خبرگزاری کار ایران

معتمدی‌زاده در نطق میان‌دستور:

کاش بخشی از پاداش‌های میلیاردی به هیات مدیره‌ها صرف ایمنی و حل مشکلات کارگان معادن می‌شد

کاش بخشی از پاداش‌های میلیاردی به هیات مدیره‌ها صرف ایمنی و حل مشکلات کارگان معادن می‌شد
کد خبر : ۱۵۳۴۲۴۴

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: کاش بخشی از هزینه‌های هنگفتی که در شرکت‌های معدنی و صنعتی صرف پرداخت پاداش‌های میلیاردی به هیات مدیره‌ها و سفرهای خارجی غیرضرور و حقوق‌های سنگین چندین برابری نسبت به کارگران و سود سهام‌های میلیاردی تقسیم شده بین سهام‌داران نورچشمی شرکت‌ها، صرف ایمنی و رفاه و حل مشکلات کارگان مظلوم معادن می‌شد.

به گزارش ایلنا، محمد معتمدی‌زاده نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس، در نشست علنی امروز (چهار‌شنبه ۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک روز سرباز، گفت: حادثه غم‌بار و جانکاه معدن ذغالسنگ طبس که در پی آ جمعی از  کارگران زحمتکش معدن‌کار را از دست دادیم را به خانواده داغدار این عزیزان، ملت بزرگ ایران و مردم عزیز و گرانقدر طبس و نماینده ایشان تسلیت  می‌گویم و برای آسیب‌دیدگان بهبودی و سلامتی مسئلت دارم.

وی همچنین ضمن تشکر از مردم فرهیخته و عزیز شهرستان‌های سیرجان و بردسیر که با انتخاب‌شان بار سنگین خدمت‌گذاری ملت شریف ایران اسلامی را بر دوش وی نهادند؛ گفت: شهرستان‌های بردسیر و سیرجان در طول تاریخ فرهیختگان بسیاری هم‌چون دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی، دکتر طاهره صفارزاده و دکتر احمد ناظم‌زاده را تقدیم کشور کرده است. شهرستان سیرجان دارالحسین و شهر جهانی گلیم است و بیش از ۶۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده است. سابقه تاریخی و تمدن شهرستان بردسیر در بخش نگار بیش از ۷ هزار سال است و بیش از ۲۸۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشکلات حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر کم نیستند، کمبود آب شرب، آب کشاورزی، امکانات کم پزشکی و درمان و سلامت؛ کمبود متخصص، پزشک، پرستار و کادر درمان؛ وضعیت اسفبار جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی این دو شهرستان را از جمله مهم‌ترین این مشکلات خواند.

معتمدی زاده در ادامه و در بیان دیگر مشکلات حوزه انتخابیه خود افزود: مشکلات کشاورزان که در مقابل آنان از بایت خاموشی مکرر موتورپمپ‌ها در گرمای تابستان و در ماه‌های اخیر خجالت ‌زده‌ایم؛ مشکلات سوخت تراکتورداران، بخش قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، به‌ویژه پسته و گندم و مشکلات ارز ترجیحی و نهاده‌های گران و هزینه‌های سرسام‌آور کشاورزی و دام‌داری و عدم پرداخت بدهی گندم‌کاران از دیگر مشکلات مردم حوزه انتخابیه است.

وی ادامه داد: مشکلات کامیون‌داران و سوخت آنان، حقوق‌های کم فرهنگیان، بازنشستگان، پرستاران، کادر درمان و نیروهای نظامی و انتظامی، مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و کوچک شدن روز به روز سفره مردم، مسکن، ازدواج جوانان، اشتغال، کمبود فضای آموزشی و تعلیم و تربیت و موضوع مهم اتباع به ویژه اتباع غیرمجاز و بسیاری مشکلات دیگر از جمله مشکلات امروز مردم است که همت دولت محترم و نگاه ویژه دولت به کشوره و به‌ویژه حوزه‌ انتخابیه سیرجان و بردسیر را می‌‎طلبد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیس جمهور و هیات دولت گفت: مجلس برادری خود را ثابت کرد و تمام قد از کابینه پیشنهادی دولت حمایت کرد و رأی اعتماد داد؛ امروز شما هم برای جلب اعتماد عمومی مردم تلاش کنید با وفاق و همدلی و عدم سیاسی‌کاری، قدم‌های بزرگی را بردارید.

معتمدی‌زاده با بیان اینکه به سهم خودم از صداقت در کلام و مواضع انقلابی رئیس جمهور درخصوص مسائل داخلی و بین‌المللی ‌به‌ویژه مواضع بسیار خوب ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل تشکر می‌کنم، افزود: امروز ۱۲۲ مین روز عمر مجلس دوازدهم است و فرصت چون چشم بر هم زدنی می‌گذرد؛ مردم انتظار دارند دردشان را درمان کنیم.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به اینکه این روزها حادثه تلخ و جانکاه از دست دادن جان تعدای از کارگران معدن طبس قلبمان را به درد آورده، اضافه کرد: این حادثه‌ها در سال‌های اخیر در استان کرمان هم بسیاری از خانواده‌ها را داغدار کرده است؛ کاش بخشی از هزینه‌های هنگفتی که در شرکت‌های معدنی و صنعتی صرف پرداخت پاداش‌های میلیاردی به هیات مدیره‌ها و سفرهای خارجی غیرضرور و حقوق‌های سنگین چندین برابری نسبت به کارگران و سود سهام‌های میلیاردی تقسیم شده بین سهام‌داران نورچشمی شرکت‌ها، صرف ایمنی و رفاه و حل مشکلات کارگان مظلوم معادن می‌شد؛ کارگرهایی که در تونل‌ها و گودهای معادن زحمت می‌کشند و زمختی دستانشان چون تنه درختان است؛ بیایید خودمان را جای خانواده داغدار و فرزندان این عزیزان بگذاریم؛ آری فردای قیامتی هم هست.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی مجدد خطاب به رئیس جمهور گفت: خوشبین بودن و مثبت نگری خوب است اما گاهی باید عینک خوشبینی را برداشت و واقعیت‌ها را دید. نباید با افرادی که در مقاطعی عنادشان با نظام محرز و مشخص است؛ مسامحه‌ای داشت. مراقب نفوذی‌های داخلی و خارجی باشید که در چند سال اخیر بسیار ضربه‌ها خورده‌ایم؛ باشید. کلمه نفوذ را جدی بگیرید؛ این مهم را رهبر معظم انقلاب بارها و بارها تأکید کرده‌اند.

معتمدی‌زاده همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیئونیستی در منطقه، تصریح کرد: این روزها بوی تعفن باتلاق درندگی و نسل‌کشی و خوی حیوانی اسرائیلی‌های وحشی و غاصب عالم را اذیت می‌کند. مرگ بر حرامی‌هایی که مادران و پدران را داغدار فرزندان بی‌دفاع و فرزندان را داغدار پدران و مادران لبنانی، فلسطینی و غزه‌ای می‌کنند و قطعاً همبستگی کشورهای مسلمان درمان قطعی این غده سرطانی است که می‌توان به زودی آن را ریشه‌کن کرد و جای آن بذر انسانیت و آزادگی کاشت؛ ضمن اینکه ما همچنان منتظر انتقام خون مهمان عزیزمان دکتر اسماعیل هنیه هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز