خبرگزاری کار ایران

عارف:

باید در نظام تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تفکر تکلیف‌محور به تفکر پژوهشی تبدیل شود

باید در نظام تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تفکر تکلیف‌محور به تفکر پژوهشی تبدیل شود
کد خبر : ۱۵۳۵۹۸۲

معاون اول رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید تفکر آموزشی و تکلیف محور در تعلیم و تربیت دانش آموزان به تفکر پژوهشی تبدیل شود، تصریح کرد: روحیه پرسشگری و پژوهش محوری باید از محیط مدارس آغاز شود و معتقدم اگر وزارت آموزش و پرورش در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد که تمام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و خانواده‌ها اولویت شغلی و استخدامی خود را شغل شریف معلمی بدانند، کشور در مسیر پیشرفت و توسعه خود قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف صبح امروز (یکشنبه) در این جلسه که با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان امر برگزار شد، بر ضرورت تأمین پایدار کاغذ با کیفیت مورد نیاز دانش آموزان تاکید و تصریح کرد: هر گونه اختصاص اعتبار در حوزه آموزش و پرورش از جمله تولید کاغذ با کیفیت درکنار برطرف کردن سایر خواسته ها و نیازهای این وزارتخانه، نه تنها هزینه نبوده بلکه یک سرمایه گذاری بلند مدت برای آینده توسعه و پیشرفت کشور است.

وی در این راستا به معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور و همچنین مسئولان وزارت آموزش و پرورش دستور داد تا در جلسه ای با حضور مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی ارز مورد نیاز کاغذ وارداتی کتب درسی برای نیاز سال آینده تحصیلی تأمین شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نیاز ۵۰ هزار تنی کاغذ کتب درسی افزود: علاوه بر بروز رسانی و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات کارخانه های تولید کاغذ در کشور، پیشنهاد تاسیس کارخانه تولید کاغذ با فناوری روز دنیا برای تامین پایدار کاغذ کتب درسی هر چه سریعتر بررسی و ارایه شود.

عارف تصریح کرد: در زمینه تولید کاغذ داخلی نیز کیفیت باید به حدی قابل قبول باشد که دانش آموزان رغبت کنند در طول سال تحصیلی خود و خارج از محل تحصیل نیز برای مطالعه به کتب درسی مراجعه کنند و برنامه ریزی به گونه ای باشد تا از ابتدای شهریور ماه سال آینده کتب درسی با کیفیت بالا در اختیار دانش آموزان قرار گرفته باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید تفکر آموزشی و تکلیف محور در تعلیم و تربیت دانش آموزان به تفکر پژوهشی تبدیل شود، تصریح کرد: روحیه پرسشگری و پژوهش محوری باید از محیط مدارس آغاز شود و معتقدم اگر وزارت آموزش و پرورش در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد که تمام فارغ التحصیلان دانشگاهی و خانواده ها اولویت شغلی و استخدامی خود را شغل شریف معلمی بدانند، کشور در مسیر پیشرفت و توسعه خود قرار گرفته است.

عارف با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور درباره حل مسائل و مشکلات وزارت آموزش و پرورش به دلیل اهمیت این بخش در آینده کشور افزود: از وزیر آموزش و پرورش می خواهم جلسات شورای عالی آموزش و پرورش به ریاست رئیس جمهور و یا معاون اول رئیس جمهور بصورت منظم و بدون تعطیلی برگزار شود تا در این جلسه تمامی مسائل و مشکلات این بخش مهم کشور بررسی و تصمیم گیری شود.

معاون اول رئیس جمهور از وزیر آموزش و پرورش خواست کمک هزینه خرید کتب درسی برای خانواده ها و دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان ادامه یابد و در صورت برنامه ریزی و تامین اعتبار به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان این منطقه محروم و نیازمند کشور قرار دهند.

عارف با اشاره به اینکه دانش و تولید علم و فناوری مهمترین مولفه قدرت کشورها در ساختار نظام جهانی است، آینده محوری را از مهمترین اولویت های مسئولان وزارت آموزش و پرورش دانست که پس از حل مشکلات کوتاه مدت این وزارتخانه با برنامه ریزی بلند مدت، تعلیم و تربیت دانش آموزان و نسلی آگاه و با دانش در اولویت قرار گیرد.

همچنین معاون اول رئیس جمهور در ابتدای این جلسه با تسلیت مجدد شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل فقید حزب ا... لبنان و اقدام تروریستی و مذبوحانه رژیم مجعول صهیونیستی تاکید کرد: شهادت سید شهید مقاومت ضایعه ای بزرگ برای دنیای اسلام و جبهه مقاومت است اما دشمن صهیونیستی و نظام استکباری بداند که دفاع از ملت مظلوم فلسطین و لبنان تا آزاد سازی قدس ادامه دارد.

همچنین در این جلسه علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت و حساسیت تامین کاغذ کتب درسی تاکید کرد: بخشی از کاغذ مورد نیاز این وزارتخانه از طریق تولید داخل تامین می شود و با توجه به تولید ۹۶۰ عنوان کتاب درسی و پیچیدگی عملیات تولید کتب درسی باید اعتبار مورد نیاز تولید کاغذ با کیفیت و واردات این محصول هر چه سریعتر اختصاص یابد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز