خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

پاسخ وزیر کشور به نگرانی‌ها در خصوص انتخاب استانداران

پاسخ وزیر کشور به نگرانی‌ها در خصوص انتخاب استانداران
کد خبر : ۱۵۴۶۵۴۶

وزیر کشور گفت: اولین‌ها در این دولت شکل گرفته است شما ملاحظه کنید اگر کار آسانی بود در دولت‌های دیگر هم انجام می‌شد. اولین استاندار اهل سنت بعد از انقلاب را در این دولت انتخاب کردیم، هم‌چنین اولین استاندار از قومیت عرب و اولین فرماندار خانم اهل‌سنت در این دولت منصوب شد. این کار بر اساس شعار وفاق ملی و تدابیر رییس‌جمهور صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسکندر مومنی وزیر کشور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص سیاست‌های همسایگی عنوان کرد: یکی از اولویت‌های ما دیپلماسی همسایگی است مرز یک موضوع دو طرفه است؛ هم ما باید مراقبت کنیم. در این سمت در مرزهای خودمان که ورود غیرمجاز انسان و قاچاق اسلحه و دیگر چیزها را نداشته باشیم. از سوی دیگر همسایگان هم باید ملزم شوند که آنها هم مرزهای خود را کنترل کنند یکی از اولویت‌های اصلی ما همین است.

وی افزود: بناست در آینده نشست منطقه‌ای با همسایگان وزرای کشورهای منطقه در خصوص امنیت مرزها داشته باشیم این حرف درستی است که به تنهایی یک کشور خودش نمی‌تواند از مرزها حراست کند و باید به صورت دوجانبه کنترل صورت گیرد.

وزیر کشور در خصوص انتخاب استاندارن و نگرانی‌هایی که در این خصوص وجود دارد، گفت: استانداران بر اساس سیاست‌های رییس‌جمهور و وعده‌های ایشان در انتخابات، با پیشنهاد وزارت کشور در هیات دولت منتخب می‌شوند و جز یکی دو مورد بقیه با اجماع در هیات وزیران رای آوردند.

وی گفت: اولین‌ها در این دولت شکل گرفته است شما ملاحظه کنید اگر کار آسانی بود در دولت‌های دیگر هم انجام می‌شد. اولین استاندار اهل سنت بعد از انقلاب را در این دولت انتخاب کردیم، هم‌چنین اولین استاندار از قومیت عرب و اولین فرماندار خانم اهل‌سنت در این دولت منصوب شد. این کار بر اساس شعار وفاق ملی و تدابیر رییس‌جمهور صورت گرفته است.

وزیر کشور در خصوص سیاست‌های دولت در رابطه با مهاجرین غیرقانونی گفت: سازمان ملی مهاجرت که برنامه هفتم مکلف کرده تدوین شده تقدیم دولت شده ان شا الله به مجلس می رود ممکن است در این زمینه خلا قانونی نداشته باشیم اما پراکندگی داریم پراکندگی‌های زیادی در مسئولیت‌ها و اختیارات سیاست‌گذاری وجود دارد. امیدواریم که قانون ملی مهاجرت این مسائل را یکپارچه کند. همان‌طور که دو هفته پیش نیز خدمتتان عرض کردم، ممکن است گفته شود که ایرانی‌ها در انجام کارهای سخت فعال هستند. به عنوان مثال، در معدن طبس، ۱۷۰۰ کارگر در اعماق زمین مشغول به کار بودند که همگی ایرانی بودند.

وی افزود: بنابراین، صرفاً با سازوکارهای سلبی نمی‌توان مسائل را حل کرد و لازم است موضوعات مربوط به قوانین کار و اشتغال اتباع به‌طور یکپارچه مورد توجه قرار گیرد. به رغم اینکه با انباشت مهاجرین مواجه هستیم، امیدواریم با تصویب این قانون، در یک برنامه میان‌مدت ساماندهی مناسبی در این حوزه انجام شود.

در خصوص نهایی شدن انتخاب استانداران گفت:  امروز تعدادی از استانداران قرار بود حضور یابند، اما به دلیل سفر جناب آقای رئیس‌جمهور، این اتفاق نیفتاد. در هفته‌های آینده، ان‌شاءالله هر هفته پنج یا شش استاندار جدید معرفی خواهند شد و امیدوارم که در چند هفته آینده، استانداران منصوب شوند. امروز به دلیل عدم حضور جناب رئیس‌جمهور، استانداری معرفی نخواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز