خبرگزاری کار ایران

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه خبر داد:

۲ هزار و ۱۵۰ انتصاب جدید در دادگستری‌ها برای تشکیل دادگاه صلح

۲ هزار و ۱۵۰ انتصاب جدید در دادگستری‌ها برای تشکیل دادگاه صلح
کد خبر : ۱۵۳۹۳۵۶

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها با راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در کشور ممکن شده است.

به گزارش ایلنا، در مراسمی با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری استان قزوین، دادستان مرکز قزوین و جمعی از مسئولان، دادگاه‌های صلح مرکز استان قزوین افتتاح شد.

محمد باقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی در آیین افتتاح دادگاه‌های صلح مرکز استان قزوین اظهار کرد: هدف ذاتی از تشکیل دادگاه‌های صلح نظم دادن و انضباط بخشی در کارها و اجرای احکام در شورای حل اختلاف بود که امیدواریم با راه‌اندازی این دادگاه‌ها و تزریق نیروی قضایی ماهر و با تجربه سرعت رسیدگی به پرونده‌ها کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به نحوه تخصیص دادگاه‌های صلح به استان‌ها گفت: با توجه به جمعیت قضایی، پهناوری و موقعیت جغرافیایی، تعداد شعب دادگاه‌های صلح در سطح کشور راه‌اندازی خواهد شد و درصدد هستیم تا به سرعت دادگاه‌های صلح در تمام کشور آغاز به کار کند.

الفت افزود: ۲ هزار و ۱۵۰ انتصاب جدید در دادگستری‌ها برای تشکیل دادگاه صلح خواهیم داشت و در کنار هر سه شعبه دادگاه صلح در حوزه‌های قضایی یک دادرس علی البدل برای کمک به روسای دادگاه‌ها مستقر خواهیم کرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها با راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در کشور ممکن شده است، اضافه کرد: با راه اندازی شعب اجرای احکام مدنی و کیفری در کنار دادگاه‌های صلح برای افزایش سرعت و دقت در رسیدگی برنامه‌هایی شده است تا در صورت لزوم اجرا شود.

الفت در ادامه گفت: در سال گذشته در حوزه تربیت نیروی انسانی ماهر اقدامات خوبی صورت گرفته تا روند افتتاح دادگاه‌های صلح بدون هیچ خللی انجام شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه افزود: امیدواریم با اضافه شدن دادگاه‌های صلح به محاکم قضایی کشور و افزایش شعب، قضات فرصت بیشتری برای رسیدگی به پرونده‌ها داشته باشند.

حجت‌الاسلام  مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری استان قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته باید ۲۸ شعبه دادگاه صلح در سطح استان ایجاد شود که ۱۳ شعبه در مرکز استان و ۱۵ شعبه در شهرستان‌ها و بخش‌ها مستقر خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ۷ شعبه از دادگاه‌های صلح مرکز استان در ساختمان شورای حل اختلاف استان قزوین به بهره‌برداری رسید و ۴ شعبه در محاکم خانواده و حقوقی دادگستری شهرستان قزوین و دو شعبه نیز در محاکم کیفری دادگستری کل استان قزوین راه اندازی خواهد شد.

مصطفوی نیا اضافه کرد: تاکنون دو شعبه دادگاه صلح در شهرستان آبیک و بویین زهرا افتتاح شده و مابقی شعبات نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز