خبرگزاری کار ایران

عظیمی‌راد نوشت:

رئیس‌جمهور مصوبه ناعادلانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تاثیر قطعی معدل در کنکور را تا ‎بررسی دقیق، تعلیق کند

رئیس‌جمهور مصوبه ناعادلانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تاثیر قطعی معدل در کنکور را تا ‎بررسی دقیق، تعلیق کند
کد خبر : ۱۵۳۱۴۵۹

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در رشته توئیتی به نشست کمیسیون متبوعش با وزیر آموزش و پرورش با موضوع ساماندهی ‎نیروی انسانی،اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، احسان عظیمی‌راد نماینده مردم مشهد و کلات و سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در رشته توئیتی نوشت:

‌انتظار از رئیس جمهور مردمی و عدالتخواه، ‎تعلیق مصوبه ناعادلانه شورا در تاثیر قطعی معدل تا ‎بررسی دقیق کارشناسی آن است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی به جای پرداختن به مسائل جزئی این چنینی که وظیفه ذاتی مجلس شورای اسلامی است، باید به ماهیت ‎سیاستگذاری و ‎نظارت خود بازگردد.

 عظیمی‌راد  همچنین در رشته توئیتی نوشت:

‌یک: مباحث مطرح شده در نشست امروز کمیسیون تخصصی آموزش،تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با وزیر محترم آموزش و پرورش با موضوع ساماندهی ‎نیروی انسانی در شروع سال تحصیلی جدید به شرح ذیل می‌باشد.

‌دو:

۱- تبدیل وضعیت ۲۶۰۰۰ نیروی خرید خدمات آموزشی به ‎قراردادکار معین تقریبا نهایی شده است. کمیسیون آموزش نیز فردا طی نامه‌ای به رئیس سازمان امور استخدامی بر تسریع این موضوع تاکید خواهد کرد.

‌سه:

۲- اختصاص ۱۶۰۰۰ ردیف خالی تکمیل ظرفیت آزمون‌های استخدامی به عزیزان به اصطلاح ‎کارنامه سبز و نیروهای ‎کیفیت بخشی مانند مربیان پرورشی، تربیت بدنی، قرانی، روانشناسی و..

چهار:

۳- طبق دستور وزیرمحترم آموزش و پرورش به ‎هسته گزینش وزارتخانه، مقرر شد حدود ۷۰ درصد از داوطلبان دارای شرایط کد ۵ و کد ۱۹، ضمن ‎برطرف شدن مشکلات گزینشی،به آموزش و پرورش ‎ملحق شوند.

پنج:

۴- بکارگیری ۴۰۰۰ نفر از نیروهای ‎نهضتی و ‎حق التدریس قبل از سال ۹۱ که در آزمون سال ۹۹ موفق نشدند (بخشنامه مربوطه فردا ابلاغ خواهد شد)

شش:

۵- معلمان ‎حق التدریس دارای ‎کدپرسنلی و ‎جامانده ها از آزمون استخدامی،در صورتی که در مدت ۵ سال گذشته، فقط یک سال تمام وقت در آموزش و پرورش تدریس کرده باشند،حتی اگر در بقیه سال‌ها ارتباط ایشان منقطع بوده،جذب می‌شوند.

هفت:

۶- وزیر محترم آموزش و پرورش درخصوص معلمان عزیز ‎نهضت سواد آموزی، پیش دبستانی ها و ‎طرح امین، قول داد ظرف یک ماه آینده طرح ‎ساماندهی ایشان را ارائه نماید.

‌هشت:

۷- مقرر شد موضوع ‎دانشجو_معلم های عزیز و مشکلات ایشان، در جلسه‌ای جداگانه با موضوع ‎دانشگاه فرهنگیان برگزار گردد.‌در خصوص ‎سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان مقرر شد در یک جلسه تخصصی، به زودی کمیسیون و وزارتخانه جمع‌بندی خود را نهایی نمایند.

‌نه:

۸- مسئله ‎تاثیر قطعی معدل در کنکور یکی از سوالات همکاران کمیسیون از وزیر محترم آموزش و پرورش بود که دکتر کاظمی پاسخ دادند: "این مصوبه دارای ‎اشکالات جدی و اساسی است!"

‌ده:

دکتر ‎کاظمی عزیز، الحق و الانصاف نشان داد هم ‎تجربه لازم برای مدیریت این وزارتخانه پرمشغله و مهم را دارد و هم ‎انگیزه کافی برای حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت.

همه به ایشان برای نیل به ‎موفقیت کمک خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز