خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه:

تبعیت از ولایت موجب اقتدار ایران اسلامی و امنیت پایدار در کشور و در سطح منطقه شده است

تبعیت از ولایت موجب اقتدار ایران اسلامی و امنیت پایدار در کشور و در سطح منطقه شده است
کد خبر : ۱۵۳۱۸۳۳

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: سررشته نفاق در دست استکبار است که به دست مزدوران وابسته به استعمار در حال اجرا است و مهمترین هدف آن‌ها هم از بین بردن وحدت در جامعه اسلامی و تفرقه در بین امت اسلامی است؛ لذا نکته کلیدی که موجب اقتدار ایران اسلامی و موجب به دست آمدن این امنیت پایدار در کشور و در سطح منطقه شده فقط مسئله تبعیت از ولایت است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در مراسم ویژه هفته وحدت در شیراز با تقدیر از مرکز بزرگ اسلامی استان فارس برای برگزاری این مراسم، ضمن تبریک آغاز هفته وحدت گفت: حضور در این مجلس خود یک عبادت است و بی تردید در محضر خدای متعال برای دنیای باقیه و تاریخ زندگی متولیان توشه خوبی است و این حرکت در استان فارس ماندگار خواهد بود و بر تارک نورانی این استان و شهر شیراز خواهد درخشید.

وی افزود: رسالت و حاکمیت پیامبر اسلام (ص) تغییر سرنوشت بشر در مسیر پیشرفت و تعالی و به سمت و سویی بود که هیچگاه در آن سقوط و انحطاط وجود نداشته باشد، لذا پس از پا گذاشتن در عرصه حیات مادی و با پشت سر گذراندن رویداد‌های گوناگون، مدیریت جامعه بشریت را بر عهده گرفتند و انسانیت را از سقوط نجات دادند تا مسیر سرنوشت بشریت تغییر یابد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه از زمان بعثت پیامبر (ص) مسیر بشریت تغییر پیدا کرد و نفسانیت انسان‌ها به معنای واقعی از مسیر جهالت به مسیر عبودیت سوق پیدا کرد، افزود: در طول تاریخ اسلام تمام دشمنان و شیاطین که برای از بین بردن آثار رسالت و توحید مسلح شده بودند، خاضعانه منقرض و از بین رفتند، اما استیلا و علوّ اسلام روز به روز بیشترشد.

وی با طرح این پرسش که چرا اسلام برتری یافت و چه چیز موجبات اعتلای کلمه الله و نبوت رسول مکرم اسلام بود؟ بیان کرد: اولین نکته‌ای که رقم زننده این اعتلا شد؛ در زیر بیرق واحد قرار گرفتن بود که همان اعتصام و اتحاد است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه نکته دوم در اعتلای اسلام و مسیر رسالت پیامبر را فراهم شدن اسباب عبودیت برای رها شدن از غیر کلمه توحید خواند و خاطر نشان کرد: نشستن زیر خیمه عبادت خدا و پرستش خدای واحد به عنوان یک معیار اصلی در راستای نجات بشریت بود و سومین نکته در اعتلای اسلام بسته شدن راه کفر و شرک برای افرادی بود که ایمان را در منظر و مرئی خود مهمترین رکن ترقی خود به حساب آوردند و چهارمین عامل هم تمسک به خداوند در باور مردم به عنوان تنها راه نجات و اعتلای اسلام بود که پیامبر گرامی اسلام با تکیه بر این چهار محور بعنوان سرمایه اصلی تمدن سازی، بنیان هدایت بشریت را پایه گذاری و نهادینه کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه شیاطین در طول تاریخ همواره در برابر این چهار پایگاه ایجاد شده توسط پیامبرگرامی اسلام شروع به مقابله کردند گفت: متأسفانه مبنای اصلی نفاق از آن نقطه آغاز شد، که افرادی به ظاهر در محضر پیامبر اظهار به ایمان می‌کردند، اما در عمل به خاطر بُخل و حسادت نسبت به پیشرفت برنامه تمدنی پیامبر، به صورت مؤذیانه و یا به صورت غیر علنی شروع به توطئه کردند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، نکته اساسی و جدی برای جامعه‌ای که داعیه پذیرش رسالت و تمسک به توحید را دارد، توجه به مسئله نفاق و نفوذ منافقین برای از بین بردن وحدت جوامع اسلامی خواند و افزود: امروز برخی حکمرانان دولت‌های اسلامی از منافع امت اسلام ارتزاق می‌کنند، ولی از پذیرش اسلام در کشور خودشان ممانعت می‌کنند. این چه اتفاقی است که این حکمرانان برای رسیدن به منویات نفسانی خودشان حاضر می‌شوند امت خودشان را فدا کنند، این امر چیزی نیست جز مکری از مکاید شیطانی که با نفوذ منافقانه سردمداران ظلم و کفر، بوجود آمده تا بلاد اسلام را به سقوط و انحطاط بکشاند.

وی خاطر نشان کرد: اراده استکبار در هیچ کجای دنیا به میزان ایجاد تفرقه در جمهوری اسلامی نبوده است، یعنی آن‌ها در طول این چهل و چند سال هر چه در توان داشتند بکار بستند تا مانع از صدور انقلاب و گستره نفوذ معنوی و اثر گذاری جمهوری اسلامی در کشور‌های اسلامی باشند، اما امروز ما می‌بینیم که به فضل الهی علیرغم این دشمنی‌ها این پروژه دشمن نیز با شکست مواجه شده است و ندای حق طلبی و دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر زورگویی‌های مستکبران و ظلم ظالمان نه تنها در بین مسلمان بلکه در بین تمام انسان‌های آزاده در سرتا سر دنیا طنین انداز شده است و جمهوری اسلامی به یک الگو تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی ادامه داد: سررشته نفاق در دست استکبار است که به دست مزدوران وابسته به استعمار در حال اجرا است و مهمترین هدف آن‌ها هم از بین بردن وحدت در جامعه اسلامی و تفرقه در بین امت اسلامی است؛ لذا نکته کلیدی که موجب اقتدار ایران اسلامی و موجب به دست آمدن این امنیت پایدار در کشور و در سطح منطقه شده فقط مسئله تبعیت از ولایت است.

وی با تأکید بر نقش علما و روحانیون اهل سنت و شیعه در مدیریت جریان فکری مردم جامعه در مسیر پذیرش حکمرانی ولایت، افزود: امروز بواسطه همین ولایت پذیری، در گستره طولانی مرز‌های جمهوری اسلامی ایران که بیش از ۸ هزار کیلومتر اعم از مرز‌های آب و خاکی است و عمدتاً ساکنین آن‌ها از عزیزان اهل سنت هستند، شاهد سالم‌ترین و پایدار‌ترین نقاط از نظر امنیتی هستیم، از این رو دشمنان ما در وضعیت کنونی به این نتیجه رسیده اند که تنها راه ضربه زدن به این انسجام و وحدت شکل گرفته در نظام اسلامی، ایجاد تشکیک و خدشه بر اعتقاد و باور ولایی در بین جمعیت مسلمین است که باید نسبت به این مسئله هوشیار بود.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با بیان این مطلب که اگر امروز راهبرد ولایت در سوریه، عراق و لبنان اعمال نمی‌شد معلوم نبود، آن‌ها در چه وضعیتی قرار می‌گرفتند، گفت: اگر چنانچه ما توانستیم در زمره قدرت‌های بزرگ قرار بگیریم تا هیچ کدام از دشمنان ما جرأت تعدی و عرض اندام در مقابل نظام جمهوری اسلامی را نداشته باشند، بواسطه اتحاد و همبستگی در سایه بیرق ولایت است.

وی خاطر نشان کرد: راهبرد اصلی رهبر معظم انقلاب در مقابل راهبرد دشمن که ایجاد تفرقه در بین مسلمانان است، ایجاد وحدت و اقتدار است، بنابراین هر کسی در هر جایگاهی که بخواهد نفاق به خرج بدهد و به این وحدت آسیب برساند، منافق است و رحم کردن به این منافق و زیر بار حرف او رفتن، خیانت به دین و اسلام است؛ لذا باید با تکیه برمشترکات دینی و انقلابی و بازی نکردن در زمین دشمن، این نقشه شوم آن‌ها را خنثی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با تأکید بر لزوم حفظ وحدت و احترام به پیروان ادیان و مذاهب توحیدی به عنوان رکن اصلی ولایت پذیری تصریح کرد: مسئله ولایت پذیری بسیار مهم است، امروز باید وحدت امت اسلام در ذیل این بیرق شکل بگیرد و باید بدانیم و بفهمیم که این مسئله انقطاعی نبوده و باید تا زمانی که بشریت وجود دارد این وحدت هم حفظ بشود، یقیناً در جامعه اسلامی این وحدت اتفاق نخواهد افتاد مگر در سایه تبعیت از ولایت فقیه، و امروز این مسئله در کشور ما، یعنی وحدت بین اهل تشیع و تسنن به خوبی نمایان شده است.

وی در ادامه افزود: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در مقابل دشمنان خود ایستاده و از هیچ قدرتی ابایی ندارد، تنها یک دلیل دارد و آن هم وجود ولایت فقیه است، که در رأس جامعه اسلامی با درایت، تدبیر و حکمت کار را پیش می‌برد. اگر ما این مسئله، یعنی تبعیت از ولایت را حفظ کردیم این اقتدار ما هیچگاه از بین نخواهد رفت، و هیچ قدرتی نمی‌تواند بر ما مستولی و پیروز شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز