خبرگزاری کار ایران

لاریجانی: مقاومت یک جریان ریشه‌دار است که به‌دلیل سلطه‌طلبی آمریکا و غرب شکل گرفته است

لاریجانی: مقاومت یک جریان ریشه‌دار است که به‌دلیل سلطه‌طلبی آمریکا و غرب شکل گرفته است
کد خبر : ۱۵۴۵۳۵۹

لاریجانی با اشاره به جریان مقاومت در منطقه گفت: مقاومت یک جریان ریشه‌دار است که به‌دلیل سلطه‌طلبی آمریکا و غرب شکل گرفته است. مقاومت در لبنان پس از اشغال این کشور توسط اسرائیل و در عراق به‌دنبال تجاوز آمریکا شکل گرفت. همچنین، در یمن نیز مقاومت پس از دخالت نظامی عربستان و بمباران‌های مداوم شکل گرفت.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در آیین نکوداشت آیت‌الله مهدوی کنی اظهار کرد: درباره بزرگی آیت‌الله مهدوی سخنان بسیاری گفته و نوشته شده است.

وی با نقل روایتی از امام حسین (ع) گفت: انسان‌هایی که عقل، دین، ادب، حیا و خوش‌خلقی داشته باشند، سعادتمندند و آیت‌الله مهدوی این پنج رکن را در سلوک سیاسی خود داشت.

لاریجانی ادامه داد: آیت‌الله مهدوی در فعالیت‌های علمی و سیاسی به عقل دوراندیش تأکید داشت و دانشگاه امام صادق(ع) نمونه‌ای از دوراندیشی اوست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: گاهی سیاسیون عقل‌گرایی ایشان را نمی‌پسندیدند، خصوصاً وقتی فضا احساسی می‌شد، اما آیت‌الله مهدوی همواره بر اصول خود پایبند بود. آیت‌الله جوادی نیز او را عالمی آگاه و سیاستمداری هوشمند توصیف کرده است که تلاش می‌کرد مبانی دینی را در سیاست پیاده کند.

وی افزود: نیک‌مردی و خیرخواهی آیت‌الله مهدوی در سیاست معاصر ایران آشکار بود و او همواره به حیا و ادب در سیاست اهمیت می‌داد. جامعه‌ای که پیوندهای اخلاقی نداشته باشد، دچار شکاف‌های اجتماعی می‌شود و آیت‌الله مهدوی می‌دانست که خوش‌خلقی و حسن خلق در سخت‌ترین شرایط هم ضروری است. او تصمیم‌گیری‌های سیاسی را بر اساس عقل و دین انجام می‌داد و همواره با خوش‌خلقی همراه بود.

 لاریجانی در ادامه به مسائل روز جامعه اشاره کرد و گفت: حوادث منطقه در ماه‌های اخیر با سرعتی بی‌سابقه در حال وقوع است. برخی تحلیل‌گران این امر را به نتانیاهو نسبت می‌دهند، اما به نظر لاریجانی، موضوع عمیق‌تر است و طراحی اسرائیل با هدایت آمریکا به تغییرات استراتژیک در منطقه مرتبط است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد که ایران نمی‌تواند نسبت به این تحولات بی‌تفاوت باشد و حفظ امنیت و منافع ملی در اولویت است.

وی همچنین به اصول قانون اساسی اشاره کرد که حمایت از مستضعفین و مسلمانان را به‌عنوان یکی از وظایف دولت جمهوری اسلامی تعریف کرده است.

لاریجانی با اشاره به جریان مقاومت در منطقه گفت: مقاومت یک جریان ریشه‌دار است که به‌دلیل سلطه‌طلبی آمریکا و غرب شکل گرفته است.

وی افزود که مقاومت در لبنان پس از اشغال این کشور توسط اسرائیل و در عراق به‌دنبال تجاوز آمریکا شکل گرفت. همچنین، در یمن نیز مقاومت پس از دخالت نظامی عربستان و بمباران‌های مداوم شکل گرفت.

لاریجانی در پایان به حمایت ایران از جریان مقاومت در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: این حمایت‌ها به امنیت و منافع ملی ایران مربوط است. اصول قانون اساسی نیز بر حمایت از مستضعفین تأکید دارد و ایران وظیفه دارد در مقابل دشمنان و طراحی‌های آن‌ها محکم بایستد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز