۱۵۴۶۶۶۵

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص شایعات مربود به کمبود گوشت قرمز گفت: در تامین گوشت قرمز و تامین ارز مورد نیاز هیچ مشکلی نیست؛ اینها احتمالا شایعاتی برای التهاب در بازارست. اتفاقا دام مازاد و آماده پروار زیادی برای کشتار در کشور داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نوری قزلجه ویر جهاد کشاورزی در پایان جلسه هیات دولت با اشاره به سفرش به تانزانیا گفت: در دولت چهاردهم اولین کمیسیون مشترک با این کشور را برگزار کردیم که مسئولیت آن با وزارت جهادکشاورزی بود. با توجه به اولویت‌ها کشورهای آفریقایی را در اولویت داشتیم و اولین کمیسیون را بعد از ۱۶ سال وقفه در آنجا برگزار کردیم و دستاوردهای خوبی هم داشت.

وی افزود: حدود ۱۱ مورد قرارداد و تفاهم نامه امضا شد بخشی از این‌ها را بخش خصوصی و بازرگانان ما انجام دادند. بخشی را هم قسمت‌های دولت انجام دادند. اسناد خوبی امضا شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سفارتخانه تانزانیا در تهران راه‌اندازی و افتتاح می‌شود. به دنبال تسهیل و لغو روادید برای بازرگانان دو کشور هستیم. با توجه به ظرفیت های این کشور که به عنوان دروازه شرق آفریقا شناخته می‌شود، ۷،۸ کشور دیگر هم مسیرشان از آنجاست و برای ما اهمیت بیشتری داشت و خوشبختانه این سفر موفقت آمیز بود امیدواریم بخش دولتی و خصوصی بتوانند این قراردادها را پیگیری کنند و به دنبال قراردادهای جدیدتری هم باشند.

نوری قزلجه در خصوص شایعات مربود به کمبود گوشت قرمز گفت: در تامین گوشت قرمز و تامین ارز مورد نیاز هیچ مشکلی نیست؛ اینها احتمالا شایعاتی برای التهاب در بازارست. اتفاقا دام مازاد و آماده پروار زیادی برای کشتار در کشور داریم.

وی با تاکید بر اینکه توزیع گوشت یارانه‌ای در فروشگاه‌ها متوقف نشده است، گفت: البته در بخش حمل هوایی وقفه‌ای داشتیم که آن هم از طریق انتقال زمینی جبران می‌شود تا کمبودی در بازار احساس نشود. از روز اول توزیع، پیش‌بینی‌هایی درباره احتمال کمبود در بازار انجام شده بود اما وقفه چند روزه اصولا نباید کمبودی در بازار مصرف به وجود آورد. قیمت گوشت ممکن است به دلیل همین جابه‌جایی از هوایی به زمینی به صورت جزیی تغییر  کند که تلاش می‌کنیم این اتفاق در بخش خرده‌فروشی نیفتد.

وی در خصوص تامین ارز کالاهای اساسی عنوان کرد: روند منظم تامین ارز و روند مرتب تامین کالاهای اساسی در کشور انجام می‌شود. تولید گندم به اندازه کافی است. ذخایر استراتژیک بیشتر از میزان مصوبات است و بازار از آرامش متعادلی برخوردار هست

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز