خبرگزاری کار ایران

شورای اطلاع‌رسانی دولت:

پزشکیان جنایات رژیم صهیونیستی در غزه وتهاجم به لبنان را محکوم کرد

پزشکیان جنایات رژیم صهیونیستی در غزه وتهاجم به لبنان را محکوم کرد
کد خبر : ۱۵۳۳۴۰۶

شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد: پزشکیان در دیدار با مدیران رسانه‌های آمریکایی به شدت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تهاجم آن رژیم به لبنان را محکوم کردند.

به گزارش ایلنا، شورای اطلاع‌رسانی دولت، دومین اطلاعیه خود پیرامون سفر رئیس جمهوری اسلامی برای شرکت و سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک را منتشر و در آن توضیحاتی را درباره برنامه‌های روز اول سفر دکتر پزشکیان ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است: پس از حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در نیویورک که به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شده است، برنامه‌های فشرده ایشان در محل اقامت ریاست جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در همین راستا دکتر مسعود پزشکیان در ساعات آغازین روز به وقت نیویورک با شماری از مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی دیدار و گفت‌وگو کردند تا پیام جمهوری اسلامی ایران را که همان پیام صلح، امنیت و توسعه برای تمام مردم جهان است به گوش رسانه‌ها رسانده و مواضع جمهوری اسلامی ایران در این خصوص را تشریح کنند. این دیدار تأثیر مهمی بر نحوه پوشش اخبار سفر رئیس جمهور به نیویورک و شکستن انحصار رسانه‌های غربی در تخریب چهره و مواضع کشور عزیزمان ایران داشت.

در ادامه برنامه‌ها و دیدارهای فشرده ریاست محترم جمهوری اسلامی، دیدار با گروه الدر شامل رؤسای جمهور و نخست‌وزیران اسبق کشورهای عضو سازمان ملل متحد در راستای تحقق صلح و امنیت پایدار برگزار شد، در این دیدار دکتر پزشکیان با تاکید بر اینکه ایران از هر اقدامی که صلح و امنیت را در منطقه و جهان تقویت کند، حمایت خواهد کرد، تاکید کرد که تداوم جنایات رژیم صهیونیستی می‌تواند باعث گسترش درگیری‌ها در منطقه شود.

بلافاصله پس از این دیدار، رئیس محترم جمهوری اسلامی با جناب آقای شارل میشل، رئیس شورای اروپا که به عنوان مقام ارشد اتحادیه اروپا و نماینده کشورهای عضو این اتحادیه شناخته می‌شود، دیدار و گفت‌وگو داشتند که در این دیدار نیز مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص صلح و امنیت در منطقه و جهان مطرح شد.

دیدار با خانم ویولا آمهرد، رئیس جمهور سوئیس نیز در ادامه برنامه‌های فشرده این در محل اقامت رئیس جمهور مسعود پزشکیان برگزار شد و پس از آن نیز آقای الکساندر اشتوب، رئیس جمهور فنلاند به دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران آمد. در ادامه این روز به وقت ایالت متحده نیز دیدار با رؤسای چند کشور همسایه و همچنین سخنرانی در نشست سران میثاق آینده پیش‌بینی شده که گزارشی از آن در اطلاعیه‌های آتی شورای اطلاع‌رسانی دولت ارائه خواهد شد.

سفر رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران دکتر پزشکیان به نیویورک درحالی در جریان است که شمار زیادی از سران جهان خواستار اطلاع از مواضع دولت جدید ایران هستند و همین موضوع نیز سبب شده تا دکتر پزشکیان یکی از پرکارترین رؤسای کشورهای حاضر در سازمان ملل متحد باشد و درخواست‌های زیادی برای ملاقات با ایشان به تیم همراه رئیس جمهوری واصل شود. همچنین در مقایسه با دیگر رؤسای جمهوری اسلامی نیز باید گفت که سفر اخیر دکتر پزشکیان دارای یکی از فشرده‌ترین برنامه‌ها برای دیدارهای دیپلماتیک دو جانبه در کشور است.

درباره نقل قول کذب منتسب به رئیس جمهور درباره رژیم صهیونیستی نیز به اطلاع می‌رساند که چنین اظهاراتی به هیچ عنوان از سوی رئیس محترم جمهوری اسلامی بیان نشده و اتفاقاً برخلاف آنچه که مطرح شد، دکتر پزشکیان در دیدار با مدیران رسانه‌های آمریکایی به شدت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تهاجم آن رژیم به لبنان را محکوم و تاکید کردند که این جنایات با هیچیک از معیارهای انسانی و بین‌المللی همخوانی ندارد و باید متوقف شود. رئیس جمهور همچنین به صراحت ابراز داشتند که این جنایات و از جمله جنایت ترور شهید هنیه در تهران، بی پاسخ نخواهند ماند و این پاسخ در زمان خود به اجرا در خواهد آمد.

شورای اطلاع‌رسانی دولت از تمامی رسانه‌های کشور بابت پوشش اخبار سفر رئیس جمهوری تشکر می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز