خبرگزاری کار ایران

عبدلیان پور: مرکز وکلا به عنوان بازوی قوه قضاییه در امر مردمی‌سازی قلمداد می‌شود

عبدلیان پور: مرکز وکلا به عنوان بازوی قوه قضاییه در امر مردمی‌سازی قلمداد می‌شود
کد خبر : ۱۵۳۴۳۰۹

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: مرکز به عنوان بازوی توانمند اجرایی عدلیه از باب مردمی سازی دستاورد‌های خوبی داشته و این مسئله را رئیس قوه قضائیه در مناسبت‌های مختلف و آخرین بار در دیدار مسئولان قضایی با مقام معظم رهبری عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه درسفر به استان گلستان با رئیس کل دادگستری این استان دیدار کرد.

حسن عبدلیان پور در این دیدار گفت: مرکز به عنوان بازوی توانمند اجرایی قوه قضاییه از باب مردمی‌سازی دستاورد‌های خوبی داشته و این مسئله را رئیس  قوه قضاییه در مناسبت‌های مختلف و آخرین بار در دیدار مسئولان قضایی با مقام معظم رهبری عنوان کردند و نام مرکز را به نیکی در محضر رهبر انقلاب مطرح کردند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه درمورد عملکرد هیئت مدیره وکلا و کارشناسان و مشاوران خانواده در استان گلستان بیان کرد: اقدامات کمیسیون حقوق عامه استان گلستان با توجه به عملکردی که در ارائه خدمات معاضدتی و حقوقی به مردم داشته توانسته رتبه اول را در سطح کشور کسب کند.

وی افزود: این دستاورد برای استان گلستان علیرغم اینکه تعداد وکلای کمتری نسبت به برخی دیگر از استان‌ها دارد و به لحاظ پهنه جغرافیایی نیز کوچکتر از بسیاری از استان‌های کشور است، نشانگر تعاملات سازنده و هم افزایی مناسب با دادگستری استان بوده که توانستند به این رتبه وجایگاه دست یابند.

عبدلیان پور در ادامه این دیدار به عملکرد و الگوی خدمت رسانی مرکز به عنوان یک الگوی برتر جهانی اشاره داشت و گفت: شهرداری تهران یکی از نهاد‌هایی است که در زمینه ارائه خدمات در مساجد و اماکن عمومی با مرکز همراهی دارد. این همراهی سبب شد تا در اجلاس جهانی شهرداری‌ها در برزیل طرح خدمت رسانی مرکز را ارائه کردند و در آن جلسه این طرح به عنوان الگوی مدیریت جهانی معرفی شد و این نشان از برکت و اثربخشی مسجد می‌باشد که قادر به یک حرکت و گفتمان سازی جهانی است.

وی افزود: ما در برنامه‌های خود ارائه خدمت در بقاع متبرکه را ارائه دادیم و در سراسر کشور این اقدام انجام می‌شود و بازخورد ویژه‌ای داشته و پیگیر هستیم که امورات مردم ختم به خیر شود. این خدمات موجب حل و فصل پرونده‌های بسیاری شده است که در نمونه اخیر آن در شهر ری ما یک پرونده را با ۴۰۰ شاکی به برکت مسجد به صلح و سازش رساندیم که این سیره پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) بود.

رئبس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه پور همچنین به بحث ورود مرکز در امر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ما در مدارس «زنگ حقوقی» را با هماهنگی آموزش و پرورش سرفصل‌های آن طراحی کردیم و وکلا و کارشناسان مرکز در ساعاتی مشخص در مدارس مسائلی که می‌تواند به دانش آموزان کمک کند را آموزش می‌دهند.

وی افزود: ما در صدد آشنایی دانش آموزان با حقوق و تکالیفشان است که بدانند چه حقی دارند و چه وظیفه‌ای دارند و با شورای تبیین کتب درسی نیز هماهنگی داشتیم و کلید واژه‌هایی را برای آن‌ها مشخص کرده ایم که در کتب درسی گنجانده شود و معلمین و دانش آموزان این حقوق را آموزش ببینند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در بحث حقوق عامه به مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: ما در مسئله فلسطین رئیس وکلای بین‌المللی اقای ژیل دوور را به ایران آوردیم که بیش از ۲۵۰ هزار وکیل را مدیریت می‌کند. ما در دفاع از حقوق مردم فلسطین و علیه جنایات رژیم صهیونیستی در همکاری با وکلای بین المللی بیش از ۴ هزار سند این جنایات را ارائه کردیم که امروز زمینه ساز صدور حکم جلب علیه نتانیاهو شد.

عبدلیان پور همچنین به سفر اخیر خود به روسیه اشاره کرد و گفت: ما در اجلاس بریکس با افریقای جنوبی که موفقیتی بزرگ در محکومیت رژیم صهیونیستی داشت تفاهمات خوبی انجام دادیم و امروز وکلای مرکز در تمامی دادگاه‌های بین المللی در آی سی سی و آی سی جی حضور خواهند داشت. این کار بزرگی در عرصه بین الملل است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به رایزنی‌ها در اجلاس بریکس اشاره کرد و گفت: ما در این اجلاس بیان کردیم که یک نهاد ملی حقوقی هستیم و آن‌ها در مورد ملی بودن این موضوع از ما سئوال می‌کردند و توضیحاتی که ما دادیم و الگوی خود را معرفی کردیم مورد توجه و استقبال آن‌ها قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز