خبرگزاری کار ایران

روسای دادگستری‌ها موظف به پیگیری قانون الزام به ثبت رسمی معلملات اموال غیر منقول شدند

روسای دادگستری‌ها موظف به پیگیری قانون الزام به ثبت رسمی معلملات اموال غیر منقول شدند
کد خبر : ۱۵۳۶۶۸۰

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با پیشنهاد معاون راهبردی قوه قضائیه مقرر است پیگیری و نحوه اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول به شاخص‌های ارزیابی عملکرد رؤسای کل دادگستری استان‌ها افزوده شود.

به گزارش ایلنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای عالی تحول و تعالی این سازمان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، گفت: رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان هیچ یک از استانداردهای پذیرفته شده جهانی و در رأس آن کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو را رعایت نکرده و کشورهای جهان نیز سکوت اختیار کرده‌اند و این نشان می‌دهد حقوق بشر ابزاری بیش نیست و جامعه جهانی رو به نابودی است مگر اینکه کشورهای مسلمان در کنار هم قرار بگیرند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم فعالیت‌های میدانی و حضور مداوم رؤسای ثبتی سراسر کشور در میان مردم،  گفت: انتظار می‌رود مدیران ثبتی با تداوم و تقویت برپایی میزهای خدمت و یا حضور در مصلاهای نمازجمعه و مساجد با مردم در ارتباط مستقیم باشند تا ضمن آگاهی از موانع ارائه خدمات، مردم نیز همواره آن‌ها را در کنار خود ببینند. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک‌کشور با بیان اهمیت اجرای دقیق قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، به پیشنهاد معاون راهبردی قوه قضائیه مبنی بر گنجاندن شاخص جدید پیگیری و نحوه اجرای این قانون به شاخص‌های ارزیابی عملکرد دادگستری‌های کل استان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: رؤسای کل دادگستری موظف به پیگیری اجرای قانون الزام از سوی مشاورین املاک و یا دفاتر اسناد رسمی می‌شوند و نقش مهمی در پیشبرد این قانون دارند.

وی از حدنگاری و قانون الزام به ثبت رسمی به عنوان دو تکلیف اصلی و ملی بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اشاره کرد و افزود: لازم است مدیران کل ثبت استانی با شرکت و حضور فعال در شورای اداری استانها، از سیاست‌های دستگاه قضایی و سازمان ثبت در این زمینه دفاع کرده و در پیشبرد این دو مأموریت مهم ملی از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند. 

در ابتدای جلسه، کارگر مدیر کل بازرسی سازمان ثبت ضمن ارائه گزارشی در خصوص بازرسی‌های صورت گرفته از ادارات کل ثبت استانها، از تشکیل کمیته‌های ویژه پایش‌های مستمر بازرسی و عملکردی خبر داد و گفت: این بازرسی‌ها شامل کلیه دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق، واحدهای ثبتی و سایر حوزه‌ها به صورت میدانی و رصد لحظه‌ای و الکترونیکی خواهد بود. 

حسن زاده مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان نیز در این جلسه گزارشی از راه اندازی کتابخانه الکترونیکی در سامانه "جام" سازمان ثبت ویژه کارکنان و تقویت دوره‌های آموزشی خبر داد و افزود: برگزاری اولین همایش ملی حدنگاری و اولین همایش ملی روز مهندس نقشه بردار در تابستان سال جاری نیز از دیگر اقدامات این اداره کل بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز