خبرگزاری کار ایران

آرایی‌نژاد در تذکر شفاهی:

کمیسیون اقتصادی مجلس و وزارت اقتصاد برای بهبود وضعیت معیشتی مردم فکری کنند

کمیسیون اقتصادی مجلس و وزارت اقتصاد برای بهبود وضعیت معیشتی مردم فکری  کنند
کد خبر : ۱۵۴۰۷۶۵

نماینده ملایر در مجلس گفت: مردم با مشکلات متععدی مواجه هستند و وزارت اقتصاد و کمیسیون اقتصادی مجلس باید راهکاری برای حل مسائل معیشتی مردم ارائه کنند.

به گزارش ایلنا، احمد آرایی نژاد نماینده مردم ملایر در نشست امروز چهار شنبه (۱۸ مهر ماه ) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: ۱۳۶ روز و حدود چهار و نیم ماه از عمر مجلس شورای اسلامی گذشت و عمده مشکلات کشور اقتصادی نیز است اما ما در این حوزه چه کاری انجام دادیم؟ 

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه برخی معتقدند مشکلات امروز کشور ناشی از رشد نقدینگی است، گفت: نقدینگی در کشور ۶ برابر شده اما نرخ ارز نیمایی ۱۳ برابر، نرخ ارز آزاد ۱۷ برابر و نرخ ارز ترجیحی حدود ۸ برابر شده است. از سوی دیگر حقوق کارمندان حدود ۲.۸، سکه ۳۱، آپارتمان متری ۱۹، شاخص بورس حدود ۲۶ ، مرغ ۱۱.۳، عدس ۱۳، شکر ۱۴.۸ برابر شده است؛ بالاخره تکلیف اقتصاد مردم چه می‌شود؟ کمیسیون اقتصادی مجلس و وزارت اقتصاد و دارایی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم فکری بیاندیشند.

وی در رابطه با قیمت سبزه و کشمش عنوان کرد: نرخ خرید این محصول امسال حدود ۶۳ هزار تومان تعیین شده در حالی که سال گذشته حدود ۱۱۰ هزار تومان اعلام شده بود. سال گذشته تاکستان‌های ملایر سیاه شده و محصولی نداشتند اما امسال که وضع محصولات بهتر بوده، قیمت حدود نصف سال قبل تعیین شده است!! خدا را خوش نمی آید که تولید کننده ضرر کند. باید فکری به حال کشاورزان کنیم، اگر تولید کننده متضرر شود نباید گله کنیم که تولید ضعیف شده و تورم ایجاد شده است. لذا ما باید حامی تولید کنندگان باشد. لذا سبک و سیاق قیمت گذاری سبزه و کشمش باید اصلاح شود.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سامانه نانی نو اظهار کرد: مردم گله‌مند هستند و نانوایی‌ها با مشکلات بسیار زیادی به ویژه در ایام تعطیل مواجه هستند. مردم به دلیل سهمیه‌بندی با گرفتاری مواجه شدند.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: در رابطه با مطالبه گندمکاران نیز همچنان مشکلات باقی‌ است و در حوزه آموزش و پرورش نیز تبدیل وضعیت‌ها صورت نگرفته و یا به کندی انجام می‌شود؛ جواب مردم را باید به صورت دقیق بدهیم.

وی تصریح کرد: پاداش پایان خدمت فرهنگیان و سایر کارمندان و همچنین همسان‌سازی بازنشستگان کماکان با مشکل مواجه بوده و باید تا دیر نشده فکری به حال آن شود. 

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه هرچه سریع‌تر به حل مشکلات اقتصادی مردم اهتمام بورزیم گفت: امروز در مجلس پیرامون موضوع انتخابات شوراها بحث کردیم اما باید اولویت‌بندی مجلس اصلاح شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز