خبرگزاری کار ایران

حجتیدر گفت‌وگو با ایلنا:

کانون وکلا نیاز به مدیران عمل‌گرا و کاریزماتیک دارد

کانون وکلا نیاز به مدیران عمل‌گرا و کاریزماتیک دارد
کد خبر : ۱۵۲۷۲۴۳

یک وکیل دادگستری گفت: مسئولیت پذیری و پاسخگویی در کنار انتقادپذیری و استقلال رأی باید در تک تک اعضای هیأت مدیره کانون وکلا وجود داشته باشد.

سیدمهدی حجتی در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با شاخصه های مدیریتی در کانون وکلا و به بهانه آغار فرایند انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: سوابق فعالیت صنفی نامزدهای انتخابات و عملکرد ایشان در حوزه‌هایی که عهده‌دار مسئولیت مشخصی بوده‌اند مولفه خوبی برای تشخیص افراد اصلح برای قرارگیری در کرسی‌های هیأت مدیره است و بی تردید این امر باید ناشی از قضاوت وکلا در خصوص منفی یا مثبت ارزیابی کردن این سوابق بدون ابتنا بر رفتارهای نمایشی و تبلیغاتی محض باشد.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه مدیران کانون وکلا باید مصداق مدیر حرفه‌ای و‌ مجرب باشند، افزود: تجربه مدیریتی در کنار دانش مدیریت، باعث تحقق مدیریت حرفه‌ای در نهاد وکالت در امور داخلی و بیرونی خواهد شد و بی‌تردید مدیریت صحیح نهادی مانند کانون وکلا، آن را در جایگاه واقعی خویش قرار خواهد داد.

عضو سابق هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در ادامه گفت:برنامه محوری، برنامه‌ریزی و تعقیب برنامه‌ها به صورت هدفمند و در چارچوب‌های معقول و نه آرمانی باید توسط همه نامزدهای انتخابات در دستور کار قرار گیرد و انتخاب کنندگان بر مبنای برنامه‌های راهبردی به داوطلبان عضویت در هیأت مدیره رأی دهند.

حجتی با اشاره به این مطلب که کانون وکلا نیاز به مدیران عمل گرا و کاریزماتیک دارد، افزود: هر مقدار که مدیران کانون وکلا عملگرا‌تر و قائل به مدیریت مشارکتی برای اداره نهاد وکالت باشند، طبعا کارنامه موفق‌تری را از خویش برجای خواهند گذاشت و بر کاریزمای آنان در جامعه وکالت افزوده خواهد شد و بالعکس هر مقدار که مدیران کانون وکلا شعارگرا، منفعل و سطحی‌نگر باشند، در اداره نهاد وکالت با چالش‌ها و بحران‌های ببشتری مواجه خواهند شد.

وی مسئولیت پذیری و پاسخگویی در کنار انتقادپذیری و استقلال رأی را مؤلفه‌ای دانست که  باید در تک تک اعضای هیأت مدیره کانون وکلا وجود داشته باشد و در ادامه گفت: در دوره کوتاه مدیریت دو ساله کانون وکلا، برخورداری از هوش هیجانی و اداره شورایی کانون وکلا بدون استبداد رأی و نظر و اعمال مدیریت مشارکتی می‌تواند مدیریت مطلوب را در اداره کانون متبلور کند.

حجتی در پایان مشروعیت و مقبولیت را مقدمه واجب برای تصدی مدیریت در نهاد وکالت دانست و اضافه کرد: مدیران کانون وکلا باید از حمایت و پشتوانه حداکثری وکلا برخوردار باشند تا قدرت چانه‌زنی بالایی در تعاملات درونی و بیرونی داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز