خبرگزاری کار ایران

برگزاری ​اولین نشست تخصصی گروه اقتصاد رسانه انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات

برگزاری ​اولین نشست تخصصی گروه اقتصاد رسانه انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات
کد خبر : ۱۵۴۳۲۹۲

​اولین نشست تخصصی گروه اقتصاد رسانه انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزارشد.

به گزارش ایلنا، اولین نشست تخصصی گروه اقتصاد رسانه انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات و همچنین رونمایی از کتاب مدیریت مبتنی بر نتایج نوشته ارغوان فرزین معتمد در سالن جلسات اتاق بازرگانی با حضور علی ربیعی دستیار ویژه اجتماعی رییس جمهور و حجت میرزایی رییس مرکز پژوهشهای اتاق ایران و صاحبنظران و اساتید حوزه اقتصاد و رسانه برگزار گردید . 

دراین جلسه علی ربیعی ضمن تاکید براهمیت و نقش رسانه ها درجامعه از ابعاد مختلف بحث اقتصاد رسانه را تشریح و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدیریت رسانه ها بیشتر در ساختار دولتی تعریف شده اند، در حالیکه رسانه ها برای انجام  مسئولیت حرفه ای خود باید از ساختار دولتی جدا باشند. 

وی با بیان اینکه رسانه ها باید درهمه ساختارهای اقتصادی اعم از دولتی و خصوصی فعالیت داشته باشند افزود: امروزه اکثر رسانه های خصوصی به جهت  تامین هزینه های جاری خود دچار مشکل هستند و یکی از اهداف راه اندازی گروه اقتصاد رسانه در انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات،  شناسایی معضلات و ارائه راهکارهایی در راستای کمک به رسانه ها می باشد.

ربیعی همچنین با اشاره به کتاب  مدیریت مبتنی بر نتایح نوشته  ارغوان فرزین معتمد افزود: این کتاب محصولی کاربردی در حوزه مدیریت می باشد که با توجه به تجربیات ارزشمند خانم  فرزین که ریاست گروه اقتصاد رسانه انجمن را نیز برعهده دارند، حتما اقدامات  مثبتی در راستای انجام تحقیقات کاربردی در حوزه اقتصاد رسانه عملیاتی خواهد  شد.

در ادامه حجت میرزایی رییس مرکز پژوهشهای اتاق ایران نیز خاطرنشان کرد : در حال حاضر کشور با معضلات مالی و اداری روبروست که رسانه های مستقل می توانند  با شفاف سازی  درست از بروز شایعات جلوگیری نمایند و فضای مشارکت مردمی را جهت مدیریت رویدادهای مهم و اساسی در کشور ایجاد نمایند. 

وی با تاکید براینکه مطالبات و خواسته های مردم با مشارکت رسانه ها می تواند به گوش مسئولین  ودولت برسد بر ایجاد ساختاری منسجم جهت شفاف سازی عملکرد دولت تاکید کرد.

 امیرخانلو، معاون مرکز پژوهشهای اتاق ایران، در خصوص فرایند حمایت مرکز پژوهشهای اتاق ایران در تدوین کتاب مدیریت مبتنی بر نتایج صحبت کردند. ایشان اشاره داشتند که استفاده از روش مدیریت مبتنی بر نتایج جزو برنامه های مرکز است و لذا برگزاری کارگاه ها و حمایت از تدوین کتاب در این حوزه توسط مرکز انجام پذیرفته است. 

وی تاکید کرد: که یک ویژگی مهم کتاب نگارش آن به زبان ساده و طراحی مثالهایی است که می تواند راهنمای  مدیران، کارشناسان و متخصصان در تدوین برنامه و مدیریت پروژه باشد. 

در این نشست پراسان دوکومار، دبیر کل اتحادیه اعتبارات کشاورزی اسیا و اقیانوسیه(آپراکا) که مقدمه کتاب مدیریت مبتنی بر نتایج را نیز نوشته اند در خصوص اهمیت استفاده از روش مدیریت مبتنی بر نتایج در برنامه های توسعه ای تاکید کردند و اشاره داشتند که کتاب حاصر به دلیل ارایه مثالهایی ملموس در تدوین سند پروژه و برنامه در کمک به مدیران و کارشناسان بسیار مفید است‌. 

در ادامه  جلسه مراسم  رونمایی از کتاب با حضور علی ربیعی، حجت میرزایی، پراسان کومار دبیر کل اتحادیه اعتبارات کشاورزی اسیا و اقیانوسیه که صورت  آنلاین در جلسه حضور داشتند و سایر مدعوین انجام شد .

گفتنی است در پانل تخصصی اقتصاد رسانه، خانم دکتر زهره طباطبایی نسب در خصوص بنیان های اقتصاد رسانه  و خانم دکتر سمیه لبافی درخصوص اقتصاد پلتفرم ها  مطالبی را ارائه نمودند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز