خبرگزاری کار ایران

در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ مدارس مطرح شد؛

پرسش مهر رئیس جمهور از دانش‌آموزان؛ «راه وفاق در مدرسه و تاثیر آن در فردای کشور عزیزمان ایران»

پرسش مهر رئیس جمهور از دانش‌آموزان؛ «راه وفاق در مدرسه و تاثیر آن در فردای کشور عزیزمان ایران»
کد خبر : ۱۵۳۲۴۶۰

رئیس جمهور گفت: اگر ما مسئولان بستر مناسب تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را فراهم کنیم و آنها خوب درس بخوانند، فردای این کشور قطعا بهتر از امروز خواهد بود؛ ما به سهم خود تلاش می‌کنیم هر چه در توان داریم برای بهبود و ارتقای ساختار و بسترهای آموزشی کشور انجام دهیم.

به گزارش ایلنا،  مسعود پزشکیان صبح امروز یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ مدارس سراسر کشور، با حضور در مدرسه زنده‌یاد دکتر حسن عسکری شیرازی در محله یافت‌آباد تهران، با بیان اینکه فردای این کشور را دانش‌آموزان می‌سازند و ما مسئولان باید کاری کنیم که شما دانش‌آموزان مهارت‌ها و توانمندی‌های لازم در این مسیر را به خوبی فرابگیرید، تصریح کرد: شما باید بتوانید و بخواهید که برای ایران افراد موثری باشید.

رئیس جمهور در این مراسم که رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش نیز حضور داشتند، افزود: اگر ما مسئولان بستر مناسب تعلیم و تربیت شما دانش‌آموزان را فراهم کنیم و شما خوب درس بخوانید، فردای این کشور قطعا بهتر از امروز خواهد بود؛ ما به سهم خود تلاش می‌کنیم هر چه در توان داریم برای بهبود و ارتقای ساختار و بسترهای آموزشی کشور انجام دهیم.

 پزشکیان با قدردانی از خانواده مرحوم دکتر عسکری شیرازی و همه خیرین مدرسه‌ساز کشور اظهار داشت: باید کاری کنیم که امکانات آموزش مناسب برای همه مناطق کشور به شکل برابر فراهم شود و از سوی دیگر ساز و کارهای آموزشی را به شکلی بهبود ببخشیم که در مدارس دانش‌آموزانی خلاق، توانمند در کار گروهی، برخوردار از روحیه حل مسئله و دغدغه‌مند برای مردم و جامعه تربیت شوند تا جامعه‌ای متعالی بسازند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در اولین جلسه شورای‌عالی آموزش و پرورش طراحی ساز و کار لازم برای این هدف را آغاز خواهیم کرد، گفت: بر این اساس همچنین تلاش خواهد شد که معلمان و مدیران و همه دست‌اندرکاران آموزش و پرورش از امکانات برابر و عادلانه برای ارتقای مهارت و توانمندی‌های خودشان برخوردار باشند تا شما دانش‌آموزان بتوانید با تکیه بر معلمانی توانمند، استعدادهای خود را در مدارس پرورش دهید.

 پزشکیان با اشاره به اینکه لازمه ساختن فردای ایران پرهیز از اختلاف و دعوا و وفاق و همدلی است، خاطرنشان کرد: مدارس به دانش‌آموزان درس رفاقت و دوستی بدهند تا آنها بدانند که باید حول هدف ساختن کشور با هم دوست بوده و همکاری کنند. شما به فکر همه کسانی باشید که مشکل یا رنجی دارند و با هدف رفع این مشکلات و رنج‌های مردم خود را توانمند کنید، تا هیچ کسی در آینده این کشور رنج و مشکل نداشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه راهی که شما دانش‌آموزان امروز انتخاب می‌کنید، تعیین کننده آینده کشور است، گفت: این شما دانش‌آموزان هستید که باید در وهله اول بخواهید و بعد بیاموزید که راه آبادانی کشور وفاق و همدلی است. امروز مشکل اصلی پیش‌روی ساختن ایران اختلاف درباره مسائل غیرمهم و بی‌مورد است که باعث حذف برخی نیروهای توانمند در مسیر سازندگی کشور شده است. اختلاف هم باعث کاستن از توان ما برای سازندگی کشور می‌شود و هم ما را در برابر دشمنان تضعیف می‌کند، لذا در مدارس همکاری، همدلی و هم‌افزایی را یاد بگیریم تا با همه توان و قدرت برای رفع مشکلات تلاش کنیم و در برابر بدخواهی دشمنان بایستیم.

 پزشکیان در پایان سخنان خود این مسئله که «راه وفاق در مدرسه و تاثیر آن در فردای کشور عزیزمان ایران» را به عنوان پرسش مهر امسال دانش‌آموزان تعیین کرد و سپس با همراهی یکی از دانش‌آموزان مدرسه که فرزند شهید نیز بود، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا درآوردند.

وزیر آموزش و پرورش نیز در آغاز این مراسم در سخنانی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، برای دانش‌آموزان و همه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز