خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در نشست مطبوعاتی مشترک با امیر قطر:

آمریکا و غرب از عامل خود در منطقه بخواهند دست از جنایت بردارد

آمریکا و غرب از عامل خود در منطقه بخواهند دست از جنایت بردارد
کد خبر : ۱۵۳۷۸۵۰

رئیس جمهور گفت: آمریکایی‌ها و کشورهای غربی باید از عامل خود در منطقه بخواهند که دست از این کشتار و جنایت بردارد و منطقه را ناامن نکند.

به گزارش ایلنا، مسعود پزشکیان شامگاه چهارشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با امیر قطر با تاکید بر اهمیت توجه به ساز و کارهای همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه برای تعمیق همکاری‌ها تصریح کرد: ملت‌های منطقه با یکدیگر برادرند و لازم است وفاق و همدلی را میان خود تقویت کنند. اگر ما متحد و منسجم باشیم رژیم صهیونیستی جرأت نخواهد کرد اینگونه به جنایت و کشتار بپردازد.

پزشکیان با اشاره به اینکه ما خواستار توسعه روابط با دولت قطر هستیم و دو کشور برای تقویت همکاری‌ها با یکدیگر اراده مشترک دارند، اظهار امیدواری کرد که در نتیجه رایزنی‌های صورت گرفته در این سفر همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف علمی، تکنولوژیک، تولیدات مشترک، آموزشی، گردشگری، تجاری و دیگر عرصه‌ها گسترش یابد و سرمایه‌گذاری‌های مشترک میان بخش‌های اقتصادی و خصوصی باعث پیوندهای فیمابین دو ملت شود.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه ما امنیت منطقه را امنیت خودمان و همه مسلمانان می‌دانیم، گفت: ما به هیچ وجه دنبال جنگ و خونریزی نیستیم. از زمانی که بنده به ریاست جمهوری رسیدم در تمام مواضع خود اعلام کرده‌ام که به دنبال صلح و آرامش هستیم. باور ما این است که هیچ کشور و منطقه‌ای با جنگ به توسعه نخواهد رسید، لذا ما به هیچ وجه دنبال جنگ نیستیم، بلکه این رژیم صهیونیستی است که تلاش می‌کند ما را وادار به عکس‌العمل کند.

پزشکیان با اشاره به ترور شهید هنیه به عنوان مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران در روز تحلیف ریاست جمهوری وی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی از ما خواستند که به این جنایت واکنش نشان ندهیم تا روند آتش‌بس در غزه سریع‌تر به نتیجه برسد و ما به خاطر صلح و آتش‌بس صبر کردیم، اما صهیونیست‌ها با نامردی به جای توقف ماشین کشتار خود، جری‌تر هم شدند و علاوه بر غزه به لبنان هم حمله کردند و مرتکب جنایاتی شدند که در تاریخ بی‌سابقه است و لذا ما مجبور شدیم به جنایات آنها پاسخ دهیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر رژیم صهیونیستی اشتباهی کند، جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطع و محکمی به او خواهد داد و به این موضع به طور جدی پایبند هستیم، گفت: ایجاد ناامنی و گسترش بحران از اهداف پلید رژیم صهیونیستی در منطقه است و ما باید از تحقق این اهداف جلوگیری کنیم. آمریکایی‌ها و کشورهای غربی باید از عامل خود در منطقه بخواهند که دست از این کشتار و جنایت بردارد و منطقه را ناامن نکند، چرا که ناامنی به نفع هیچ‌کس و هیچ دولتی، حتی به نفع خود کشورهای اروپایی و آمریکا نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز