خبرگزاری کار ایران

امیر سرتیپ نوری:

فرهنگ دفاع مقدس الگوی مقاومت است

فرهنگ دفاع مقدس الگوی مقاومت است
کد خبر : ۱۵۳۴۲۳۰

امیر سرتیپ دوم نوری با اشاره به نقش فرهنگ ایثار و شهادت در تقویت ایمان، گفت: فرهنگ دفاع مقدس امروز الگوی مقاومت شده است.

به گزارش اینا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان صمد نوری فرمانده پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان، در دومین شب یادواره کنگره شهدای منطقه ۹ اصفهان، گفت: تاریخ ایران اسلامی شاهد حماسه‌‌ها و خاطرات مردانی است که با تحمل سختی‌ها در برابر جهان کفر ایستادند و با فرهنگ ایثار و شهادت افتخار آفریدند.

وی در ادامه افزود: نمونه بارز چنین شخصیت‌هایی شهید حاج قاسم سلیمانی است و در ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز، شهدای بزرگی چون صیاد شیرازی‌ها و بابایی‌ها بودند که حماسه‌های بی‌نظیری خلق کردند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید بابایی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ما یک ویژگی تحسین‌برانگیز داشت و آن حضور و نقش‌آفرینی همه اقشار در میدان بود؛ به گونه‌ای که حتی در پشت جبهه نیز همه مردم اعم از مرد و زن نقش‌آفرینی کردند.

وی با اشاره به نقش فرهنگ ایثار و شهادت در تقویت ایمان، اظهار کرد: امروز فرهنگ دفاع مقدس الگوی مقاومت شده است و این فرهنگ باید به نسل‌های بعدی منتقل شود زیرا دشمن تلاش می‌کند این روحیات را از جامعه بگیرد. این روحیات همه از فرهنگ عاشورا است که حسین ابن علی به ما آموخت که هیچگاه زیر بار ظلم‌ نرویم.

امیر سرتیپ دوم نوری خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش در یک سال قبل از شروع دفاع مقدس نیز شهدایی تقدیم راه اسلام کرد که از جمله آنها شهید غلامحسین باستانی است که در تیرماه ۱۳۵۸ جان خود را در مسیر اسلام فدا کرد. ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس بیش ‌از ۴۸ هزار شهید تقدیم راه اسلام کرده است. پس از دفاع مقدس نیز شهید قرطاسلو به عنوان اولین شهید ارتش جان خود را تقدیم راه اسلام کرد.

وی اظهار کرد: جهاد کفایی در ارتش با نهضت قطعه‌سازی آغاز شد و امروز جنگنده‌های کوثر و صاعقه توسط جوانان همین سرزمین ساخته می‌شود. تجهیزات دفاعی مورد نیاز کشور یکی پس آماده می‌شود. بازآماد هواپیماهایی که قرار بود چند روزه از بین روند در دستور کار قرار گرفت و امروز کماکان پرواز می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز