خبرگزاری کار ایران

سید حسن خمینی در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه قم؛

همنوایی روسیه و چین در مورد جزایر سه گانه ایران غیرقابل قبول‌تر است

همنوایی روسیه و چین در مورد جزایر سه گانه ایران غیرقابل قبول‌تر است
کد خبر : ۱۵۴۵۳۴۷

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با غیرقابل مناقشه خواندن تمامیت ارضی ایران گفت: روحیه غیرت ملی ایرانیان و تعلق خاطر همه آنان به این آب و خاک که خود را در 8 سال دفاع مقدس نشان داد، بهترین سرمایه دستگاه دیپلماسی برای پاسخ محکم به مدعیان هر وجب از این خاک است که باید از آن بهترین و هوشمندانه ترین بهره را را برد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی طی سخنانی در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه قم، با اشاره به ادعای اخیر اتحادیه اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس نسبت به جزایر سه گانه، گفت: تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران مسأله قابل مناقشه ای نیست و کسی حق گزافه گویی در خصوص آن را ندارد؛ دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا باید جلوی تداوم این ادعاهای سست را که هر از گاهی از سوی برخی دولت ها مطرح می شود را بگیرد و با تکیه بر حساسیت و عرق ملی و دینی ایرانیان نگذارد بیان این سخنان تبدیل به موضعی عادی در روابط بین الملل شود.

وی افزود: گرچه کشورهای حاشیه خلیج فارس در ادعای مالکیت نسبت به جزایر سه گانه سابقه ای نسبتا چنددهه ای دارند، اما همنوایی برخی کشورها همچون روسیه و چین در این سخن غلط غیرقابل قبول تر است و همراهی اخیر اروپایی ها نیز بیانگر سناریویی جدید برای تجدید فشارها بر جمهوری اسلامی ایران در شرایط ویژه منطقه است که باید مورد توجه دقیق سکانداران دستگاه سیاسی، امنیتی و دیپلماتیک کشور باشد.

یادگار امام تصریح کرد: بیان ادعا در مورد تمامیت ارضی در مورد کشوری چون ایران باید با شدیدترین واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه شود و از هر ابزاری برای مسدود کردن باب این مواضع استفاده شود. 

وی گفت: توجه ویژه به آبادانی و فراهم کردن  امکان سکونت مردم در جزیره ابوموسی نیز یک تصمیم راهبردی برای حفاظت از تمامیت ارضی کشورمان است که باید مدنظر دولت و نیروهای مسلح قرار گیرد.

سید حسن خمینی در پایان گفت: روحیه غیرت ملی ایرانیان و تعلق خاطر همه آنان به این آب و خاک که خود را در ۸ سال دفاع مقدس نشان داد، و همچنین هنرمندان و اهالی اندیشه و فرهنگ و ادب؛ بهترین سرمایه دستگاه دیپلماسی برای پاسخ محکم به مدعیان هر وجب از این خاک است که باید از آن بهترین و هوشمندانه ترین بهره را را برد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز