خبرگزاری کار ایران

احمدی در نطق میان دستور:

اگر می‌خواهید اقدامی برای رفع تحریم‌ها داشته باشید ابتدا سراغ رفع تحریم چرخه دلار بروید

اگر می‌خواهید اقدامی برای رفع تحریم‌ها داشته باشید ابتدا سراغ رفع تحریم چرخه دلار بروید
کد خبر : ۱۵۳۰۹۴۵

یک عضو کمیسیون امنیت گفت: ملت ایران خوب می دانند که در سایه اقتدار است که می‌توان در عرصه بین‌الملل حقوق کشور را حفظ کرد ولاغیر؛ اگر می‌خواهید اقدامی برای رفع تحریم‌ها داشته باشید ابتدا سراغ رفع تحریم چرخه دلار بروید تا بتوانید از منافع این قراردادها استفاده کنید.

به گزارش ایلنا، وحید احمدی در صحن علنی امروز ( سه شنبه، ۲۷ شهریورماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان ضمن تبریک ولادت فرخنده حضرت محمد ( ص ) وهفته وحدت و دفاع مقدس، گفت: تأکید بر وحدت امت اسلامی از ابتدا روزهای نخست انقلاب از مسلمات نظام بوده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی وحدت یک تاکتیک نیست بلکه یک اصل قرآنی است؛ آیا اگر امت اسلامی اسلامی به این اصل عمل می کردند مشتی صهیونیست جنایتکار، تبهکار و فاسد می‌توانستند این همه بر پیکره اسلام زخم بزنند و به ظلم ۷۰ سال بر مردم مظلوم فلسطین ادامه دهند؟ سران بسیاری از کشورهای اسلامی نمی‌بینند بر غزه مظلوم چه می‌گذرد؟ گرچه ملت سرافراز غزه به ظاهر متحمل خسارت‌های فراوان مالی و جانی شده اند اما سرافراز میدان هستند.

 وی ادامه داد: جمهوری اسلامی هیچگاه از مذاکره بر اساس احترام متقابل و تأمین منافع ملی و متعهد ماندن طرفین به تعهدات خود ابایی نداشته و ندارد و همه خوب می‌دانند اگر کشوری در عرصه بین‌الملل اقتدار لازم را نداشته باشد نمی تواند صرف مذاکره و نشست و برخاست مشکل را حل کند.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس دوازدهم افزود: هر هرازگاهی موضوع برجام مطرح می‌شود و عده‌ای بر این باورند که برجام می تواند گره ای از مشکلات را حل کند  اما مروری بر اقدامات گذشته در این حوزه عبرت آموز است؛ پس از اجرای برجام و انجام تعهدات توسط ایران اسلامی غربی‌ها جز اقدامات خصمانه و ظالمانة اقدام دیگری نداشتند و پس از خروج آمریکایی‌ها، سایر کشورهای اروپایی جز دشمنی کار دیگری انجام ندادند؛ سه کشور اروپایی یک روز مانده به پایان تعهدات برجامی به وسیله بیانیه‌ای بر ادامه دشمنی و خصومت خود اصرار ورزیدند و موضوع عمل به ۳۹ بند از اف ای تی اف چه نتیجه‌ای به بار آورده است که اصرار بر عمل کردن به دو بند باقی مانده است؛ در ماه عسل برجام همین کشورهای غربی به هواپیمای حامل وزیر خارجه وقت سوخت ندادند.

احمدی یادآور شد: ملت ایران خوب می دانند که در سایه اقتدار است که می‌توان در عرصه بین‌الملل حقوق کشور را حفظ کرد ولاغیر؛ اگر می‌خواهید اقدامی برای رفع تحریم‌ها داشته باشید ابتدا سراغ رفع تحریم چرخه دلار بروید تا بتوانید از منافع این قراردادها استفاده کنید.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: استان کرمانشاه استانی است که ۸ سال درگیر دفاع مقدس بود و خسارات فراوانی دیده و از بسیاری از مزایایی که امروز باید برخوردار می شد نشده گرچه اقدامات بسیار خوبی توسط دولت‌ها صورت گرفته اما کماکان استان مشکلات عدیده‌ای در حوزه اقتصادی دارد و بر اساس آمارهای اخیر شاخص فلاکت در کرمانشاه به اوج رسیده و هر چند حداقل انتظار مردم به نتیجه رسیدن مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب است اما از آناهیتا و راه‌آهن قصرشیرین هنوز خبری نیست و راه‌آهن فعلی هم به هیچ وجه کارآمد نیست؛ از سویی دو طرح‌ مصوبات سفر رهبری یعنی ذوب‌آهن صحنه و ایران خودرو هنوز با کارشکنی هایی مواجه هستند؛ اخیرا آمدند ایران خودرو را به مزایده بگذارند وامید مردم را ناامید کنند در این رابطه نیاز است وزیر صمت به این موضوع ورود کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز