خبرگزاری کار ایران

بیوته در نطق میان دستور:

نماز شکر مردم مناطق ستم دیده از موشک باران سرزمین اشغالی در تاریخ ثبت می‌شود

نماز شکر مردم مناطق ستم دیده از موشک باران سرزمین اشغالی در تاریخ ثبت می‌شود
کد خبر : ۱۵۳۷۷۰۰

نماینده مردم اردبیل در مجلس، گفت: شهید سلیمانی پیروان خود را تربیت کرده است و این نهضت ادامه دارد تا زمانی که مظلومی بی یاور در دنیا نماند. نماز شکر دیشب مردم مناطق ستم دیده در تاریخ نوشته می شود.

به گزارش ایلنا، احمد بیوته نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز( چهارشنبه ۱۱ مهرماه) مجلس، ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: عرض تبریک و چشم روشنی دارم به امت اسلام که فرزندان غیور آنها دوباره تاریخ سازی و حماسه آفرینی کردند و این حماسه آفرینی و غرور آفرینی را تقدیم می‌کنیم به شهید هنیه و شهید نیلفروشان و مردم ولایتمدار ایران عزیز که همه آنها دغدغه خون‌خواهی مهمان عزیزمان را داشتند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: شهید سلیمانی پیروان خود را تربیت کرده است و این نهضت ادامه دارد تا زمانی که مظلومی بی یاور در دنیا نماند. نماز شکر دیشب مناطق ستم دیده نمازی است که تاریخ آن را خواهد نوشت و خواهد گفت و همه ستمکاران باید آن را سرمشق رفتار و کردار خود قرار دهند.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن اردبیل بیش از ۲۰ سال است که تبدیل به تهدید فرصت‌های استان شده، جای تعجب دارد پروژه‌ای با این بزرگی برای یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح نمی‌شود. جاده سرچم و مغان جوانان ما را با خاک و خون یکسان کرده و خانواده‌های ما هر روز داغ دیده‌تر می‌شوند، مردم اردبیل از شما به عنوان فرزند شهید انتظار بیشتری دارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه من تولید سیب زمینی از محصولات عمده کشاورزی است که متاسفانه به دلیل مدیریت‌های اشتباه گذشته بسیاری از کشاورزان منطقه نتوانستند مطالبات سال گذشته خود را دریافت کنند از سوی دیگر پول گندم سال جاری نیز بر این موضوع اضافه شده و معیشت روزمره کشاورزان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: صادرات یکی از راه‌های کمک به بازار است اما خواستار ایجاد مجموعه‌های صنایع تبدیلی در منطقه‌های مختلف با توجه به آمایش سرزمینی هستیم تا دیگر چشم کشاورزان به دست کشورهای دیگر برای صادرات نباشد. کشاورزان مشکلات تامین آب و برق دارند همچنین مشکلاتی در زمینه تهیه کود و سموم دارند اما انصاف نیست درگیر بازار  نیز باشند.

بیوته ادامه داد: انبارهای مکانیزه محصولات کشاورزی به میزان کافی وجود ندارد این موارد متاسفانه هر سال تکرار می‌شود اما در سال جاری مشکل اساسی دیگری نیز به مشکلات موجود اضافه شده است. با توجه به اینکه کشت پاییزه غلات در اردبیل حدود ۶۰ الی ۷۰ هزار هکتار با ۶۵۰۰ دستگاه تراکتور از اول مهر ماه آغاز شده اما سوخت ادوات نسبت به سال گذشته ۳ برابر کاهش پیدا کرده و این میزان سوخت تنها نیاز سه روز آنها را تامین می‌کند که موجب نارضایتی کشاورزان شده است، درخواست دارم به این مسئله مهم رسیدگی کنند. مشکلات برداشت موجود است و دیگر مشکل کشت قابل تحمل نیست.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خطاب به وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: هفته‌های قبل با شما دیدار کردم و صدای ملت و کشاورزان زحمتکش و افتخار آفرین اردبیل را به شما منتقل کردم این بار از این تریبون آنها را بیان می‌کنم تا به سمع و نظر شما برسد و یا برساند. جلوی فروش اماکن ورزشی اردبیل را بگیرید زیرا معنای مقاوم سازی با به حراج گذاشتن متفاوت است، با چه توجیهی مدیران کل استان به عنوان سرپرست‌های هیئت‌های ورزشی باید صف آرایی کنند مدیران کلی که به نظر می‌آید اگر کار خود را به درستی انجام دهند بیشتر منت می‌گذارند تا اینکه به عنوان سرپرست‌های هیئت‌های ورزشی عرصه را بر ورزشکاران جوان تنگ کنند.

وی خطاب به مسئولین منطقه آزاد تجاری و اقتصادی گفت: این دومین بار است که در مورد ورود منطقه تجاری ارس در مساحت ده‌ها هزار هکتار در خاک استان اردبیل در منطقه اصلاندوز سوال می‌کنم اما تاکنون هیچ کدام از مسئولین منطقه آزاد واکنش نشان ندادند و این تبدیل به مطالبه عمومی شده کاری نکنید که مردم استان اردبیل خودشان بیش از پیش مطالبه‌گری کنند چرا که تصویب این چندین هزار هکتار بدون هیچ هماهنگی با مسئولین استان صورت گرفته و اگر بس سرمایه‌گذاری است همان قطع را جز استان اردبیل لحاظ کنید تا این استان در خدمت سرمایه‌گذاران باشد من منتظر سوال و تذکر خود هستم تا مسئولین آن را برطرف کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز