خبرگزاری کار ایران

پیغامی:

بیش از ۵ میلیون گردشگر سالانه به قشم سفر می‌کنند

بیش از ۵ میلیون گردشگر سالانه به قشم سفر می‌کنند
کد خبر : ۱۵۴۴۳۰۹

پیغامی گفت: قشم سالانه میزبان بیش از ۵ میلیون گردشگر است و باید مسئولین با حمایت‌های خود، این منطقه را به عنوان کانون ارتباطات میان‌فرهنگی در تاریخ معرفی نمایند.

به گزارش خبرنگار اینا، عادل پیغامی در جمع خبرنگاران در رابطه با برگزاری همایش همسنگار، گفت: امروز همایش ملی صنعت گردشگری همسنگار جزیره جهانی قشم با حضور مهمانان برجسته‌ای از وزارتخانه‌های مختلف، از جمله وزارت امور خارجه و وزارت گردشگری، همچنین نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، سفرا و سران کشورهایی که در طول تاریخ ارتباطات با جزیره قشم داشته‌اند، برگزار گردید. در این همایش، تلاش کردیم با تأکید بر اصطلاح قدیمی «همسنگار»، که به نوعی همراهی و هم‌افزایی لنج‌ها و کشتی‌ها در مسیرهای دریایی اشاره دارد، پایه‌گذار گردشگری قشم و معرفی تاریخ و هویت مردم این جزیره به عنوان یک مقصد گردشگری مبتنی بر صلح باشیم.

وی ادامه داد: در این همایش، به شکل جداگانه، زحمات یک ساله بسیاری از مردم بومی جزیره و پژوهشگران در قالب پروژه‌های مختلف، از جمله «یامار» و «همسنگان»، ارائه گردید. همچنین نشستی مفید در مورد اهمیت توسعه با تأکید بر هویت و فرهنگ جزیره قشم برای مردم این دیار برگزار کردیم. پیام این همایش این بود که عشق با ظرفیت‌های بی‌نظیرش مورد غفلت واقع شده و تمامی مسئولین باید به این ظرفیت‌ها توجه کنند. قشم سالانه میزبان بیش از ۵ میلیون گردشگر است و باید مسئولین با حمایت‌های خود، این منطقه را به عنوان کانون ارتباطات میان‌فرهنگی در تاریخ معرفی نمایند.

پیغامی با بیان اینکه ما می‌خواهیم آینده قشم را بر مبنای تاریخ آن بسازیم، گفت: تمامی کشورهایی که از اسکاندیناوی تا هند، آفریقا و کشورهای همسایه، در طول تاریخ با قشم ارتباط داشته‌اند، دعوت شده‌اند تا ایده‌ها و برنامه‌های خود را در خصوص تأسیس راه‌های دریایی و فضاهایی برای بازسازی ارتباطات فرهنگی پیشنهاد دهند. فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری متعددی را در عرصه‌های صنعتی، تجاری، فرهنگی و گردشگری آماده شده که در غرفه‌ها قابل مشاهده است. ما از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم تا به جزیره قشم آمده و در این زمینه مشارکت نمایند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز