خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

پاسخ ما به هر تجاوز رژیم صهیونیستی قوی‌تر خواهد بود

 پاسخ ما به هر تجاوز رژیم صهیونیستی قوی‌تر خواهد بود
کد خبر : ۱۵۳۸۸۶۰

وزیر امورخارجه گفت: پاسخ ما به هر تجاوز رژیم صهیونیستی آشکار و روشن و قوی‌تر خواهد بود. این موضوعی است که ما پیشتر ثابت کرده‌ایم و آن‌ها می‌توانند ما را بیازمایند.

به گزارش ایلنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر امروز شنبه ۱۴ مهر در نشست خبری خود با رسانه های مختلف در دمشق اظهارداشت: پاسخ ما به هر تجاوز رژیم صهیونیستی قوی‌تر خواهد بود.

وی گفت: سفر من به سوریه بسیار خوب و موفقیت‌آمیز و در ادامه سفر به بیروت بود. دو موضوع در دستورکار فوری ما قرار دارد؛ اول رسیدگی به آوارگان لبنانی در لبنان و سوریه و دوم برقراری آتش‌بس در لبنان و غزه است.

عراقچی: در خصوص آوارگان، هماهنگی بسیار خوبی بین ما و دولت سوریه وجود دارد. یک هواپیما که حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم لبنان است، فردا به سوریه خواهد آمد. دولت سوریه هم کمک‌هایی را ارائه کرده و ما به‌طور مشترک با سوریه از سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای دیگر خواهیم خواست که نسبت به موضوع آوارگان بی‌تفاوت نباشد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: پاسخ ما به هر تجاوز رژیم صهیونیستی آشکار و روشن و قوی‌تر خواهد بود. این موضوعی است که ما پیشتر ثابت کرده‌ایم و آن‌ها می‌توانند ما را بیازمایند.

عراقچی بیان کرد: پیام سفرم به دمشق و بیروت این است که ایران همچنان تحت هر شرایطی در کنار جریان مقاومت باقی خواهد ماند.

وزیر امور خارجه افزود: سیاست دولت پزشکیان ادامه سیاست‌های قبلی است. روابط ما با سوریه استراتژیک است و تغییر نخواهد کرد. ما با سوریه در همه مسائل منطقه هماهنگ خواهیم بود و به مشورت‌های خود ادامه خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص آتش‌بس هم مشورت‌های خوبی صورت گرفت گفت: ابتکاراتی توسط برخی از کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای وجود دارد و ما به مشورت‌های خود با آن‌ها ادامه خواهیم داد. شرایط آتش‌بس باید مورد توافق فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها قرار بگیرد در آن صورت مورد حمایت ایران و سوریه هم خواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: واکنش ما به هر حمله‌ای از سوی رژیم صهیونیستی روشن است. هر عملی از سوی اسراییل عکس العملی از طرف ایران خواهد داشت که متناسب و حتی قوی‌تر خواهد بود. ما این را در این گذشته ثابت کرده‌ایم، آن‌ها می‌توانند اراده ما را یک بار دیگر آزمایش کنند.

عراقچی در پاسخ به سوالی درباره موضوع یمن گفت: همان‌طور که فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها برای خود تصمیم می‌گیرند، دوستان یمنی هم خود تصمیم خواهند گرفت و هیچ کس حق ندارد برای آن‌ها تصمیم بگیرد. ایران از تصمیمات آنها حمایت خواهد کرد و هیچ‌کس حق ندارد برای آن‌ها تصمیم دیگری بگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز