خبرگزاری کار ایران

حاجی دلیگانی در تذکر شفاهی:

قانون باید به نحوی وضع شود که همه دستگاه‌ها مکلف به اجرای آن باشند

قانون باید به نحوی وضع شود که همه دستگاه‌ها مکلف به اجرای آن باشند
کد خبر : ۱۵۴۶۰۳۰

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: ما در جایگاهی هستیم که قانون را به نحوی وضع کنیم که دستگاه‌ها را مکلف کنیم تا وظیفه خود را درست انجام دهد.

به گزارش ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی براساس ماده ۲۰۶ تا ۲۱۷ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد نظارت‌های ما می‌توانست موثرتر از این اثرگذار باشد، وقتی کار نظارتی انجام می‌دهیم، باید چنان اثر نظارتی داشته باشد که در آن حوزه آن اتفاق مجدد پیش نیاید و از این بابت از نظارت‌های سه شنبه مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر دارم، خصوصا از آقای پشم‌چی‌زاده، معاونت نظارت تقدیر و تشکر دارم.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار، میمه و وزوان در مجلس شورای اسلامی افزود: بیشترین نقش را و منحصرترین نقش را مجلس هم در بعد قانون گذاری و مهم در بعد نظارت دارد، لذا پیشنهاد بنده این است که اگر تشخیص دادید بیان بفرمایید که در شرح مذاکرات این موضوع که مرکز پژوهش‌ها و معاونت نظارت مجلس ظرف یک ماه بروند علل و راهکارهایی که می‌تواند باعث موثرتر واقع شدن نظارت‌های مجلس را فراهم کند تهیه کنند و به مجلس ارائه کنند.

وی بیان کرد: در این جهت ممکن است نیاز به اصلاح قوانین باشد که این موضوع باید انجام شود. اگر جاهای دیگری ضعف وجود دارد بیان کنند و اگر در رسیدگی‌ها و نظارت‌های مجلس ضعف داریم بیان کنند تا برطرف کنیم. مثلا یکی از موارد را قوه قضاییه است، ما که نباید از قوه قضاییه بخواهیم که چرا این کار را انجام بدهد یا این کار را انجام ندهد. ما در جایگاهی هستیم که قانون را به نحوی وضع کنیم، که چنان قوه قضاییه را مکلف کنیم تا وظیفه خود را درست انجام دهد.

حاجی دلیگانی گفت: در رسیدگی به اقدامات نظارتی مثل ماده ۲۳۴، ۴۵ و بقیه موارد و این‌ها را باید به نوعی برایشان تکلیف ایجاد کنیم که راهی به غیر از آنکه درست رسیدگی شود نداشته باشیم و نظارت‌های ما موثر شود. کمیسیون‌ها هم می‌توانند بیشتر از این در این گونه مواقع موثر واقع شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز