خبرگزاری کار ایران

داداشی خبر داد؛

بررسی میدانی وضعیت مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) توسط نمایندگان کمیسیون اجتماعی

 بررسی میدانی وضعیت مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) توسط نمایندگان کمیسیون اجتماعی
کد خبر : ۱۵۴۰۴۴۵

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به جلسه امروز اعضای این کمیسیون با قائم مقام و مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: مقرر شد کمیسیون اجتماعی مجلس به منظور بررسی وضعیت جامعه هدف و مددجویان کمیته امداد به صورت میدانی، سفرهایی به تمامی استان‌های کشور داشته باشد.

به گزارش ایلنا، ولی داداشی، نماینده مردم آستارا و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح جزئیات نشست امروز بعدازظهر (سه‌شنبه 17 مهرماه) این کمیسیون گفت: جلسه امروز با حضور جعفر صباغیان، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) و مسئولان دیگری از کمیته امداد برگزار و در ابتدای جلسه گزارشی از عملکرد و تکالیف بودجه‌ای کمیته امداد در برنامه بودجه 1403 ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در ادامه اعضای کمیسیون سوالات و نقطه‌نظراتی در دو سطح حوزه انتخابیه و ملی در راستای عملکرد کمیته امداد داشتند و دغدغه‌های مختلفی که در این حوزه وجود دارد را بیان کردند که قائم مقام کمیته امداد هم به صورت اختصار پاسخ‌ها و توضیحاتی در این موارد ارائه کرد.  

داداشی با بیان اینکه بیشترین مطالبات و مسائل اعضای کمیسیون در این جلسه حول وام‌ها و تسهیلات اشتغال مددجویان کمیته امداد بود؛ اضافه کرد: با توجه به اینکه کمیته امداد بعد از پرداخت تسهیلات 50 یا 100 میلیونی، مددجویان را از تحت پوشش خود خارج می‌کند، اعضای کمیسیون به نحوه و شکل وام‌دهی کمیته امداد ایراداتی داشتند که این ایرادات تا حد زیادی درست بود؛ زیرا افراد نمی‌توانند با این مبلغ برای خود اشتغال خودکفا ایجاد کنند و چه بسا باعث ضرر و زیان‌دهی آنان شود؛ و این در حالی است که از این سو از دامنه مددجویی کمیته امداد هم خارج می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه این مسئله مورد ایراد اکثر نمایندگان کمیسیون اجتماعی بود؛ گفت: البته پیشنهاد تغییر و تصحیح این رویه به خود کمیته امداد واگذار شد تا در ساختار و بدنه کارشناسی خود یک پیشنهاد مناسب و معقول اراده دهد و این مشکل را مرتفع کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس کمک‌هایی که هم دولت و هم مجلس شورای اسلامی در قالب برنامه بودجه به کمیته امداد برای رسیدگی به قشر آسیب‌پذیر جامعه می‌کند را از دیگر موارد مورد بحث در جلسه امروز کمیسیون خواند و افزود: در این موضوع هم مقرر شد یک کار کارشناسی صورت بگیرد تا ما آمار دقیقی از مددجویان و آسیب‌پذیران اجتماعی داشته باشیم که در این زمینه هم مجلس کمکی به کمیته امداد داشته باشد.

داداشی اضافه کرد: در این جلسه همچنین کمیسیون اجتماعی پیشنهاد تشکیل یک کارگروه را طرح کرد که به استان‌های مختلف کشور سفر کند و هم نقاط ضعف و قوت جامعه هدف کمیته امداد و هم عملکرد کمیته را مورد بررسی قرار دهد. براساس این پیشنهاد مقرر شد یک نفر از کمیسیون اجتماعی مجلس، یک نفر از کمیسیون اجتماعی به همراه کارشناسان کمیته امداد در این کارگروه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: مقرر شد کمیسیون اجتماعی مجلس به منظور بررسی وضعیت جامعه هدف و مددجویان کمیته امداد به صورت میدانی، سفرهایی به تمامی استان‌های کشور داشته باشد و این کارگروه شکل گرفته به عنوان یک گروه پیشران قبل از سفر اعضای کمیسیون به استان‌ها به آنجا بروند و نقاط ضعف و قوت را بررسی و به اعضا و هیات رئیسه کمیسیون انتقال دهند تا بتوانیم تصمیمات درست‌تری هم در قانون‌گذاری، هم در تخصیص بودجه و هم در اصلاح برخی مواد بگیریم.

داداشی با اشاره به اینکه در ادامه جلسه قائم مقام کمیته امداد امام خمینی توضیحاتی در راستای سوالات و ایرادات نمایندگان ارائه کرد، افزود: برخی از نقاط ضعف را پذیرفتند و قول دادند که حل شود. از جمله تکریم و حفظ شأن و شخصیت مددجویان کمیته امداد مورد اشاره و تأکید همه نمایندگان کمیسیون اجتماعی بود و مسئولان کمیته امداد هم اطمینان دادند با توجه به سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند، سیاست و رویه کمیته امداد هم بر اصل تکریم مددجویان است.

وی در پایان تصریح کرد: بخش مهم و کلیت جلسه امروز این بود که با توجه به تفاوت مشکلات مددجویان در استان‌های مختلف، یک کار کارشناسی در تمام استان‌های کشور انجام دهیم، نقاط ضعف و قوت در حوزه مددجویان کمیته امداد را در سراسر کشور شناسایی کنیم تا بعد از بحث و بررسی تصمیمات کلان درست برای همه استان‌های کشور اتخاذ شود. در این مسیر نمایندگان کمیسیون اجتماعی هم به عنوان ناظر در کنار کمیته امداد کمک خواهد کرد تا با کم‌ترین ضعف در حوزه قانون‌گذاری مواجه باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز