خبرگزاری کار ایران

معصومی خسروآبادی در نطق میان دستور:

از بازسازی شهرک امامزاده ابراهیم که بی‌جهت در آتش سوخت خبری نیست

از بازسازی شهرک امامزاده ابراهیم که بی‌جهت در آتش سوخت خبری نیست
کد خبر : ۱۵۳۵۸۹۱

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس گفت: از بازسازی شهرک امامزاده ابراهیم که بی‌جهت در آتش سوخت خبری نیست و به کندی صورت می گیرد و مسئولان استانی به جای اینکه به داد مردم این روستا برسند، در آنجا شعله‌های گاز را روشن کرده و جشن افتتاحیه می گیرند.

به گزارش ایلنا، سید کریم معصومی خسروآبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۸ مهرماه ) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت شهادت مجاهد کبیر و پرچم دار مقاومت؛ سید حسن نصرالله به محضر رهبر معظم انقلاب و امت اسلامی، در نطق میان دستور گفت: هیچ نظم حقوقی نمی‌تواند ناشی از اراده تابعان آن باشد، حقوق بین‌الملل مبتنی بر منشور سازمان ملل  متحد بر اراده تابعان آن استوار است، جهان سال‌هاست شاهد جنایت‌های گسترده رژیم صهیونستی اسرائیل اعم از جنایات جنگی، نسل کشی و جنایت علیه بشریت است و عدم واکنش موثر و سکوت تعجب‌آور نهادهای کیفری بین‌المللی، توسل به عدالت کیفری بین‌المللی را با شکست مواجه نموده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس ادامه داد: شورای امنیت به عنوان یکی از ارکان اصلی سازمان ملل متحد باید برابر منشور ملل متحد نسبت به این جنایات رژیم غاصب واکنش نشان دهد و دیوان کیفری بین‌المللی باید سران این جنایات را محاکمه کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور به موجب اصل ۱۲۲ قانون اساسی، در حدود اختیارات و وظایفی که به موجب قانون اساسی و یا قوانین عادی برعهده دارد، در برابر ملت، رهبر و مجلس شورای اسلامی اسلامی مسئول است، اضافه کرد: زمان پاسخگویی به انتظارات مردم از شما فرا رسیده است، ایران به عنوان کشوری در حال توسعه و پیشرفت باید بر رشد اقتصادی به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، دانش‌بنیان تمرکز جدی داشته باشد، بکارگیری راهبردهای کارآمد برای ارتقای ثبات و پیش‌بینی‌پذیری در اقتصاد کلان، رشد سرمایه‌گذاری، توسعه صادرات، افزایش بهره‌وری و تقویت نظام شبکه‌ای، مانع‌زدایی و شکوفاسازی محیط کسب و کار مستلزم بسته‌ای منسجم از سیاست‌ها است که باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به اینکه رشد اقتصادی پایین موجب شده کیفیت خدمات اجتماعی، رفاهی، سرمایه انسانی آسیب ببیند، بیان کرد: بنابراین نیاز است در کنار رشد و شکوفایی اقتصادی به کارآمدسازی نظام تأمین اجتماعی، توسعه و هوشمندسازی و اثربخشی سیاست‌های محرومیت‌زدایی، رفع فقر، کیفیت‌بخشی نظام آموزشی، ارتقاء نظام سلامت آحاد جامعه، بیمه و تأمین اجتماعی فراگیر، افزایش قدرت خرید و کاهش فاصله طبقاتی نیز پرداخته شود.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی با وجود ظرفیت‌های بالایی که در توسعه اقتصادی کشور دارد، متأسفانه با چالش‌های عمده ای روبرو است، ادامه داد: وضعیت نابسامان سه منبع اصلی توسعه بخش کشاورزی یعنی زمین، آب و نیروی انسانی شواهد آشکاری بر این مدعا است.

معصومی خسروآبادی افزود: نادیده گرفتن اقتصاد جامعه محلی و عدم توانمندسازی در بخش کشاوزی با اتخاد سیاست‌های تنبهی، موجب خالی شدن جامعه جمعیت محلی و روانه کردن روستانشینان به حاشیه شهرها شده است؛ یکی از مهمترین فعالیت‌های کشاورزی در استان گیلان شالیزارهای برنج و باغات چای است که بیشترین ظرفیت برای توسعه و رونق اقصادی را دارد، آیا می‌دانید در سال‌های اخیر چه بلایی بر سر شالیکاران و برنجکاران آمده است؟ آیا می دانید محصول برنج شالیکاران هنوز در انبارها دپو شده و خبری از خرید تضمین گندم نیست و با این وضع حرف از واردات برنج می‌شود؟ آیا از مشکلات کشاورزان و روستانشینان مطلع هستید، آیا می‌دانید که روستاها از جمعیت خالی شده و مدرسه‌ها تعطیل شده و جامعه روستایی پیر و فرسوده شده است؟ چه آینده برای روستاییان ترسیم کرده‌اید؟ آیا می‌دانید به بهانه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی چه بلایی سر روستاییان می‌آورند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی نیز بیان کرد: علیرغم تذکرات متعدد اینجانب تاکنون اقدامی در جهت تسریع در اجرای پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان‌های فومن و شفت صورت نگرفته است؛ تقاطع غیرهمسطح شهرستان فومن  بالغ بر ۱۸ سال در پستوی تغافل به فراموشی سپرده شده است، میلیاردها پول بیت المال در آنجا هدر رفته است، اگر نمی‌خواهد شریک گناه مسببین آن شوید، دستور دهید در خصوص اجرای این پروژه اقدام عاجل صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم اضافه کرد: پروژه ملاسرا – شفت- زنجان سالهاست از خاطره رفته و مردم نجیب شهرستان شفت صبورانه انتظار می‌کشند تا شهرستان آنها از بن‌بست خارج شود، محور ملاسرا – شفت به احمدسرگوراب بی‌جهت متوقف گردیده است، از بازسازی شهرک امامزاده ابراهیم که بی‌جهت در آتش سوخت خبری نیست و به کندی صورت می گیرد و مسئولان استانی به جای اینکه به داد مردم این روستا برسند، در آنجا شعله‌های گاز را روشن کرده و جشن افتتاحیه می گیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز