خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت؛

انتصاب وزیر علوم به عنوان رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها

انتصاب وزیر علوم به عنوان رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها
کد خبر : ۱۵۴۰۴۶۶

رئیس جمهور در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن آسیب شناسی عدم تحقق برخی مصوبات، پیشنهادات مهمی به عنوان اولویت های کاری این شورا مطرح کرد.

به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان در این جلسه که عصر امروز سه شنبه برگزار شد، به آسیب شناسی عدم تحقق برخی مصوبات این شورا پرداخت و گفت‌: ما ابتدا باید بررسی کنیم که آیا ماهیت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با جایگاه، وظایف و اهداف این شورا ارتباط موضوعی دارد یا خیر؟

رئیس جمهور افزود: به اعتقاد من ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوعاتی همچون تعیین سقف درباره ظرفیت و نحوه پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف و همچنین تعداد و سن اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و تصویب مصوبه درباره این موضوعات در وظایف این شورا نیست و طبعاً در اجرا نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

پزشکیان در ادامه با بیان اینکه عدم توجه به متقاعد سازی دستگاه‌های مختلف ارزش و اعتبار مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را دچار خدشه خواهد کرد، افزود: اینکه برخی مصوبات این شورا از سوی دستگاه‌ها اجرایی نمی‌شود بدلیل آن است که در فرآیند تدوین و تصویب این مصوبات هیچ‌گونه مداخله یا مشارکتی نداشته‌اند تا دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کنند.

رئیس جمهور در ادامه توجه ویژه به مقوله فرهنگ در جامعه و ارائه راهکار برای کاستن از گسست اجتماعی موجود در کشور را از جمله اولویت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: همه مشکلات کشور ناشی از گسست اجتماعی است و وقتی جامعه از حاکمیت دور بماند تصمیمات ما ره به جایی نخواهد برد، لذا ضروری است شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به این مسئله که اصلاح جامعه از خانواده، مهد کودک، مدرسه و دانشگاه آغاز می‌شود، به صورت جدی این مهم را در دستور کار قرار دهد.

در جلسه امروز با حضور رئیس جمهور، اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اولویت‌های ۴ ساله دولت در زمینه سبک زندگی، انسجام ملی، تقویت خانواده، تعلیم و تربیت نوجوانان، عدالت آموزشی و همچنین مأموریت گرایی دانشگاه‌های مختلف، حفظ نخبگان و متخصصان و توجه به فناوری‌ها نو به بحث و تبادل نظر پرداختند که تصمیم گیری در این زمینه به جلسات بعدی شورا موکول شد.

در این جلسه همچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با رأی اکثریت اعضا به عنوان رئیس شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها منصوب شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز