خبرگزاری کار ایران

رییس بازرسی کل استان تهران:

تولیدکنندگان مواد غذایی حق استفاده از اتباع خارجی اعم از مجاز و غیرمجاز را ندارند/ با متخلفین عدم رعایت سود سپرده‌های بانکی برخورد شده است

تولیدکنندگان مواد غذایی حق استفاده از اتباع خارجی اعم از مجاز و غیرمجاز را ندارند/ با متخلفین عدم رعایت سود سپرده‌های بانکی برخورد شده است
کد خبر : ۱۵۴۰۷۸۷

بازرس کل استان تهران گفت: در خصوص اتباع غیرمجاز که در مراکز تولیدی حضور دارند هشدار دادیم و اعلام می‌کنیم واحدهای تولیدی و صنعتی اگر از اتباع غیرمجاز استفاده کنند، با آنها برخورد می‌شود و این اتباع باید استرداد شوند. تولیدکنندگان مواد غذایی حق استفاده از اتباع خارجی اعم از مجاز و غیرمجاز را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری افشین سهراب خان رئیس منطقه یک کشوری و بازرس کل استان تهران ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

افشین سهراب خان در ابتدای صحبت‌های خود گفت: شهادت سیدحسن نصرالله و همراهان ایشان را تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: ما در ایام سالروز تاسیس سازمان بازرسی هستیم. همچنین ایام بزرگداشت هفته نیروی انتظامی را گرامی می‌داریم. اقداماتی که مهم است و بعضی از آن‌ها رابطه زیادی با درصد رضایت‌مندی عمومی  دارد را اعلام می‌کنیم. برنامه‌های موردی ما به تایید ریاست قوه قضاییه رسیده است. در اقدامات ما اتوسرویس‌ها و اتحادیه حمل و نقل درون شهری ساماندهی شد و با نصب شماره تماس، غیرمجازها را از محدوده خارج کردیم.

بازرس کل استان تهران افزود: پخش سوخت در استان تهران به صورت سیار ساماندهی شد و به دلیل نصب دوربین و سایر دستگاه‌های کنترلی از بحث قاچاق جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: درباره رفع موانع تولید، ستاد تسهیل دادگستری استان تهران گروه‌های ۱۲ گانه‌ای را تشکیل داد و جلسات متعددی با صادرکنندگان داشتیم. ما بازدیدهای مستمری از واحدهای تولیدی داریم. در خصوص اتباع غیرمجاز که در مراکز تولیدی حضور دارند هشدار دادیم و اعلام می‌کنیم واحدهای تولیدی و صنعتی اگر از اتباع غیرمجاز استفاده کنند، با  آنها برخورد می‌شود و این اتباع باید استرداد شوند.

سهراب‌خان تاکید کرد: تولیدکنندگان مواد غذایی حق استفاده از اتباع خارجی اعم از  مجاز و غیرمجاز را ندارند.

وی عنوان کرد: در ارتباط با زمین خواران و ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح تهران بازرسی‌هایی را انجام دادیم و تخریب‌ بناهای غیرمجاز صورت گرفته و ادامه دارد.

بازرس کل استان تهران یادآور شد: در حوزه فرهنگی بازدید از بیمارستان‌ها را در برنامه گذاشتیم که در شش ماه دوم به صورت سرزده انجام خواهد شد و اگر اشکالی وجود داشته باشد به مراجع ذی‌ربط ارسال خواهیم کرد.

سهراب‌خان درباره اقدامات سازمان بازرسی درباره آلودگی هوا، گفت: درباره آلودگی هوا تحت عنوان موضوعات محیط‌زیستی جلساتی دادیم و دادستان استان تهران به جد به دنبال این موضوع است. بازرسی کل کشور در رابطه با موضوع محیط زیست در کارخانه‌هایی که آلودگی توزیع می‌کنند، نظارت دارد. نوسازی دستگاه‌ها و گستردگی موضوعات باعث این اتفاقات شده است. در سال‌های قبل بهینه‌سازی خودروها جزو اقدامات بازرسی کل کشور بود که سوخت مازوت برچیده شد. رفع آلودگی هوا هنوز به نقطه مطلوب نرسیده اما در تلاش هستیم. برقی کردن خودروها در دادستانی مطرح شد. آلودگی محصولات کشاورزی و آب هم در دستور کار قرار داریم و نتایج بازرسی آن منتشر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: درباره آلودگی هوا، استارت این موضوع زده شده است اما آلودگی هوا یک شبه به وجود نیامده و همکاران ما و مسئولان ذیربط به جد پشت این کار هستند تا مرحله به مرحله پیش برود.

بازرس کل استان تهران در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه اخیرا معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور با هشدار به شبکه بانکی کشور در رابطه با رعایت نرخ سود سپرده‌های بانکی، از برخورد با مدیران عامل بانک‌های متخلف در صورت تخطی از بخش‌نامه‌های بانک مرکزی پیرامون سود سپرده بانکی خبر داد، بفرمایید نتیجه این نظارت‌ها به کجا رسیده آیا با مدیری برخورد صورت گرفته یا همه رویه ها اصلاح شده است؟، گفت: سازمان بازرسی کل خودش مسئول پاسخگویی به اقدامات خودش است اما طبق اخباری که به ما رسیده است در سطح بازرسی استان تهران نظارت صورت گرفته و با متخلفین برخورد شده است و الان هم این اصلاح صورت گرفته است حداقل این رویه در بانک‌های دولتی اصلاح شده است ولی وقتی سازمان بازرسی گزارشی را می فرستد به استناد ماده ۱۰ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور تا انتها آن را پیگیری خواهد کرد و پیشنهادات سازمان بازرسی پشتوانه قانونی دارد.

وی درباره اقدامات سازمان بازرسی تهران در زمینه مقابله با فساد در فوتبال گفت: از آنجا که این موضوع جنبه ملی دارد، ما حق ورود نداریم.

سهراب‌خان درباره اقدامات سازمان بازرسی تهران در خصوص رفع مشکل تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری، گفت: در خصوص وام ازدواج شکایت‌هایی می‌رسد. بازرس تعریف شد و بالای ۱۰ شعبه از بانک‌های مختلف تهران تخلفاتی داشتند که معرفی شدند. بخشی از تخلفات‌شان در خصوص نوبت‌دهی بود که آن را اصلاح کردند.

وی تصریح کرد: در خصوص قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌ها در حال بازرسی هستیم و با دستور ریاست سازمان بازرسی کل کشور، این نظارت برای کل کشور تعریف شده و با متخلفین برخورد می‌شود.

بازرس کل استان تهران درباره فعالیت‌های سامانه گزارشگران فساد و گشت ارشاد مدیران گفت: در سازمان بازرسی دو سامانه داریم؛ سامانه گزارشگران فساد و سامانه رسیدگی به شکایات. در سامانه دوم اسم و آدرس و مشخصات فرد مشخص است اما در سامانه گزارشگران فساد، اسامی و مشخصات گزارشگر پنهان است و فقط اعلام فساد می‌آید. این اثربخشی‌ها که بیان شدند بر اساس گزارش مردم حاصل شده است.

وی افزود:  گشت ارشاد مدیران هم شامل بررسی فساد در دستگاه‌های دولتی و ترک فعل و تخلفات مالی و اداری مدیران است که ارسال بیش از ۲۰۰ گزارش اصلاحی و همچنین گزارش‌های کیفری و حقوقی در سال ۱۴۰۲ نتیجه همین فعالیت است. گشت ارشاد مدیران، پرسنل بازرسی استان تهران هستند که با همکاری بازرسان افتخاری از بخش‌های دولتی و خصوصی کارها را پیش می‌برند.

بازرس کل استان تهران افزود: درباره عدم انتشار گزارش‌های سازمان بازرسی به‌دلیل محرمانه بودن آن، علیرغم دستور رئیس قوه‌ قضاییه درباره برداشتن قید محرمانگی از گزارشات ما، خیلی از آنها مهر محرمانگی ندارد اما شاید نتیجه برخی از گزارش‌ها زمانی که مورد بررسی قرار گیرد با آنچه در فضای رسانه‌ای منتشر شود، متفاوت باشد، از همین رو است که تمام گزارشات منتشر نمی‌شوند.

سهراب‌خان افزود: در نتیجه اقدامات بازرسی در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۲.۵  همت به بیت المال برگشت داده شد. در بحث وصول مطالبات هم فعالیت‌های خوبی داشته‌ایم و  مبلغ ۳۸۸ میلیارد تومان مطالبات بانک ملی از یکی از شرکت‌ها وصول شده و در یک نمونه دیگر مبلغ ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از یکی از شرکت‌های پتروشیمی استان تهران وصول شده است.

وی تصریح کرد: در بحث پرونده‌های بازرسی ۲۳۹ گزارش اصلاح امور به دستگاه‌ها ابلاغ کردیم که دوستان بر اساس مقررات پیگیر هستند تا این گزارش‌ها به نتیجه کامل برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز