خبرگزاری کار ایران

قوامی در تذکر شفاهی:

واردات، آسیب‌های متعددی بر تولیدات داخلی زده است

واردات، آسیب‌های متعددی بر تولیدات داخلی زده است
کد خبر : ۱۵۳۷۰۹۰

نماینده مردم اسفراین در مجلس ضمن تذکری به وزیر کشاورزی گفت: واردات آسیب‌های متعددی بر تولیدات داخلی زده است، باید تلاش کنیم صنایعی که در داخل امکان تولید آن است براساس قانون حداکثر توان داخلی بتوانیم آنها را تولید و اشتغال زایی در کنار رقابت را ایجاد کنیم.

به گزارش ایلنا، هادی قوامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۰ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به وزیر نیرو، گفت: ساعات کارکرد چاه‌های اسفراین، بام و صفی آباد ۳۰۵۰ ساعت برمبنای کشت بذر دیده شده است، در صورتی که کشت قالب منطقه گندم، جو، پنبه و چغندر است. در صفی آباد نیز همینگونه است در حالیکه در شهر مجاور ساعات کارکرد چاه‌ها حدودا ۵۳۰۰ ساعت دیده شده است.

نماینده مردم اسفراین، بام و صفی آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: جناب آقای علی‌آبادی لطفا ساعات کار چاه‌های آب کشاورزی اسفراین را همچون شهر همجوار ببینید؛ قطعی برق چاه‌های کشاورزی خسارات زیادی به کشاورزان وارد کرده است، همچنین خسارات ناشی از تگرگ و سیل بسیار زیاد بوده است، به گونه که کشاورزان امکان خرید بذر برای کشت را ندارند. از وزیر کشاورزی درخواست داریم صندوق توسعه کشاورزی شهرستان اسفراین و دیگر شهرستان‌های استان را تقویت نمایند تا کشاورزان بتوانند بذر خریداری کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: واردات آسیب‌های متعددی بر تولیدات داخلی زده است، باید تلاش کنیم صنایعی که در داخل امکان تولید آن است براساس قانون حداکثر توان داخلی بتوانیم آنها را تولید و اشتغال زایی در کنار رقابت را ایجاد کنیم.

وی در تذکری به وزیر کشور گفت: خسارات وارده ناشی از سیل و تگرگ بر کشاورزی منطقه خراسان شمالی بسیار بوده است، لطفا دستور فرمایید این خسارات جبران شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز