خبرگزاری کار ایران

قالیباف در نشست کمیسیون امنیت ملی:

سکوت و بی‌تفاوتی خوی وحشی‌گری اشغالگران را بیدار می‌کند

سکوت و بی‌تفاوتی خوی وحشی‌گری اشغالگران را بیدار می‌کند
کد خبر : ۱۵۴۶۳۱۶

رئیس مجلس گفت: در شرایط کنونی وحدت و وفاق کشورهای اسلامی تامین کننده امنیت و ضامن صلح و ثبات منطقه است. اشغالگران نشان داده اند که زبان گفت‌وگو را نمی‌فهمند و سکوت و بی تفاوتی، خوی وحشیگری آنها را بیدار می‌کند این رژیم منحوس امروز گرفتار اعتراضات داخلی و مشکلات امنیتی خارجی است و وجود نامشروعش در خطر اضمحلال است مسلمانان و کشورهای اسلامی در این شرایط وظیفه ی خطیری دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر قالیباف در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با جمعی از سفرای کشورهای اسلامی گفت: سفرای محترم و رؤسای محترم کشورهای اسلامی در تهران از این فرصتی شد در این نشست باشم خرسندم. شرایط حساس و پویایی در منطقه حاکم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند امروز همه آزادی خواهان فریاد نفی استعمار برآوردند اما باید روایت‌گر این وقایع جنایتکاران باشند.

وی تاکید کرد: این باند جنایتکار به قصد تغییر ژئوپلیتیک منطقه و غارتگری هر روز خون زنان و کودکان را روی زمین می‌ریزد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم که نتیجه این هم اندیشی انتقال پیام وحدت جهان اسلام در مقابل رژیم خبیث، اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی باشد. وظیفه شما به عنوان سفیران و فرستادگان کشورهای اسلامی از این جهت خطیر و با اهمیت است که می‌توانید با انعکاس عزم و اراده نظام جمهوری اسلامی ایران برای پشتیبانی از مبارزان و مجاهدین سلحشور در غزه، لبنان، یمن و سراسر جغرافیای کشورهای اسلامی دولت‌های خود را بیش از پیش در حمایت از مظلومان محکومیت اشغالگری و آزادی سرزمین های اشغالی ترغیب نمایید.

وی ادامه داد: کشورهای اسلامی که در بطن حوادث و اتفاقات منطقه هستند و درد جنایات رژیم سفاک و گرگ صفت صهیونیستی را بر تن برادران، خواهران و فرزندان خود احساس می‌کنند باید تصویرگر و تحلیل‌گر درست این وقایع باشند و حمایتی قوی‌تر و صدای رساتری از دیگران در تحریم و مبارزه با اشغالگران داشته باشند.

قالیباف با بیان این‌که ما و همه جهانیان شاهدند که رژیم نامشروع صهیونیستی چگونه منطقه را به جنگ و آشوب کشانده و بدون توجه به قواعد و اصول بین‌المللی شناخته شده کودک، زن، مرد، پیر و جوان را شهید و مجروح کرده و موجب آوارگی مردم مقاوم غزه شده است، عنوان کرد: این باند جنایتکار در پرتو حمایت اربایان خود، بدون اینکه ابایی از نقض حقوق بین الملل و کشتار غیرنظامیان داشته باشند به قصد تغییر ژئوپولتیک منطقه به نفع خود و غارت کشورهای منطقه همه روزه خون بیگناهان را به زمین می ریزد و در مقابل هیچ نهاد و سازمانی هم پاسخگو نیست.

رئیس مجلس یادآور شد: این رژیم در ماه‌های اخیر و بعد از اینکه در میدان جنگ نتوانسته به هدف خود دست یابد، به ترور ناجوانمردانه رهبران گروه‌های مقاومت روی آورده است تا از این طریق و با این دستاوردسازی ها، افکار عمومی داخل و خارج را متقاعد کند که با تداوم جنگ بقای خود را تضمین می کند. اما سابقه مقاومت به همه نشان داده است این شهادتها نه تنها خللی در اراده پولادین گروه ها دولتها و ملتهای مبارز منطقه برای ادامه راه رهبرانشان ایجاد نمیکند بلکه رهبران دیگری با همان روحیه ی مبارزه و جهاد برای به فعلیت رساندن آرمان مقدس آزادی قیام کرده اند و هزاران نوجوان و جوان نیز با مشاهده مجاهدت رهبران مقاومت برای یاری مبارزان ،میدان به با خواسته اند.

وی با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله ادامه داد: همگی شاهد بودیم که بعد از به شهادت رساندن سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان به یاری خداوند متعال عملیاتهای سربازان مقاومت با قدرت بیشتری در حال انجام است و در صورت ادامه ی جنگ ضربات مهلک تری به رژیم غاصب وارد خواهند کرد این دشمنان ،بشریت در چند روز گذشته نیز یحیی سنوار مبارز خستگی ناپذیر و مقاوم جنبش حماس را در نبردی نابرابر به شهادت رساند. با خواست خدا و برخلاف نیات شوم صهیونیستها پخش تصاویر آخرین لحظات حیات با برکت وی که تا آخرین قطره خون خود با جنایتکاران صهیونیستی می،جگنید مجددا بارقه ی امید را به دل سربازان مقاومت تاباند و تلاش قهرمانانه وی الگویی برای نسلهای آینده در مبارزه و ایستادگی شد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در همین مورد در پیامشان فرمودند، فقدان فرمانده یحیی سنوار برای جبهه مقاومت البته دردناک است ولی این جبهه با شهادت برجستگانی چون شیخ احمد یاسین فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیه از پیشروی باز نماند و با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت. باذن الله حماس زنده است و زنده خواهد ماند.

وی با اشاره به سفر خود به کشور لبنان بیان کرد: مستحضر هستید که در هفته گذشته بنده سفری به لبنان و از آنجا برای حضور در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی دیداری از ژنو داشتم قبل از سفر به سوییس به بیروت سفر کردم تا وضعیت میدانی را از نزدیک ببینم و پیام واقعی و واضحی را از اوضاع آنجا به نمایندگان مجالس جهان انتقال دهم. در نشست ها و پنل های مختلف عنوان کردم که مردم لبنان و فلسطین به آمید یاری و حمایت ما هستند. دشمن اشغالگر توان نظامی آمریکا و همه حامیان خود را به صحنه آورده است تا اشغالگری و تجاوز را در منطقه تثبیت نماید. با این وجود امروز دیگر فرصتی برای مماشات بی تفاوتی با محاسبات طولانی مدت نیست.وظیفه همه کشورهای اسلامی و تک تک افراد این است که حامی مظلومان مقاوم و مبارزان از جان گذشته جبهه ی مقاومت باشند جمهوری اسلامی ایران با خون سرداران و سربازان خود در کنار مجاهدان جبهه مقاومت ایستاده است و میدان دیپلماسی را هم برای تنگ کردن عرصه بر دشمن اشغالگر، فعالانه بکار گرفته است.

قالیباف تاکید کرد: در شرایط کنونی وحدت و وفاق کشورهای اسلامی تامین کننده امنیت و ضامن صلح و ثبات منطقه است. اشغالگران نشان داده اند که زبان گفت‌وگو را نمی‌فهمند و سکوت و بی تفاوتی، خوی وحشیگری آنها را بیدار می‌کند این رژیم منحوس امروز گرفتار اعتراضات داخلی و مشکلات امنیتی خارجی است و وجود نامشروعش در خطر اضمحلال است مسلمانان و کشورهای اسلامی در این شرایط وظیفه ی خطیری دارند.

وی خاطر نشان کرد: نباید به این رژیم اجازه داد که از امکانات کشورهای اسلامی برای جنایت علیه برادران و خواهران مسلمان بهره بگیرد. ما نیازمند اعمال تحریم های اقتصادی و قطع شریانهای حیاتی رژیم اشغالگر قدس فشار سیاسی کشورهای اسلامی باید منعطف به توقف ماشین کشتار صهیونیستها شود.

وی بیان کرد:کشورهای اسلامی باید بصورت هماهنگ از فضای مناسب مجامع بین المللی برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بهره بگیرند و آتش بس را به نفع غیر نظامیان و مردم بی پناه منطقه، بر آنها تحمیل نمایند. مطبوعات و رسانه ها باید ابعاد مختلف جنایات رژیم را برای مخاطبان خود تشریح کنند. خواص روشنفکران و همه اقشار ما باید آگاهانه در مسیر مبارزه با جنایتکاران روشنگری کنند.

قالیباف تاکید کرد:ما بیش از هر چیز بر وحدت و اتحاد مسلمین تکیه داریم اتحاد ما دشمنان اسلام را در موضع ضعف قرار میدهد صدای واحد ما در حمایت از مردم فلسطین و غزه یا سایر ملتهای مورد ظلم منطقه دشمن شکن است اما چند دستگی ،ما خواست دشمن و باعث سرخوشی اوست جمهوری اسلامی ایران در راه حمایت از اتحاد امت اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نمی.کند. معتقدم با وحدت ما کشورهای اسلامی، دشمنان اسلام منزوی شده و رو به نابودی خواهند گذاشت ان شاء الله و به فضل خداوند رحمان، شاهد نجات امت محمد المصطفی (ص) از شر غده سرطانی منطقه؛ رژیم اشغالگر قدس باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز