خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم طبس مطرح کرد؛

باید بازنشستگی مشاغلی که در عمق ۸۰۰ متری زمین فعالیت می‌کنند از یک و نیم سال به دو سال برسد

باید بازنشستگی مشاغلی که در عمق ۸۰۰ متری زمین فعالیت می‌کنند از یک و نیم سال به دو سال برسد
کد خبر : ۱۵۳۳۷۶۳

نماینده مردم «طبس، فردوس و بشرویه» در مجلس شورای اسلامی گفت: بازنشستگی مشاغلی همچون کارگرانی که داخل تونل‌های زیرزمینی فعالیت کرده و در عمق ۸۰۰ متری هستند، از یک و نیم سال به دو سال برسد.

به گزارش ایلنا، محمد نصیری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری ضمن عرض تسلیت در رابطه با وقوع حادثه معدن زغال سنگ طبس، گفت: حادثه معدن زغال سنگ طبس باعث از دست رفتن تعداد زیادی از هم‌وطنان عزیزمان که از بهترین، سختگوش‌ترین و مظلوم‌ترین اقشار جامعه بودند، شد.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این کارکران در عمق زمین آسمانی شدند، این روزها روزهای بسیار سختی است که به ما در شهرستان طبس و در خراسان جنوبی و در کشور می‌گذرانیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی طی درخواستی ادامه داد: بنده تقاضا دارم موضوعات مربوط به حادثه معدن زغال سنگ طبس، به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و اگر قصور و کوتاهی بوده با افراد برخورد شود. بنده در اینجا از مقام معظم رهبری پیرو پیامی که ارسال کردند، تشکر می کنم. همچنین از ریاست محترم جمهور و وزرای محترمی که در منطقه حضور یافتند، تشکر و قدردانی دارم و از تک تک نمایندگان محترم که در چند روز اخیر تماسی با بنده داشتند و جویای احوال کارگران بودند، تشکر می کنم. همچنین از آقای قالیباف که هیئت ویژه‌ای را به شهرستان فرستادند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مربوط به حوزه زغال سنگ کشور، تاکید کرد: بنده پیش از وقوع این حادثه پیگیری‌های بسیار زیادی را در مورد بدهی ذوب آهن اصفهان به مجموعه‌های معدنی داشته ام. چرا باید این بدهی اینقدر باشد که بسیاری از پیمانکاران را با مشکل مواجه کند.

نصیری با اشاره به واردات زغال به کشور بیان کرد: آیا بدهی در رابطه با زغال‌های وارداتی هم داریم؟  چرا باید به زغال سنگ داخلی بدین نحوه نگاه شود. شاید یک بخش از مشکلات به این موضوع مرتبط باشد.

وی با طرح این پرسش مبنی بر اینکه چرا ما باید زغال سنگ وارداتی داشته باشیم تاکید کرد: این مسئله حتماً باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.چرا باید زغال سنگ وارداتی دو برابر زغال سنگ داخلی باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین بحث مکانیزه شدن معادن یکی دیگر از مواردیست که خطرات احتمالی در معادن زغال سنگ را کاهش می دهد، من در اینجا از وزارت صمت ،وزارت تعاون و دستگاه‌های مربوطه می‌خواهم که به بحث زغال سنگ به صورت ملی نگاه شود. همچنین باید در واردات تجهیزات ایمنی برای این بخش، از ارز دولتی استفاده شود.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کارگرانی که در معادن زغال سنگ کار می‌کنند، سختی کار بالایی دارند. از این رو بنده درخواست دارم که مسئله بازنشستگی مشاغلی همچون کارگرانی که داخل تونل‌های زیرزمینی فعالیت کرده و در عمق ۸۰۰ متری هستند، از یک و نیم سال به دو سال برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز