خبرگزاری کار ایران

کنعانی در پاسخ به اظهارات بلینکن:

ادعای نقش داشتن ایران در ترور ترامپ، فضاسازی برای انتخابات آمریکا است

ادعای نقش داشتن ایران در ترور ترامپ، فضاسازی برای انتخابات آمریکا است
کد خبر : ۱۵۳۴۷۷۶

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعاهای وزیر خارجه آمریکا در مورد تهدیدهای ایران علیه ترامپ تصریح کرد: طرح چنین ادعاهایی تنها بخشی از فضاسازی‌های انتخاباتی در آمریکا است و با اهداف خاص سیاسی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات وزیر خارجه آمریکا در مورد تهدیدهای ایران علیه مقامات سابق این کشور را اتهاماتی مضحک و کاملا بی‌اساس خواند و گفت: روشن است که طرح چنین ادعاهایی تنها بخشی از فضاسازی‌های انتخاباتی در آمریکا است و با اهداف خاص سیاسی صورت می‌گیرد که حتی ارزش پاسخگویی هم ندارد.

کنعانی همچنین تصریح کرد: طرح چنین انتساب‌های غلط و اتهام‌زنی‌های سیاسی در شرایط ملتهب کنونی در منطقه، نمی‌تواند ذره‌ای از مسئولیت بین‌المللی دولت آمریکا در همراهی، مساعدت و مشارکت در ارتکاب انواع جنایات بین‌المللی رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان را کاهش دهد و افکار عمومی جهان، رژیم آمریکا و مقامات آن کشور را در وقوع چنین فجایع انسانی مسئول می‌داند.

سخنگوی دستگاه‌ دیپلماسی تصریح کرد: نمایش‌ها و سناریو سازی‌های مضحک و بی پایه دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی‌ ایران، خلل و نقصانی در عزم ایران برای پیگرد قضایی، حقوقی و بین‌المللی عاملان و آمران جنایات و جرائم ارتکابی علیه مردم ایران ایجاد نخواهد کرد و گذشت زمان نیز جنایتکاران را مصون از محاکمه و مجازات نخواهد داشت.

پیشتر بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با تکیه بر ادعاهای واهی درباره نقش ایران در سوءقصد به رئیس جمهور پیشین ایالات متحده گفت: تهدیدات ایران علیه مقامات ارشد فعلی و سابق دولت را دنبال می‌کنیم.

همچنین ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر اینکه با وجود تاکید ایران نسبت به عدم دخالت در انتخابات آمریکا مجدد گزارشاتی با بهانه‌های مختلف در حال انتشار است که اخیرا FBI نیز در گزارشی جدید ضمن اتهام دخالت ایران در انتخابات آمریکا، مدعی است که ایران اطلاعات دونالد ترامپ را ربوده است، اظهار داشت: ما این ادعاهای بی‌اساس را مطلقا تکذیب می‌کنیم. واضح است که اهداف و انگیزه های سیاسی و انتخاباتی در ورای طرح این گونه اتهامات پوچ نهفته است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز