خبرگزاری کار ایران

نوروزی در نطق میان دستور:

ایجاد کنسولگری ترکمنستان در گلستان مسیری برای استفاده از ظرفیت‌های استان

ایجاد کنسولگری ترکمنستان در گلستان مسیری برای استفاده از ظرفیت‌های استان
کد خبر : ۱۵۲۹۸۶۷

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی خواستار رسیدگی رئیس جمهور و وزرای نیرو و کشاورزی به وضعیت آب و کشاورزی استان گلستان شد که در حال حاضر شرایط خوبی ندارد.

به گزارش ایلنا، رحمت الله نوروزی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۲۵ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته تعلیم و تربیت با تأکید بر اینکه دولت و مجلس باید برای رفع مشکلات آموزش و پرورش تلاش کنند، گفت: حدود یک ماه از آغاز به کار دولت چهاردهم می گذرد و مجلس رأی اعتماد بالایی به دولت وفاق ملی در سطح بی نظیری داده شده است که امیدواریم دولت قدردان آن باشد و گام های بلندی برای رفع مشکلات مردم بردارد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه به رغم خدمات جمهوری اسلامی، شاخص های استان گلستان نسبت به میانگین کشوری سطح پایین دارد که نیازمند توجه دکتر پزشکیان است، اظهار داشت: نزدیک کاشت کلزا هستیم اما هنوز مطالبات کلزاکاران و گندمکاران پرداخت نشده است.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: استان گلستان در سطح ملی از نخبگان مدیریتی برخوردار است اما از ظرفیت استانی که ۶۰ درصد آن به شما رأی داده است به درستی استفاده نمی شود لذا لازم است از ظرفیت گلستانی ها نیز در سطح مدیریت ملی استفاده کنید و مجمع نمایندگان نیز آمادگی اعلام این ظرفیت ها را دارد.

نوروزی در ادامه نیز خطاب به وزیر نیرو عنوان کرد: در استان گلستان با مشکل آب شرب و آب کشاورزی مواجه هستیم که نیاز به تدبیر وزرای نیرو و کشاورزی دارد به ویژه که شغل اصلی مردم گلستان، کشاورزی است و امنیت غذایی کشور به آن بستگی دارد از این رو آبیاری تحت فشار نیازمند حمایت دولت دارد که انتظار داریم توجه ویژه ای به آن صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دوازهم خطاب به رئیس جمهور، معاون اول و وزیر کشاورزی با اشاره به تذکرات خود در سال گذشته عنوان کرد: آتش سوزی در جنگل های علی آباد کتول باعث نابودی ظرفیت های کشور می شود و دلیل آن نیز نبود امکانات و تجهیزات آتش نشانی است.

وی همچنین  با انتقاد از خام فروشی گندم و شالی بیان داشت: امروز نقدینگی وجود ندارد در حالی که صنایع تبدیلی کشاورزی با سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، هولدینگ بانک ها و شستا می توانند سرپا شوند.

نوروزی در ادامه با اشاره به اینکه ناترازی برق اقتصاد کشاورزی را نه تنها در استان گلستان بلکه در کل کشور تحت الشعاع قرار داده است، بیان داشت: اگر این مشکل حل نشود با قطعی برق ۷ ساعته چاه های برق و کارخانجات دچار مشکل خواهیم شد.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان با بیان اینکه اجرای فاز دوم سیکل ترکیبی، پای کار بودن همه مسئولان را می طلبد، بیان داشت: استان گلستان ظرفیتی در آسیای میانه و میان کشورهای ترکمنستان و سایر کشورهای این منطقه است از این رو ایجاد کنسولگری این کشور در استان از خواسته های تجار و فعالان اقتصادی است که از سال ۹۲ پیگیر آن بوده ایم.

وی همچنین از میزان سهم استان گلستان از تهاتر نفت انتقاد کرد و گفت: پیگیری پروژه راه آهن گرگان-مشهد-اینچه برون نیازمند توجه وزرای دولت چهاردهم است و در حوزه بهداشت و درمان باید به هزینه درمان سرطان و تأمین شیرخشک و دارو توجه شود که بسیار گران و کمیاب است.

نوروزی ضمن انتقاد از افزایش کود به میزان ۲۰۰ برابر، اظهار داشت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تقاضای قشر بازنشسته از رئیس جمهور است، رتبه بندی فرهنگیان سال ۱۴۰۰ و تعیین تکلیف نیروهای شرکتی که در مجمع تشخیص مانده است نیز از دیگر خواسته های مردم است و باید یک بار برای همیشه برده داری نوین را کنار گذاشت.

نماینده مردم علی آباد کتول در ادامه احداث جاده علی آباد کتول-شاهرود را از خواسته های مردم استان عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش با کمبود نیرو مواجه است و از سوی دیگر لازم است به وضعیت بازنشستگان که ۳۰ سال کار کرده اند و نیروهای خرید خدمات آموزشی، نهضتی ها، غیرانتفاعی ها و سایر نیروهای زحمت کش در آموزش و پرورش استان ها رسیدگی شود همچنین باید به موضوع تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش که سنگ بنای نظام هستند و همچنین نسبت به وضعیت حقوق شاغلان، بازنشستگان و همه کارمندان با توجه به نرخ تورم توجه شود که هم اکنون مردم گلایه مند هستند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان پرتاب ماهواره چمران ۱ با ماهواره بر قائم در مدار ۵۵۰ کیلومتری و همچنین موفقیت ورزشکاران و قهرمانان در المپیک و پارالمپیک را تبریک گفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز