خبرگزاری کار ایران

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی:

جنایات اسراییل در فلسطین و لبنان را محکوم می‌کنیم

کد خبر : ۱۵۴۶۳۶۹

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز گسترش جنگ در منطقه همچنین جنایات اسراییل در فلسطین و لبنان را محکوم می‌کنیم و این حملات ددمنشانه را علیه انسانیت بوده را محکوم کرده مداخله قاطعانه شورای امنیت را خواستاریم. این جنایات ددمنشانه‌ای که صورت می‌گیرد شرم تاریخی برای اخلاق و انسانیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا نشست خبری نمایندگان اقلیت‌ها و نمایندگان مذهبی پیرامون حمایت از نیروهای مسلح و تمامیت ارضی کشور ظهر امروز در کلیسای سرکیس مقدس با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

اسقف بنیامین کلیسای شرق آشور در این برنامه گفت: امروز رهبران ادیان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گردهم آمدیم تا درباره جنایات رژیم صهیونیستی صحبت کرده و اعتراض کنیم. شاهد جنایاتی علیه مردم مظلوم فلسطین هستیم. شاهد بی رحم بودن نسبت به انسان آزاده هستیم. حق انسان آزاده که حق زندگی کردن دارد در این باغی که خداوند برای زندگی کردن آفریده اما این باغ تبدیل به بیشه‌زاری از قتل و خون ریزی شده است. در یک سال گذشته بسیار متاسف هستیم برای شورای امنیت اتحادیه اروپا که ادعای دموکراسی و اداره دنیا را دارند که دم از ممالک متمدن می‌زنند اما نمی‌توانند جلوی آن را بگیرند. در این یک سال اخیر شاهد جنایات و وحشی‌گری هستیم. این نظر همه ادیان بدون تفاوت است. صلح زندگی برای همه انسان‌ها باید به وجود بیاید.  درخواست ما این است که از روی عدل جهان را اداره کنند. ما دوست نداریم خون حتی یک انسان ریخته شود. مژده دین و انبیای الهی صلح دوستی و انسان دوستی و زندگی‌کردن در کنار هم دیگر است. شاهد شهادت رهبران حماس و حزب‌الله بودیم و تسلیت می‌گویم. خدمت رهبر انقلاب و مردم شریف ایران و لبنان که چه جنایت‌هایی انجام می‌شود و چه اتفاقات ناگواری می‌افتد ما در این مکان مقدس دعا می‌کنیم؛ کشور ایران کشور جنگ نیست کشور صلح دوستی است. اقدام ایران در عملیات وعده صادق یک و دو جنگ نبود بلکه پیام بود که هیچ کس تعرضی به خاک ما نداشته باشد.

اسقف سرکیس داووسیان اسقف جامع ارامنه در ایران گفت: درود خودم را به روحانیون و نمایندگان مجلس می‌فرستم ما امروز در اینجا جمع شدیم تا درباره موضوعی که همه ما را ناراحت کرده صحبت کنیم. ما امروز درباره زندگی خاورمیانه داریم صحبت می‌کنیم. خاورمیانه‌ای که مردم زندگی خودشان را در لبنان، سوریه و فلسطین اشغالی به سختی سپری می‌کنند. افرادی که در لبنان و سوریه هستند؛ لبنان جایگاه همبستگی دارند و همه با صلح زندگی خود را سپری کردند. در لبنان افرادی از کلیساهای مختلف زندگی می‌کنند ارامنه و یونانیان و اشوریان زندگی صلح آمیز خود را با تمام ادیان سپری می‌کنند. لبنان کشور مقدسی است و در آنجا قدیس فراوانی حضور دارند که زندگی خود را برای آزادی مردم لبنان وقف کردند. همانطور که گفتم لبنان در کنار یکدیگر با صلح زندگی می‌کند امروز کشور همسایه لبنان یعنی اسرائیل دست به جنایت‌هایی زده که جوامع بشری را نگران کرده است. برای ما مسیحیان اورشلیم اسرائیل کشور مقدسی است و پیام صلح و سازش را برای ما به ارمغان آورد. در رسانه‌های کشورهای بزرگ که زور در اختیار دارند یهودی‌ها را به زور در آنجا ساکن کردند تا این کشور به مشکل بربخورد. به خاطر همین باید مقابل این جنایات ایستادگی کنیم این کشور با قربانی کردن مردم و کودکان هرچیزی که بخواهد‌ به دست بیاورد. همه کشورها می‌خواهند اسراییل حق دفاع از خود را دارد اما این امر دلیل براین نمی‌شود برای دفاع از خود همه کشورها را از بین ببرد و همه مردم و کودکان را بکشد. این کارهای که در اینجا می‌شود جز وحشی‌گری نیست و باعث از بین رفتن صلح در منطقه می‌شود. ما تماما این عمل دولت صهیونیست را محکوم می‌کنیم که همه مردم حق زندگی و ارامش را دارند و زندگی حقی الهی است که از طرف خداوند به ادسان داده شده و هیچ کس حق نداره این حق را بگیرد. ما این امر را محکوم می‌کنیم و همه حق زندگی کردن را با صلح داریم. من در اینجا به این امر مهم می‌خواهم اشاره کنم که سخنان رهبر انقلاب در نماز جمعه سخنان خودشان را ایراد کردند می‌خواهند به این امر اشاره کنم که برای ایشان ارزوی سلامت کنم. دعای خود را با دعای رهبر انقلاب یکی کرده و دست دعای خود را برای شادی روح شهدا و طلب آمرزش دارم.

اسقف اعظم سرکیس کلیسای آشوری گفت: ما در اینجا جمع شدیم که تا درباره قتل عام مردم لبنان صحبت کنیم. این خون‌های ریخته سده قابل قبوا نیست و هیچ کشوری حق ندارد به سرزمین دیگری تجاوز کند. همه حق دارند در صلح و آرامش زندگی کنند و ما این فجایع را در کشتار مردم فلسطین اشغالی می‌بینیم. رژیم صهیونیستس حق ندارد برای تداوم زندگی خودش را فلسطین اشغالی را از بین ببرد. از خداوند می‌خواهیم عشق و محبت صلح و امید درهمه کشورها به وجود بیاید. هیچ کشوری حق ندارد به ایران تجاوز کند و ما حق داریم از خودمان دفاع کنیم. ما مخالف این هستیم که جنگ رخ داده و امیدواریم که صلح و زندگی برای مردم دنیا به ویژه در فلسطین و لبنان ایجاد شود.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز گسترش جنگ در منطقه همچنین جنایات اسراییل در فلسطین و لبنان را محکوم می‌کنیم و این حملات ددمنشانه را که علیه انسانیت بوده محکوم کرده و مداخله قاطعانه شورای امنیت را خواستاریم. این جنایات ددمنشانه‌ای که صورت می‌گیرد شرم تاریخی برای اخلاق و انسانیت است. این شرم تاریخی با کمک استکبار جهانی یعنی آمریکا انجام می‌دهند. جنایاتی که انجام می‌شود حق زندگی آزادانه مردم سلب کرده است. در یک سال اخیر شاهد جنایاتی در بیمارستان‌هایی بوده که باید مکانی برای مداوی پیرزنان و پیرمردان و کودکان باشد بوده است. امروز مشکل رژیم صهیونیستی با مردم غزه و فلسطین نیست مشکل با انسانیت است. با بمباران بیمارستان‌ها و مساجد نشان داد با خدا نیز دشمنی دارد. جمع شدیم این تفکرات خبیث را محکوم کنیم. میدان غزه میدان اسرائیل و غزه نیست میدان حق و باطل است. دست در دست هم دهیم که حق طلبان این جنایت ددمنشانه باشیم.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: در اینجا جمع شدیم تا جنایات و اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی محکوم کنیم. از حضور شجاعانه رهبر انقلاب در نماز جمعه تقدیر می‌کنیم. ایران شروع کننده هیچ جنگی نیست. از همه مراجع بین‌المللی می‌خواهیم به سکوت خود پایان داده و بساط ظلم و خونخواری رژیم صهیونیستی را برچیند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز