خبرگزاری کار ایران

رضازاده در نطق میان دستور:

تراکم کلاس‌ها در مدارس ناایمن جایی برای نفس کشیدن باقی نمی‌گذارد

تراکم کلاس‌ها در مدارس ناایمن جایی برای نفس کشیدن باقی نمی‌گذارد
کد خبر : ۱۵۳۹۱۴۲

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس گفت: ماه مهر با دانش آموزان مشکین شهر مهربان نبود و نزدیک به ۷۰ درصد دانش آموزان مشکین شهر در مدارس دو شیفته و چهل درصد آنها در مدارس کلنگی و ناایمن درس می خوانند. تراکم کلاس‌ها در این مدارس نا ایمن بعضا به ۴۰ نفر هم می رسد که می گویند جایی برای نفس کشیدن باقی نیست چطور می شود در این مدارس تحصیل کرد؟ خدا می داند تعدادی از دانش آموزان روستایی وقتی به مدرسه مراجعه کردند دیدند مدرسه تعطیل شده است و به آنها گفتند باید بروید و در جای دیگری ثبت نام کنید چطور و با کدام پول و امکانات؟ تحصیل رایگان طبق قانون اساسی از وظایف دولت می باشد.

به گزارش ایلنا، بابک رضازاده در نطق میان دستور(یکشنبه ۱۵ مهرماه) با درود به روان پاک امام و آرزوی طول عمر پر برکت برای رهبر انقلاب و درود بر شهدا انقلاب ایران و شهدای مقاومت و سید مقاومت گفت: باید از اقدام هوشمندانه نیروهای نظامی تحت لوای رهبر عظیم الشان تشکر کنیم که با عملیات بی نظیر برای عزت ایران کوشیدند.

وی افزود: سفر رئیس جمهور به قطر و وزیر امورخارجه به لبنان و سوریه و نماز با شکوه حضرت امام خامنه ای و سیل میلیونی جمعیت نشان از امنیت کامل و عزت و اقتدار ایران اسلامی است.

رضازاده خطاب وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ماه مهر با دانش آموزان مشکین شهر مهربان نبود و نزدیک به ۷۰ درصد دانش آموزان مشکین شهر در مدارس دو شیفته و چهل درصد آنها در مدارس کلنگی و ناایمن درس می خوانند. تراکم کلاس‌ها در این مدارس نا ایمن بعضا به ۴۰ نفر هم می رسد که می گویند جایی برای نفس کشیدن باقی نیست چطور می شود در این مدارس تحصیل کرد؟ خدا می داند تعدادی از دانش آموزان روستایی وقتی به مدرسه مراجعه کردند دیدند مدرسه تعطیل شده است و به آنها گفتند باید بروید و در جای دیگری ثبت نام کنید چطور و با کدام پول و امکانات؟ تحصیل رایگان طبق قانون اساسی از وظایف دولت می باشد.

نماینده مشکین شهر در مجلس گفت:  آقای وزیر مشکین شهر با ۶ هزار معلم شاغل و بازنشسته و هزاران گردشگر فرهنگی به دلیل جذابیت های طبیعی و تاریخی از سراسر کشور همه ساله به این شهر سفر می کنند فاقد یک مجتمع فرهنگی و رفاهی است. مشکین شهر به عنوان دومین شهر استان و یک مقصد گردشگری هیچ خانه معلمی ندارد. من صدای هزاران معلم مشکین شهری هستم. و می دانم نهضتی ها و مربیان پیش دبستانی ومعلمان قرانی و ... دغدغه تک تک همکاران ما هستند  چون به ما مراجعه می کنند و از مشکلات آنها آگاهیم وزارت براساس آمارها دچار کسری و ناترازی نیروی انسانی است. ذینفع ترین نیروها کسانی هستند که تجربه عملی در آموزش و پرورش دارند و همین عزیزان با زحمتی که می کشند دریافتی آنها در حد ۳ میلیون تومان است بیایید به جای تجویز مسکن ها به درمان موضوعات بپردازیم.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: منطقه آزاد را به عنوان نماد وفاق می شناسیم نه نفاق و دوگانگی. بعد از سال ها این طرح آغاز شد و نباید در این طرح سر دیگر شهرستان ها کلاه بماند. ما خواهان استفاده کل استان از این طرح هستیم اما همانطور که در این طرح که مصوبه مجلس و مجمع تشخیص قید شده منطقه مذکور شامل ۴ شهرستان است و با توجه به وجود زیرساخت ها این منطقه به عنوان منطقه شور در نظر گرفته شده است همانگونه نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل فرمودند این شروعی برای خروج کل اردبیل از بن بستی تاریخی می باشد و با مدیریت درست خواهند توانست ریشه محرومیت را برای همیشه بخشکانند و لذا از همکاران مجمع نمایندگان استان تقاضا دارم با اتحاد و همدلی زمینه را برای بهره مندی تمام استان از این فرصت تاریخی فراهم نمایند از دولت نیز که با شعار عدالت و محرومیت زدایی بر روی کار آمده تقاضا می کنم تا با ایجاد زیرساخت لازم شرایط برای الحاق سه منطقه دیگر داشته باشند.

وی خطاب به وزریر کشور اظهار کرد: دهیاران قشرزحمتکش و نادیده گرفته شده هستند آنها درروستاها تلاش گر هستند اما به دلیل عدم امنیت شغلی ناامیدند. دهیاران به عنوان بازوهای اجرایی وزارت کشور نیاز به توجه بیش تر دارند با استخدام آنها و امنیت شغلی آنها آبادانی روستاها را شاهدیم.

وی بیان کرد: بهورزان و پرستاران که سربازان گمنانم وزارت بهداشت هستند در حال خدمت به پایین ترین سطحوح مراجعات جامعه هستند و در خط مقدم هستند و همکاران بهداشت و درمان باید کارانه آنها به موقع و در اسرع وقت پرداخت شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز