خبرگزاری کار ایران

جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

سفر مقام‌های ایران به مناطق جنگی بیروت القائات دشمن در ماجرای پیجیرها را از بین برد/ می‌توانیم از نقش مصر در فشار به اسرائیل استفاده کنیم

سفر مقام‌های ایران به مناطق جنگی بیروت القائات دشمن در ماجرای پیجیرها را از بین برد/ می‌توانیم از نقش مصر در فشار به اسرائیل استفاده کنیم
کد خبر : ۱۵۴۲۵۲۱

یک نماینده پیشین مجلس گفت: حضور آقای عراقچی در لبنان در حالیکه بیروت در حال بمباران بود و حضور آقای قالیباف که خودش هدایت هواپیما را بر عهده گرفت هم یک ریسک بود و هم این حضور در مناطق تبلیغات و القائات سوء دشمن در خصوص ماجرای پیجرها را از بین برد و نشان داد ایران در شرایط سخت در کنار مقاومت است.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره نقش ایران در منطقه گفت: در شرایط منطقه به خصوص خاورمیانه و کشورهایی مانند لبنان، فلسطین و اطراف آنها شرایط ویژه است و تاکنون سابقه نداشته است ترورهای سنگین بمباران‌های وحشیانه و قتل عام مردم زنان و کودکان در غزه اینچنین صورت گیرد که حتی صدای کسانی که به طور سنتی در اروپا، آمریکا و جاهای دیگر مدافع صهیونیست‌ها بوده‌اند را درآورد و معترض شوند.

این نماینده پیشین مجلس یادآور شد: اسرائیلی‌ها و غربی‌ها در امتداد ترورها، جنگ‌ها و کشتارها یک پیوست جنگ روانی هم اجرا می‌کنند، به طوری مشاهده کردیم در رابطه با پیجرها و ترور سید حسن نصرالله  می‌خواستند به جامعه به گونه‌ای القا کنند که این اتفاقات در اثر اهمالی‌کاری است که از سوی ایران رخ داده است و این تنها با هدف انحراف افکار عمومی صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به حضور وزیر خارجه و رئیس مجلس در مناطقی از لبنان که مورد حمله اسرائیل قرار گرفته است، بیان کرد: به نظر من حضور آقای عراقچی در لبنان در حالیکه بیروت در حال بمباران بود و حضور آقای قالیباف که خودش هدایت هواپیما را بر عهده گرفت هم یک ریسک بود و هم این حضور در مناطق آن تبلیغات و القائات سوء را از بین برد و نشان داد ایران در شرایط سخت در کنار مقاومت است.

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: این حضورها نشان داد مقامات ایران در مقابل ترورها ترسی ندارند به نظر من با این سفرها پیام‌های مختلفی به مردم لبنان، محور مقاومت و اسرائیل آمریکا و اروپا دادند که از جهات مختلف قابل بررسی است. عمده‌ترین‌شان این بود در زمانی که لبنان تحت بمباران‌های مختلف و حملات زمینی است ‌این حضورها می‌تواند موثر باشد و تقریباً مورد تایید همه گروه‌های سیاسی است.

وی در خصوص سفر احتمالی عراقچی به مصر گفت: سفرهای آقای عراقچی به خصوص به مصر را باید در دو محور مورد نظر قرار داد نخست اینکه بعد از سال‌ها و دهه‌های طولانی که ارتباط دیپلماتیک با مصر قطع بود، این سفر و روابط دوجانبه می‌تواند بسیار موثر باشد. آن هم در شرایطی که دو کشور از همه جهات مشترکاتی دارند و امروز هر دو کشور منتقد اعمال وحشیانه اسرائیلی‌ها هستند.

این نماینده پیشین مجلس گفت: از سوی دیگر مصر سالیان سال است که به عنوان لیدر و رهبر مبارزات جهان عرب با اسرائیل مطرح است، گرچه حالا نقش‌اش کمرنگ‌تر شده ولی همچنان مصر به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای عربی و همسایه غزه می‌تواند بسیار موثر باشد و نقشی حائز اهمیت داشته باشد، ایران می‌تواند کمک کند این کشور نقش اصلی خود را بازیابد و از این نقش در فشار به اسرائیل استفاده کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز