خبرگزاری کار ایران

یوسفی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

طرح اصلاح قوانین در حوزه ایمنی معادن بارگذاری شد/ قانون ایمنی معادن نباید یک قانون تشریفاتی باشد

طرح اصلاح قوانین در حوزه ایمنی معادن بارگذاری شد/ قانون ایمنی معادن نباید یک قانون تشریفاتی باشد
کد خبر : ۱۵۳۶۴۱۱

یک عضو صنایع و معادن گفت: دیدم که آقای طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن طرحی را برای اصلاح قوانین به جهت ایمنی معادن بارگذاری کردند. این آمادگی را داریم که چه طرح و چه لایحه اصلاح قوانین در این زمینه را به جهت حمایت از کارگران شریف چه در حوزه معیشت و چه ایمنی‌آنها به روز کنیم.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره پیگیری حادثه معدن طبس از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه معدن طبس واقعا یک واقعه سخت و دردناک بود، بیش از ۵۰ نفر جان خودشان را از  دست دادند. این روزها شروع مهر است و معمولاً می‌گویند بابا آب داد، بابا نان داد؛ اما من می‌گویم بابا برای رزق حلال و معیشت خانواده‌اش جان داد، باید بدانیم مشاغلی در کشور هستند که برای این‌که ایران مقتدر اسلامی منابعش تامین شود و درآمد داشته باشد، جان‌شان را می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس درباره حادثه طبس موضع‌گیری و ورود کرده است. رئیس مجلس هم دستور داده و ورود کرده است که قانون ایمنی معادن یک قانون تشریفاتی نباشد. یعنی واقعا صیانت از جان کارگرِ عزیز و زحمت‌کش باید یکی از دغدغه‌ها باشد. 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: حال باید کارشناسان بررسی کنند اگر قصور و تقصیر احتمالی بوده باید برخورد شود که این برخورد بازدارنده باشد.

وی با بیان این‌که در حمایت از ایمنی و سلامت کارگر شریف و زحمتکش باید برخی از قوانین به روز و اصلاح شود، گفت: مبحث بعدی و از همه مهم‌تر معیشت کارگران است. ۱۰۰ الی ۲۰۰ متر زیر زمین کارکردن گفتنش هم شاید سخت باشد، اما این عزیزان در این اعماق کار کرده و می‌کنند. هر کدام از این افراد عزیزان یک خانواده بودند قطعا اگر لازم است باید اصلاح قوانین داشته باشیم. دیدم که آقای طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن طرحی را برای اصلاح قوانین به جهت ایمنی معادن بارگذاری کردند. این آمادگی را داریم که چه طرح و چه لایحه اصلاح قوانین در این زمینه را به جهت حمایت از کارگران شریف چه در حوزه معیشت و چه ایمنی‌آنها به روز کنیم.

یوسفی در خصوص این‌که گفته می‌شود تحریم‌ها و نبود تجهیزات مناسب مشکلات زیادی برای معادن به وجود آورده‌ است، بیان کرد: این ادبیات دوباره ما را یاد صحبت‌های رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم می‌اندازد که گفتند آب خوردن ما به برجام ربط دارد، به نظرم حواس‌مان به این حرف‌ها باشد.

وی تاکید کرد: در برنامه هفتم به صراحت نوشتیم برای اکتشاف عمیق و استفاده از ذخایر کشور ورود تکنولوژی‌های جدید و سرمایه گذاری برای نوسازی تجهیزات و ماشین آلات منعی وجود ندارد. جناب آقای پزشکیان رئیس دولت هستند یک مصوبه برای واردات تجهیزات بدهند. منعی هم وجود  ندارد، ما هم در برنامه هفتم این مهم را گفته‌ایم و اختیار این برنامه هم دست دولت است. نباید فضا را سیاسی کنیم. با آدرس غلط دادن جامعه را شرطی نکنیم. لازم است الان بر اساس قوانین بالادستی و برنامه هفتم دولت آقای پزشکیان این موارد را اجرایی کنند. در زمینه تعرفه‌های واردات ما هم به عنوان نماینده موافق هستیم و در آنجا به صراحت گفتیم تجهیزات نوسازی شود. آدرس غلط ندهیم راه حل مشکلات در داخل کشور است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز