خبرگزاری کار ایران

میرابیان در گفت‌وگو با ایلنا:

آمریکا برای جلوگیری از تنش در منطقه جلوی سگ هارِ صهیونیست را بگیرد

آمریکا برای جلوگیری از تنش در منطقه جلوی سگ هارِ صهیونیست را بگیرد
کد خبر : ۱۵۳۷۵۳۶

تحلیل‌گر حوزه سیاست خارجی گفت:‌ به این سوال که آمریکا برای آنکه از شدت تنش در منطقه جلوگیری کند چه اقداماتی باید انجام دهد گفت: آمریکا از ایران درخواست کرد که عملیات ادامه‌دار نباشد. سپاه هم اعلام کرده ۹۰ درصد موشک‌ها به اهداف اصابت کرده است. بنابراین آمریکا برای آنکه تنش در منطقه ادامه نداشته باشد باید جلوی سگ هارِ صهیونیست را بگیرند.

رضا میرابیان کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارزیابی حملات موشکی سپاه پاسداران علیه اسرائیل گفت: عملیات موشکی سپاه پاسداران در چارچوب حق حاکمیت جمهوری اسلامی بود و وزیر خارجه کشورمان طی نامه‌ای به سازمان ملل و تماس تلفنی با وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلستان اعلام کرد که این عملیات در چارچوب منشور سازمان ملل که حقی برای پاسخ دارد انجام شده است. بنابراین این حق در اختیار جمهوری اسلامی ایران بود که در زمان مناسب، این کار را انجام داد.

وی در پیش‌بینی احتمال افزایش تنش یا کاهش تنش‌ها بعد از عملیات موشکی سپاه پاسداران گفت: ستاد مشترک نیروهای مسلح و ستاد فرماندهی کل قوا رسماً اعلام کردند اگر اسرائیل بخواهد پاسخ بدهد، پاسخ جمهوری اسلامی ایران شدیدتر و کوبنده‌تر خواهد بود. این موضوع دیگر مربوط به روند کار کشورهای غربی و خود آمریکا است که می‌خواهند چه کاری انجام دهند. بنابراین جمهوری اسلامی راه را روشن کرده که اگر اسرائیلی‌ها بخواهند پاسخ دهند پاسخ ما کوبنده‌تر خواهد بود و این بار فقط مراکز نظامی هدف حمله نخواهد بود چون در حملات موشکی سه‌شنبه شب مراکز نظامی و امنیتی اسرائیل زده شد. بنابراین در حمله بعدی، با توجه به گزارشات و بیانیه‌ای که منتشر شد، تمام مراکز حساس و حیاتی اسرائیل در معرض خطر خواهند بود و اگر دست از پا خطا کند در حمله بعدی مورد هدف حملات قرار خواهند گرفت. 

میرابیان در مورد میزان در دسترس بودن آتش‌بس در غزه گفت: آمریکا از ما درخواست کرد که عملیات دیگری انجام ندهیم. شب سه‌‌شنبه رسما اعلام کردیم که عملیات موشکی پایان یافته و ادامه نخواهد داشت. اگر اسرائیل بخواهد جوابی به حملات شب گذشته بدهد، جمهوری اسلامی پاسخ خواهد داد. بنابراین اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند عملیات ادامه پیدا نکند باید جلوی تجاوزگری اسرائیل را بگیرند. کاری که جمهوری اسلامی شب گذشته انجام داد پاسخ به تجاوزی بود که اسرائیل در تهران انجام داد. 

این کارشناس سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که آمریکا برای آنکه از شدت تنش در منطقه جلوگیری کند چه اقداماتی باید انجام دهد، گفت: آمریکا از ایران درخواست کرد که عملیات ادامه‌دار نباشد. سپاه هم اعلام کرده ۹۰ درصد موشک‌ها به اهداف اصابت کرده است. بنابراین آمریکا برای آنکه تنش در منطقه ادامه نداشته باشد باید جلوی سگ هار صهیونیست را بگیرند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز