خبرگزاری کار ایران

عراقچی در نشست «طوفان الاقصی؛ آغاز نصرالله»:

صهیونیست‌ها اراده ما را آزمایش نکنند/ آنها می‌دانند که چه اهدافی در داخل رژیم صهیونیستی در دسترس ما قرار دارد

صهیونیست‌ها اراده ما را آزمایش نکنند/ آنها می‌دانند که چه اهدافی در داخل رژیم صهیونیستی در دسترس ما قرار دارد
کد خبر : ۱۵۴۰۰۴۵

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما به رژیم صهیونیستی توصیه می‌کنیم که اراده جمهوری اسلامی ایران را آزمایش نکند. هر حمله‌ای به کشور ما صورت گیرد، پاسخ ما قدرتمندانه و پرقدرت‌تر از گذشته خواهد بود. البته ما هر حرکتی را به دقت رصد می‌کنیم و هر ضربه‌ای را به دقت مطالعه می‌کنیم و بر اساس هنر انجام پاسخ، نه تردید خواهیم داشت و نه تعلل خواهیم داشت و نه البته عجله خواهیم کرد. پاسخ متناسب و محکم ارائه خواهد شد. دشمنان ما می‌دانند که چه اهدافی در داخل رژیم صهیونیستی در دسترس ما قرار دارد. آن‌ها قدرت و دقت موشک‌های ما را به عینه مشاهده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان امروز سه‌شنبه در نشست طوفان الاقصی؛ آغاز نصرالله در خصوص سالگرد عملیات طوفان الاقصی گفت: هفتم اکتبر، آغاز عملیات تاریخ‌ساز مبارزاتی ملت‌های مسلمان آزاده جهان را رقم زده است. نکات جدیدی در این میان مطرح می‌شود که مقام معظم رهبری در روزهای اولیه فرمودند، این عملیات برای نخستین بار تجربه‌ای است که تصور شکست‌ناپذیری رژیم اسرائیل را باطل کرد. گذشت زمان، شرایط پنهان این شکست بزرگ را روشن خواهد ساخت. چه بسا این اتفاق نویدبخش آغاز روندی در بازپس‌گیری سرزمین‌های آبا و اجدادی فلسطینیان باشد.

وی با بیان اینکه اقتدار مقاومت، اقتداری است که برای نخستین بار در تاریخ مبارزات مشترک و برقراری جبهه متحد ظهور یافته است، گفت: مقاومت در جنگ نامتقارن با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین در عرصه نبرد، به گونه‌ای عمل کرده که منجر به تغییر در موازنه سنتی تهدید در عرصه بین‌المللی شده است. از سوی دیگر، نباید از دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی در عرصه تحولات گفتمانی غفلت کرد. امروز، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در بستر ارتباطات به خوبی توانسته است حقایق مبارزاتی ملت مظلوم فلسطین را در پهنه وسیع به اشتراک بگذارد، تا حدی که مسئله فلسطین امروز به مسئله اول جهان اسلام تبدیل شده است.

عراقچی با اشاره به نامه‌ی مقام معظم رهبری به دانشجویان غرب، تصریح کرد: حقیقت منظور در نامه تاریخی مقام معظم رهبری به دانشجویان غرب با تبیین این مفهوم که دانشجویان و اقشار فرهیخته جهان غرب امروز در طرف درست تاریخ ایستاده‌اند، روشن می‌شود. این پدیده شگرف با بهره‌گیری از ظرفیت جهاد تبیین حاصل می‌گردد و تردیدی نیست که این دستاورد بزرگ در عرصه‌های سخت‌افزاری مقاومت اسلامی، باید پیوست دقیقی در حوزه‌های این تحول گفتمانی را رقم بزند. همین ظرفیت، پیشران جامعه جهانی در بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای حقوقی بین‌المللی در محکومیت متجاوز بر پایه تفکرات مبارزه، حائز اهمیت بسیار بوده و ضروری است.

وی ادامه داد: امروز، دستان مقاومت اسلامی به برکت تلاش همه رزمندگان  در تمامی عرصه‌ها، اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، پرتوان است و به شجره طیبه‌ای شباهت دارد که مسیر خود را با عزم و اراده قوی به پیش می‌راند. مقاومت قائم به شخص نبوده و نیست و شهادت نه تنها جلودار آنان نیست، بلکه انسجام و انگیزه‌های مقاومت را تحکیم بخشیده و پرصلابت کرده است. راه دولت چهاردهم پیمان مستحکم در دفاع از اصول و آرمان‌های فلسطین و انقلاب اسلامی خواهد بود. تمام سعی و تلاش خویش را به کار خواهد گرفت تا مسیر افتخارات پیروزمندانه مقاومت پابرجا بماند.

وزیر امور خارجه با اشاره به اقدام‌های نظامی کشورمان علیه دشمن صهیونیستی، بیان کرد: عملیات‌های وعده صادق یک و دو، به خوبی عزم و اراده و اقتدار ستودنی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشتند؛ که هرگونه خطای راهبردی دشمن با پاسخ به مراتب سخت‌تری مواجه خواهد شد. وزارت امور خارجه نهایت سعی و تلاش خود را برای توقف تهاجم و تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها علیه ملت‌های مظلوم فلسطین و لبنان به خدمت گرفته است. پس از رایزنی‌های فشرده در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان گفت‌وگوهای آسیایی در قطر و سفر اینجانب به بیروت و دمشق، تلاش‌های دیپلماتیک ما با سفر به منطقه ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه پیام جمهوری اسلامی ایران در سفر بنده به بیروت و دمشق یک پیام روشن و واضح بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا پشت سر مقاومت ایستاده و هیچ کس نباید تردیدی در این خصوص راه دهد. ما پشتیبان مقاومت بوده، هستیم و خواهیم بود. از ضربه‌های موقتی که وارد شده است، نمی‌توانند عزم و اراده رزمندگان مقاومت و جمهوری اسلامی ایران را خدشه‌دار کنند. در طول سال‌های گذشته، مقاومت فراز و نشیب‌های بسیاری را شاهد بوده و قربانیان زیادی را تقدیم کرده است. اما هر بار محکم‌تر، مقاوم‌تر و با قدرت بیشتر به مسیر خود ادامه داده و این بار نیز چنین خواهد ماند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما به رژیم صهیونیستی توصیه می‌کنیم که اراده جمهوری اسلامی ایران را آزمایش نکند. هر حمله‌ای به کشور ما صورت گیرد، پاسخ ما قدرتمندانه و پرقدرت‌تر از گذشته خواهد بود. البته ما هر حرکتی را به دقت رصد می‌کنیم و هر ضربه‌ای را به دقت مطالعه می‌کنیم و بر اساس هنر انجام پاسخ، نه تردید خواهیم داشت و نه تعلل خواهیم داشت و نه البته عجله خواهیم کرد. پاسخ متناسب و محکم ارائه خواهد شد. دشمنان ما می‌دانند که چه اهدافی در داخل رژیم صهیونیستی در دسترس ما قرار دارد. آن‌ها قدرت و دقت موشک‌های ما را به عینه مشاهده کرده‌اند.

عراقچی در پایان گفت: بار دیگر لازم می‌دانم از برگزاری نشست ارزشمند و حضور شما مهمانان گرانقدر، به ویژه نمایندگان جهاد اسلامی فلسطین در تهران و سفرای محترم مقیم در جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کنم. همچنین جا دارد از شهدای برجسته مقاومت، شهید سید حسن نصرالله و شهید سپهبد سلیمانی و نیز شهید اسماعیل هنیه، میهمان گرانقدر جمهوری اسلامی ایران که در خاک ما به شهادت رسید، یاد کنم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز