خبرگزاری کار ایران

نوروزی در گفت‌وگو با ایلنا:

از خانواده کارگران معدن طبس حمایت می‌کنیم/ ان‌شاالله با نگاه رئیس‌جمهور گام‌هایی برای ارتقاء حقوق و دستمزد برداشته شود

از خانواده کارگران معدن طبس حمایت می‌کنیم/ ان‌شاالله با نگاه رئیس‌جمهور گام‌هایی برای ارتقاء حقوق و دستمزد برداشته شود
کد خبر : ۱۵۳۳۳۸۹

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ان‌شاالله با نگاه ریاست‌جمهوری گام‌هایی برای ارتقاء حقوق و دستمزد قشر زحمت‌کش کارگران برداشته شود.

رحمت‌الله نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره حادثه رخ داده برای معدن معدنجوی طبس و اینکه گفته شده تحریم‌ها مانع از واردات لوازم ایمنی و هشدار دهنده به کشور شده است، عنوان کرد: کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند و بحث‌های انسان دوستانه را مطرح می‌کنند، به ما دارو، امکانات و تجهیزات نمی‌دهند و این کارشان هم نشان‌دهنده این است که نگاه ظالمانه دارند و ضدحقوق بشر و اخلاق و انسانیت هستند.

این عضو کمیسیون اجتماعی درباره این‌که مطرح می‌شود شغلی مانند کارگری معدن یک کار خدماتی است که کارگران آن هم به کشور خدمت می‌کنند اما چرا کسانی که جان خود را در این مسیر از دست می‌دهند، شهید خدمت محسوب نمی‌شوند، آیا نباید در این‌باره قانونی تغییر کند و یا تصویب شود، بیان کرد: یک سازوکاری وجود دارد، این امر را بنیاد شهید و دستگاه‌های متولی می‌دانند و تصمیم‌گیری در این مورد بر عهده آنان است.

وی درخصوص پیگیری حادثه معدن معدنجوی در مجلس، عنوان کرد: این حادثه تلخ را در کمیسیون با حضور وزرای مربوطه همچون کار، صنعت و دستگاه‌های متولی بررسی می‌کنیم.

نماینده علی‌آباد کتول درخصوص حمایت از بازماندگان حوادث معدن به خصوص معدن معدنجوی طبس، گفت: از خانواده‌ها حمایت می‌کنیم. کارگران نقش عظیمی در انقلاب داشتند. نقش مهمی در جنگ و زمان سازندگی داشتند. برای تولید کشور زحمت می‌کشند و ما قدردان آنان‌ هستیم.

وی درباره بازنگری در حقوق و دستمزد مشاغل سخت مانند کارگران معدن اظهار داشت: تورم بالا است و حقوق‌ها پایین. با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درخصوص معیشت مردم در این دوره از مجلس باید این موضوع را با جدیت دنبال کنیم. کارگران در شرایط سخت اقتصادی هستند و حتما ما در کمیسیون از آنان دفاع خواهیم کرد.

نوروزی در پاسخ به این‌که آیا این امکان وجود دارد در ۶ ماه دوم سال ترمیم حقوق و دستمزد از سوی دولت صورت گیرد، گفت: آقای رئیس‌جمهور یک فرد بسیار دلسوز است و خودشان درد آشنا هستند، او در مجلس بوده است، به عدالت اعتقاد دارد، حافظ قرآن و نهج‌البلاغه است و نگاهش دفاع از حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان است.

وی گفت: من ۳ دوره در مجلس توفیق داشتم که در خدمت آقای رئیس‌جمهور باشم، ان‌شاالله با نگاه ریاست‌جمهور گام‌هایی برای ارتقاء حقوق و دستمزد این قشر زحمت‌کش برداشته شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز