خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

سواحل مکران جایگاه راهبردی در حل مشکلات مردم منطقه دارد

سواحل مکران جایگاه راهبردی در حل مشکلات مردم منطقه دارد
کد خبر : ۱۵۲۵۴۸۵

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به اهمیت اقتصاد دریامحور در توسعه سواحل مکران، گفت: سرعت‌بخشی به تکمیل طرح‌های وزارت دفاع و اشتغال‌زایی برای نیرو‌های بومی از اهداف سفر به این منطقه است.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ نصیرزاده در جلسه شورای اداری و معتمدان در چابهار اظهار داشت: طرح‌های صنعتی وزارت دفاع در چابهار باید هرچه سریعتر تکمیل شوند تا شاهد توسعه و آبادانی بهتر این مناطق راهبردی باشیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر لزوم استفاده از اقتصاد دریامحور در توسعه سواحل مکران، گفت: برای ساخت فرودگاه جدید در مکان فعلی فرودگاه کنارک برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است و به همین منظور سه هزار هکتار زمین به صورت رایگان اختصاص یافت تا ترمینال مسافربری و سایر زیرساخت‌های جابجایی کالا و مسافر فراهم شود.

 امیر سرتیپ نصیرزاده با اشاره به آغاز نخستین سفر استانی خود از استان سیستان و بلوچستان افزود: دولت برای حل مشکلات مردم این استان برنامه دارد و هر مسئولی در حوزه خودش ورود خواهد کرد و مطالب مطرح‌شده توسط مسئولان، امام جمعه و نماینده مردم چابهار براساس اولویت پیگیری می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: از طرح‌های صنعتی وزارت دفاع و ظرفیت‌های ترانزیتی و تجاری در سواحل مکران از جمله شهرک پتروشیمی مکران، بندر شهید بهشتی، پایانه‌های صادراتی محصولات شیمیایی، شرکت آب نیروی مکران و آب‌شیرین‌کن ۲ منظوره بازدید کردم و پیشرفت‌های خوبی دارند.

 امیر سرتیپ نصیرزاده با اشاره به اینکه هر وزارتخانه‌ای مسئول پیگیری مطالبات و مشکلات مردم است، عنوان کرد: سرمایه گذاری مناسبی در حوزه پتروشیمی و مواد غذایی در چابهار انجام شده است. طرح‌های وزارت دفاع هم باید هرچه سریعتر تکمیل شوند تا به مرحله اشتغال‌زایی برای مردم این منطقه برسند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه روند سرمایه‌گذاری در سواحل مکران رو به رشد است، اظهار داشت: سواحل مکران با ظرفیت‌های فراوان و جایگاه راهبردی نقش مهمی در توسعه تجارت و حل مشکلات مردم منطقه دارد.

امیر سرتیپ نصیرزاده بیان کرد: رئیس جمهور به‌شدت علاقه‌مند است که این طرح‌ها به سرانجام برسد و بخشی از این طرح‌ها تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اضافه کرد: این منطقه به لحاظ اقتصادی و فرهنگی دارای اهمیت است و وظیفه داریم در راستای توسعه همه‌جانبه این منطقه گام برداریم.

امیر سرتیپ نصیرزاده با بیان اینکه بخش اقتصاد، سرمایه‌گذاری مناسبی در حوزه پتروشیمی و مواد غذایی در چابهار انجام داده است، گفت: سرعت‌بخشی به تکمیل طرح‌های وزارت دفاع و اشتغال‌زایی برای نیرو‌های بومی از اهداف سفر به این منطقه است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به ساخت بیمارستان ارتش در کنارک اشاره و خاطرنشان کرد: این بیمارستان هرچه سریع‌تر به تمام مردم خدمات دهد و با کمک وزارت بهداشت از نظر نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که خدمات مناسب ارائه کنند.

امیر سرتیپ نصیرزاده و هیأت همراه از ظرفیت‌ها و امکانات بندر چابهار، تجهیزات لجستیکی و اقدامات انجام‌شده در حوزه زیرساختی و توسعه فعالیت‌های تجاری در این بندر نیز بازدید کردند.

بازدید از طرح‌های توسعه‌ای، روند تخلیه و بارگیری و بررسی پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه لجستیک و خدمات بندری از دیگر برنامه‌های سفر وزیر دفاع به بندر چابهار بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز