خبرگزاری کار ایران

ربیعی در همایش حامیان پزشکیان در قم:

پزشکیان اعتقاد به جراحی سخت ندارد/ دولت چهاردهم میانجی‌گر است

پزشکیان اعتقاد به جراحی سخت ندارد/ دولت چهاردهم میانجی‌گر است
کد خبر : ۱۵۳۲۵۱۷

مسئول کارگروه اجتماعی شورای راهبری رئیس‌جمهور پزشکیان گفت: یکی از ویژگی‌های پزشکیان این است که مراقب زندگی مردم است و تأکید دارد که تصمیمات مسئولان به زندگی مردم آسیب وارد نکند. او اعتقاد به جراحی سخت ندارد و بدون در نظر گرفتن دیدگاه و نظر مردم عمل نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی ربیعی، شامگاه شنبه  (۳۱ شهریور ۱۴۰۳) در همایش بزرگ "دولت وفاق ملی برای ایران" که به منظور تکریم از فعالان ستاد مردمی یاران همدل پزشکیان در استان قم و در محل سالن همایش سازمان اوقاف قم برگزار شد، اظهار داشت: «ما بیش از هر چیز، حضرت محمد(ص) را به عنوان پیامبر رحمت و مهربانی و پیام‌آور صلح، آرامش و انسجام می‌شناسیم و حتی جنگ‌های دوران پیامبر عظیم‌الشأن اسلام رحمت‌آور و برای رهایی انسان‌ها بود.»

ربیعی افزود: متأسفانه، ما کمتر این منش را بازگو و به جنبه‌هایی مانند اخلاق، خوش‌رویی، گذشت و مهربانی در زندگی ایشان توجه کرده‌ایم. زمانی که این ارزش‌ها به عنوان ارزش‌های منفعل برای انسان‌ها تبدیل شد، این می‌شود که مشکلات در جوامع اسلامی و حتی جامعه‌ای که به نام اسلام، جمهوری خود را به پا کرده است، مشهود است.»

بیماری‌های اجتماعی و سیاسی ما ناشی از دوری از منش رسول الله است

وی تاکید کرد: اگر ما اخلاق، گذشت، مهربانی و وسعت رحمت را در زندگی خود پیش می‌گرفتیم، شاید امروز با بیماری‌های اجتماعی و سیاسی که گرفتار آن هستیم، مواجه نمی‌شدیم.»

ربیعی بیان کرد: در مورد میلاد امام جعفر صادق (ع) نیز باید گفت که به شهادت تاریخ، دوره تاریخی امام صادق تا امام رضا (ع) درخشان‌ترین دوره تاریخ و تمدن اسلامی به شمار می‌رود. در این دوره، تمدن اسلامی به غرب راه پیدا کرد و تولیدات علمی در جهان اسلام به طرز بی‌نظیری رشد کرد. این دوره تاریخی، شاهد وجود اندیشمندان مسلمان بزرگی است که آثار آن‌ها هنوز هم در مراکز علمی معتبر مورد توجه قرار دارد.»

این سیاستمدار اصلاح‌طلب کشورمان گفت: در این زمان، بحث و مناظره با مخالفان به‌ویژه در دوره مامون، نه برای گسترش علم، بلکه برای خفیف کردن امام رضا (ع) برگزار می‌شود. در این جلسات، منکرین خداوند متعال نیز شرکت می‌کنند و امام رضا (ع) به پرسش‌های آن‌ها پاسخ می‌دهد. بدین ترتیب، فاصله تاریخی بین این دو امام همام، درخشان‌ترین دوره تمدن اسلامی را به نمایش می‌گذارد. در این دوره، شرایطی فراهم می‌شود که علم فراتر از مرزها گسترش یابد و این فرصت عظیم برای درخشش تمدن اسلامی، آموزه‌ای برای ما به شمار می‌آید.»

حماسه دفاع مقدس و ضرورت بازگشت به ارزش‌های آن دوران

وی با اشاره به سالگرد هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: « در دفاع مقدس حتی یک کشور به درستی پشتیبان ما نبود. در اسنادی که اخیراً منتشر شد، مشخص شده که حتی آمریکایی‌ها به عراق اطلاعات می‌دادند، آلمانی‌ها مواد شیمیایی به این کشور می‌فرستادند و انگلیسی‌ها نیز اطلاعاتی ارائه می‌کردند تا ایران پیروز نشود. آواکس‌های آمریکا اطلاعات می‌دادند و زمانی که ما به مرز نهایی کردن اقدامی می‌رفتیم، هواپیمای ما را در بر فراز خلیج فارس ساقط می‌کردند. همچنین، روس‌ها میگ می‌دادند و کسی با ایران نبود. خدا رحمت کند مرحوم کیومرث صابری، معروف به «گل آقا»، را که به طعنه می‌گفت عراقی‌ها میگ دو و نیم خواستند و روس‌ها نفهمیدند و میگ ۲۵ فرستادند.»

نماینده انجمن‌های علمی در شورای عالی علوم افزود: «ما در این شرایط بودیم و چه شد که برای اولین بار وجبی از سرزمین‌مان را از دست ندادیم؟ و قطعنامه ۱۹۷۵ که صدام پاره کرد، در دولت دوازدهم مجدداً احیا شد. این موفقیت به دلیل نفس امام راحل و این فهم مشترک بود که همه این دفاع را حق می‌دانستیم و با وفاق در صحنه حاضر بودیم و حاکمیت را صاحب حق می‌دانستیم.

ربیعی گفت: «بسیاری در دفاع مقدس به شهادت رسیدند و جانباز شدند و روزهایی بود که با کنسروها زندگی می‌کردیم. همه هر چه داشتند به میدان آوردند و حتی عده‌ای طبق نیاز حقوق دریافت می‌کردند. با این روش بود که ایران پیروز شد. ما اگر بخواهیم موفق شویم، بدون تردید باید به دوران درخشان این دو امام همام و به روح دوران جنگ تحمیلی بازگردیم.»

وی تاکید کرد: به رغم مشارکت حدود ۵۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری، این انتخابات ضرورت اجتناب‌ناپذیر ایران امروز بود.

دولت چهاردهم میانجی‌گر است

وی عنوان کرد: دکتر پزشکیان، به تعبیر من، دولتی میانجی، میاندار و نماینده کنشگران مرزی و نماینده همه ملت است. حتی ۳۰ میلیونی که در انتخابات مشارکت نکردند، امروز به این دولت دل بسته‌اند.»

ربیعی افزود: «دکتر پزشکیان نماینده کسانی است که با نگرانی به پای صندوق رأی نیامدند و همچنین نماینده کسانی است که با اتحاد و حتی با نگرانی رأی دادند. همه ما باید به عنوان یک فرصت تاریخی تلاش کنیم تا این دولت به پیروزی برسد. همان‌طور که مقام معظم رهبری، هوشمندترین، آگاه‌ترین و خوش فکرترین فرد است که این ضرورت تاریخی را درک کرده و از دولت حمایت کرده است.»

نماینده انجمن‌های علمی در شورای عالی علوم با بیان اینکه موعد سررسید بسیاری از مطالبات نسل گذشته در این دوران فرا رسیده بود، افزود: «سررسید مطالبات چند نسل که از نظر ارزشی، نگرشی و خواسته ها و خواستگاه ها متفاوت بودند سر رسیده بود. بحران‌ها یا پیش‌بحران‌هایی درحال وقوع بود. طبق آمارها، اعتماد ملت به دولت و حتی اعتماد بین افراد کاهش یافته و نگاه پشتوانه‌ای به دولت ضعیف‌تر شده بود.»

وی تصریح کرد: «ما شکافی در کسری رشد داشتیم. باید سالانه هشت درصد رشد می‌کردیم، اما متوسط رشد ما در این سال‌ها به دو و نیم درصد رسیده که این یک فاجعه برای ملت بزرگ ما است. هنوز عده‌ای به استراتژی «بقا» به جای «توسعه» اعتقاد داشتند و به آب باریکه نفت برای پرکردن سفره مردم، دلبسته‌بودند»

ربیعی گفت: «یکی ارزش‌های ولایت فقیه در اینجا روشن شد، زیرا با درک از این شرایط، به حمایت از این دولت برخاسته‌اند. من نمی‌خواهم به گسل‌های ایجاد شده و مشکلات مربوط به خاک و آب و بحران‌ها و ناامیدی‌هایی که در بخش‌هایی از جامعه به وجود آمده اشاره کنم.»

ضرورت وفاق ملی برای حل مسائل کشور

سخنگوی دولت دوازدهم گفت: «زمانی ۱۰ درصد از جمعیت کشور ما را فقرا تشکیل می‌دادند، اما امروز این رقم به ۳۰ درصد رسیده که قابل قبول نیست. قرار گرفتن در این وضعیت فقط به تحریم‌ها برنمی‌گردد. علت اصلی این است که ما در درون کشور با قدرت بر سر یکدیگر کوبیدیم و با تغییر دولت‌ها، گویی انقلابی رخ می‌دهد و همه نیروها و برنامه‌های خوب کنار گذاشته می‌شوند.»

وی افزود: «سؤال این است که تا چه زمانی باید ظرفیت‌های ملی و اجتماعی ما نادیده گرفته شوند و در یک جا جمع نشوند تا بتوان از آن‌ها استفاده کرد؟

وی عنوان کرد: در سال‌های پس از انقلاب به تدریج چند جهت متفاوت در کشور به وجود آمده بود. نخست؛ شکاف میان ارزش‌های رسمی و ارزش‌های جاری در جامعه که شکافی است که برای آن تدبیر نمی‌شد و با زور هم نمی‌توان این شکاف‌ها را برطرف کرد.

ربیعی ادامه داد: دوم؛ شکاف درون نخبگان سیاسی نیز به حدی است که آن‌ها آن‌چنان با هم درگیر و در تعارض هستند که حتی ارزش‌ها در آن حذف می‌شود و غیرقابل قبول است. سوم؛ عدم فهم مشترک در اصلی‌ترین مسائل کشور. ما در مسائل اصلی کشور مانند اینکه آیا «ای اف تی اف» برای کشور مفید است و آیا می‌توانیم از جامعه جهانی حق ایران را بگیریم یا خیر، اختلاف نظرهای اساسی داریم.»

 وی تصریح کرد: «چهارم اینکه ما در خصوص سیاست‌گذاری فرهنگی نیز اختلاف نظر داریم و این‌ها به عدم فهم مشترک و عدم علت‌یابی مشترک برمی‌گردد. اینجاست که به ضرورت وفاق پی می‌بریم و به این نتیجه می‌رسیم که ما نیازمند ساختاری هستیم که بتواند همه نیروهای اجتماعی را برای حل مسائل ایران جمع کند.»

دولت پزشکیان حق ندارد شکست بخورد

وی تاکید کرد: «دولت پزشکیان حق ندارد شکست بخورد و حتماً باید پیروز شود، به خاطر شرایط ایران امروز که اگر تدابیر مقام رهبری نباشد، برخی قصد دارند جنگ را به کشور ما بکشند. برخی دیگر نیز به دنبال این هستند که پای آمریکا را برای جنگ به ایران باز کنند. محقق نشدن این شرایط، نیازمند تدبیر و شرایط اجتماعی منسجم است.»

نیازمند فهم مشترک از مسائل و ارتقای امید مردم هستیم

مسئول کارگروه اجتماعی شورای راهبری رئیس‌جمهور افزود: «پیروزی ما در سطح ملی و بین‌المللی نیازمند فهم مشترک از مسائل و امید مردم به آینده است. امید مردم به آینده بالاترین دستاوردی است که می‌تواند تهدیدات خارجی را خنثی کند. برخی از رسانه‌ها آن‌چنان وانمود می‌کردند که ایران دچار از هم پاشیدگی شده است، اما ما شاهد مشارکت و به تبع آن بازگشت امید ۵۰ درصدی مردم در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری بودیم.»

وی ادامه داد: «یکدست‌سازی امکان‌پذیر نیست و ما شاهد بودیم که نظریه یکدست‌سازی موفق نشد. از درون خود، آنتی‌تز آن به وجود می‌آید و یک جریان جدید شکل می‌گیرد.»

ضرورت اجماع ملی برای پیشرفت و حل مسائل کشور

وی گفت: «یکدست‌سازی به شرط حضور افراد در همه جناح‌ها، جواب می‌دهد و خوشبختانه امروز به سمتی حرکت می‌کنیم که با یک اجماع عمومی به سمت حل مسائل برویم. شاهد بودیم که کابینه دکتر پزشکیان شامل موافقان و مخالفان و وزرای دولت قبل است.»

ربیعی افزود: «برخی امروز می‌گویند ما می‌خواهیم مراقبت کنیم که رئیس‌جمهور در سطوح میانه وفاق را رعایت کند. هرچند دکتر پزشکیان این اقدام را عملی می‌کند، اما این افراد چرا در دوران‌ قبل می‌گفتند بانیان وضع موجود نباید در عرصه‌های مدیریتی قرار بگیرند؟ چرا حاضر نبودند یک نفر از جناح مخالف در دولت قرار گیرد؟ مگر شما در گذشته اجازه یا اختیار نظارت بر انتصابات را نداشتید که تنها یک وزیر که وزارت وی یک سال بیشتر طول نکشید، در نیمه‌راه در نطقی در مجلس گفت که طبق قولم به رئیس‌جمهور پاک‌سازی کرده و ۳۰۰ انتصاب داشتم!»

وی گفت: معتقدم امروز مشی اتحاد، همدلی و کنار هم بودن باید عملی شود. ایمان این نیست که تصویر یک زن بی‌حجاب را بگذاریم و به یک خانم فرزند شهید و دین‌دار نسبت‌هایی دهیم و بگوییم دولت پزشکیان به این فرد منصب داده است.»

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: «باید همه ظرفیت‌های ملی به کار گرفته شود و امروز مسیر دیگری وجود ندارد. شاید ما ۱۰ سال فرصت داشته باشیم تا عقب‌ماندگی‌های تاریخی‌مان را جبران کنیم و با دنیا پیش برویم. راه و رمز پیشرفت ما در گرو این است که در داخل به یک پشتوانه عظیم همه با هم برسیم تا بتوانیم سهم خود را از اقتصاد جهانی بگیریم و موضوعات را با تفاهم با هم حل کنیم.»

ربیعی با اشاره به تجربه‌اش در شناخت رئیس‌جمهور گفت: «بیش از سه دهه است که من دکتر پزشکیان را می‌شناسم و مطمئن هستم که هیچ‌گاه دروغ نخواهد گفت. برخی این مزیت را نقد می‌کنند و برخی خرده می‌گیرند که چرا وی صریح صحبت می‌کند. باید گفت که پزشکان همین‌ است و نقش بازی نمی‌کند.»

وی با تاکید بر اینکه مردم از حذف‌ها خسته شده‌اند، افزود: « دولت پزشکیان، دولت شایستگان است و همه باید به کار گرفته شوند لذا با وجود انتقادها، برخی استانداران و مدیران هنوز تغییر نکرده‌اند و دولت به هیچ نزاعی دامن نخواهد زد و به سمت آن نخواهد رفت.

پزشکیان اعتقاد به جراحی سخت ندارد

ربیعی عنوان کرد: یک ویژگی دیگر دکتر پزشکیان این است که مراقب زندگی مردم است و تأکید دارد که تصمیمات به زندگی مردم آسیب وارد نکند. او اعتقاد به جراحی سخت ندارد و بدون در نظر گرفتن دیدگاه و نظر مردم عمل نمی‌کند، که داشتن چنین دیدگاهی خصوصیت بزرگی است.»

وی ادامه داد: « دکتر پزشکیان معتقد به کار کارشناسی با اجماع و وفاق ملی است و در مجموع نگفتن دروغ، بکارگیری شایستگان و ایجاد وفاق ملی و مراقبت از زندگی مردم چهار ویژگی برجسته رئیس جمهور است.»

رئیس جمهور با همراهی رهبری به موفقیت می‌رسد

وی با بیان اینکه سه نوع وفاق را می‌توان تعریف کرد، گفت: یک نوع وفاق افقی است که میان احزاب و جریانات وجود دارد. همچنین، یک وفاق رو به بالا داریم که حتماً باید با رهبری در وفاق حرکت کند تا موفق شود و این اقدام در حال انجام است زیرا ایشان با همراهی با رهبری به موفقیت می‌رسد.»

این استاد دانشگاه گفت: «یک وفاق نیروهای ستادی دکتر پزشکیان هم داریم که باید وفاق را در لایه‌های مختلف جامعه و در میان مردم ایجاد کنند و کینه‌زدایی کنند تا وفاق در عرصه‌های پایین اجتماعی نیز به وجود آید.»

وی به عنوان مشاور و عضو شورای راهبری ستاد پزشکیان، از زحمات تمامی ستادهای مردمی به‌خصوص علی چهرقانی صمیمانه سپاسگزاری کرد و گفت: دست تک تک شما را می‌فشارم و می‌بوسم که در ستادها تلاش کرده‌اید تا تفکری نو و امیدبخش در جامعه ایجاد کنید. ان‌شاءالله به برکت میلاد پیامبر اکرم (ص) به عنوان رحمت للعالمین و امام صادق (ع) به عنوان بنیان‌گذار روشنگری و گفت‌وگو، خداوند متعال رحمت و برکت را در زندگی ما جاری سازد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز