خبرگزاری کار ایران

حجتیدر گفت‌وگو با ایلنا:

کانون وکلا نیاز به مدیران عمل‌گرا و کاریزماتیک دارد

کانون وکلا نیاز به مدیران عمل‌گرا و کاریزماتیک دارد
کد خبر : ۱۵۲۷۲۴۳

یک وکیل دادگستری گفت: مسئولیت پذیری و پاسخگویی در کنار انتقادپذیری و استقلال رأی باید در تک تک اعضای هیأت مدیره کانون وکلا وجود داشته باشد.

سیدمهدی حجتی در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با شاخصه های مدیریتی در کانون وکلا و به بهانه آغار فرایند انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: سوابق فعالیت صنفی نامزدهای انتخابات و عملکرد ایشان در حوزه‌هایی که عهده‌دار مسئولیت مشخصی بوده‌اند مولفه خوبی برای تشخیص افراد اصلح برای قرارگیری در کرسی‌های هیأت مدیره است و بی تردید این امر باید ناشی از قضاوت وکلا در خصوص منفی یا مثبت ارزیابی کردن این سوابق بدون ابتنا بر رفتارهای نمایشی و تبلیغاتی محض باشد.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه مدیران کانون وکلا باید مصداق مدیر حرفه‌ای و‌ مجرب باشند، افزود: تجربه مدیریتی در کنار دانش مدیریت، باعث تحقق مدیریت حرفه‌ای در نهاد وکالت در امور داخلی و بیرونی خواهد شد و بی‌تردید مدیریت صحیح نهادی مانند کانون وکلا، آن را در جایگاه واقعی خویش قرار خواهد داد.

عضو سابق هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در ادامه گفت:برنامه محوری، برنامه‌ریزی و تعقیب برنامه‌ها به صورت هدفمند و در چارچوب‌های معقول و نه آرمانی باید توسط همه نامزدهای انتخابات در دستور کار قرار گیرد و انتخاب کنندگان بر مبنای برنامه‌های راهبردی به داوطلبان عضویت در هیأت مدیره رأی دهند.

حجتی با اشاره به این مطلب که کانون وکلا نیاز به مدیران عمل گرا و کاریزماتیک دارد، افزود: هر مقدار که مدیران کانون وکلا عملگرا‌تر و قائل به مدیریت مشارکتی برای اداره نهاد وکالت باشند، طبعا کارنامه موفق‌تری را از خویش برجای خواهند گذاشت و بر کاریزمای آنان در جامعه وکالت افزوده خواهد شد و بالعکس هر مقدار که مدیران کانون وکلا شعارگرا، منفعل و سطحی‌نگر باشند، در اداره نهاد وکالت با چالش‌ها و بحران‌های ببشتری مواجه خواهند شد.

وی مسئولیت پذیری و پاسخگویی در کنار انتقادپذیری و استقلال رأی را مؤلفه‌ای دانست که  باید در تک تک اعضای هیأت مدیره کانون وکلا وجود داشته باشد و در ادامه گفت: در دوره کوتاه مدیریت دو ساله کانون وکلا، برخورداری از هوش هیجانی و اداره شورایی کانون وکلا بدون استبداد رأی و نظر و اعمال مدیریت مشارکتی می‌تواند مدیریت مطلوب را در اداره کانون متبلور کند.

حجتی در پایان مشروعیت و مقبولیت را مقدمه واجب برای تصدی مدیریت در نهاد وکالت دانست و اضافه کرد: مدیران کانون وکلا باید از حمایت و پشتوانه حداکثری وکلا برخوردار باشند تا قدرت چانه‌زنی بالایی در تعاملات درونی و بیرونی داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز