خبرگزاری کار ایران

سیمایی صراف در پاسخ به ایلنا:

کسی نمی‌تواند از بخشنامه مربوط به بازگشت دانشجویان و اساتید به دانشگاه‌ها تمرد کند

کسی نمی‌تواند از بخشنامه مربوط به بازگشت دانشجویان و اساتید به دانشگاه‌ها تمرد کند
کد خبر : ۱۵۴۶۶۶۰

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر کسی مدعی است که دانشگاه تصمیمات را اجرا نمی‌کند، باید به ما اطلاع دهد. به‌عنوان مثال، اگر کسی واقعاً مدعی باشد، کافی است که به دفتر وزارت علوم یا دفتر بازرسی شکایات اطلاع دهد تا ما پیگیری کنیم چون نمی‌توانند اجرای تصمیم اداری تمرد کنند من در این مورد اطلاعی ندارم ولی در همان بخشنامه هم نوشتیم اگر کسی خود را مشمول بخشنامه می‌داند ولی از قلم افتاده به ما اطلاع دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین سیمایی صراف در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص بازگشت دانشجویان و اساتید که همچنان به طور کامل مشخص نشده است، گفت: در مصاحبه قبلی عرض کردم که ما پرونده‌ها را به‌طور دقیق و یک به یک بررسی کرده‌ایم. آن دسته از پرونده‌هایی که به تخلفات آموزشی یا مسائل غیرسیاسی مربوط می‌شوند، روند خاص خود را دارند. ما فقط پرونده‌هایی را که مربوط به حوادث ۴۰۱ بودند، به‌صورت یک به یک بررسی کرده و نظر خود را به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم.

وی افزود: اگر کسی مدعی است که دانشگاه تصمیمات را اجرا نمی‌کند، باید به ما اطلاع دهد. به‌عنوان مثال، اگر کسی واقعاً مدعی باشد، کافی است که به دفتر وزارت علوم یا دفتر بازرسی شکایات اطلاع دهد تا ما پیگیری کنیم چون نمی‌توانند اجرای تصمیم اداری تمرد کنند من در این مورد اطلاعی ندارم ولی در همان بخشنامه هم نوشتیم اگر کسی خود را مشمول بخشنامه می‌داند ولی از قلم افتاده به ما اطلاع دهد.

وزیر علوم در رابطه با نحوه انتصاب مدیران دانشگاه‌ها در مورد انتصاب مسئولین و روسای دانشگاه‌ها و اینکه در این انتخاب ها چقدر تحزب و سیاست‌زدگی نقش دارد، گفت: باید بگویم که تحزب‌گرایی نه تنها نقشی ندارد بلکه نقش منفی هم دارد. اگر کسی معلوم شود کنشگر سیاسی است و مشخص شود در مدیریت خود اعمال سیاست‌زدگی می‌کند به هیچ عنوان در مدیریت جایی ندارد. معیارهای ما ابتدا قانون است و گفته‌ایم کسی می تواند انتخاب شود که توان حداکثری در اینجاد توافق داشته باشد و در مدیریت خود اعمال سیاست نکند.

وی گفت: غیر از این هم از مراجع قانونی استعلام می‌گیریم وقتی استعلام آنها مثبت شد حکم سرپرستی برای آنها می‌زنیم معیار ما اولا رعایت قانون است و ثانیا قدرت وفاق است ما بر این باوریم که مدیران باید توانایی ایجاد وفاق بتواند با تمام جریان‌های دانشگاه بیشترین تافق  را داشته باشند. همچنین، صلاحیت حرفه‌ای و محبوبیت در دانشگاه از جمله شرایط ضروری است. اگر مدیری همه شرایط را داشته باشد اما از مقبولیت پایینی برخوردار باشد به‌راحتی نمی‌تواند بسیاری از مشکلات دانشگاه را حل کند. اما مدیری که محبوبیت و مقبولیت دارد خیلی مشکلات را به راحتی حل می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز