خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی:

سازمان خصوصی‌سازی به جریان تنظیم‌گری دولت کمک می‌کند

سازمان خصوصی‌سازی به جریان تنظیم‌گری دولت کمک می‌کند
کد خبر : ۱۵۴۲۸۱۵

سرپرست سازمان خصوصی سازی گفت: سازمان خصوصی سازی حتما در تهیه این سند تنظیم‌گری کمک می کند ولی تصمیماتی که گرفته می شود، چندان ارتباطی به مبانی علمی در این حوزه ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهره عالی پور سرپرست سازمان خصوصی سازی در جریان نشست بررسی تنظیم‌گری در مرکز استراتژیک ریاست جمهوری، گفت: در مجموع  بیش از ۱۸۰۰ ساعت درباره این سند تنظیم‌گری دولت بحث شده اما تعجب می کنم که چرا اجرای آن شروع نمی شود. مثلا در حوزه پتروشیمی در مجلس با نمایندگان بحث می کردم که رگولاتوری پتروشیمی اولویت ما نیست.

وی ادامه داد: در موضوع نفت خیلی بحث جدی در مجلس مطرح شد و دولت مخالفت کرد. این بحث ستون نظام حکمرانی در دنیا یک جانبه گرایی است و دیگر دولت خودش تصمیم گیر نهایی نیست. اما تعیین اولویت های این بحث هیچگاه مطرح نشده است.

عالی‌پور با اشاره به عملکرد دولت‌های گذشته، گفت: دولت نهم می گفت من قانون بهبود کسب و کار را اجرا نمی کنم چون لایحه اولیه آن را اتاق بازرگانی تهیه کرده بود که نشان می دهد فاصله دولت و بخش خصوصی بسیار زیاد بود. در بخش خصوصی سازی‌ها و واگذاری ها نیمی از آن به قانون خصوصی سازی و نیمی به رقابت برمی گردد. از یک طرف دولت به شدت مخالف بود و مرحوم پژویان رییس اسبق شورای رقابت درباره سهم بالای ۸۰ درصد دولت در صنعت همیشه بحث می کرد؛ لذا به عنوان رییس خصوصی سازی وظیفه ما تنظیم‌گری است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان خصوصی سازی حتما در تهیه این سند کمک می کند ولی تصمیماتی که گرفته می شود، چندان ارتباطی به مبانی علمی در این حوزه ندارد. موضوعی که برای ما اهمیت داشت، این بود که باید سازمان اداری و استخدامی کشور به موازات سازمان خصوصی‌سازی هم در حوزه واگذاری ها فعالیت می‌کرد. حتما برای تهیه این سند درکنار شما خواهیم بود ولی باید از مرحله علمیِ صِرف، عبور کنیم و وارد فاز اجرا شویم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز