خبرگزاری کار ایران

در جریان سفر اربعینی رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها مطرح شد؛

تاکید بر توسعه همکاری های علمی و فرهنگی ایران و عراق

تاکید بر توسعه همکاری های علمی و فرهنگی ایران و عراق
کد خبر : ۱۵۲۱۰۴۸

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی میان ایران و عراق بر نقش کلیدی دانشگاه‌ها و نهادهای علمی در تعمیق این روابط تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام مصطفی رستمی در جریان سفر اربعینی خود به عراق در دیدار با رایزنی فرهنگی کشورمان، ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام‌شده در حوزه همکاری های فرهنگی، علمی و دانشگاهی دو کشور ایران و عراق، به ضرورت افزایش تبادل دانشجو بین دو کشور و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی ایران برای ارتقای سطح علمی دانشجویان عراقی پرداخت.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها در ادامه با اشاره به برنامه‌های آتی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها برای گسترش ارتباطات علمی و فرهنگی با دانشگاه‌های عراقی از مسئولان و متولیان این حوزه خواست تا با پیگیری‌های مستمر، زمینه‌های همکاری بیشتر دانشگاه های ایران و عراق را فراهم کنند.

حجت الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های رایزنی فرهنگی در حوزه همکاری‌های علمی و فرهنگی بین ایران و عراق پرداخت.

وی تأکید کرد که رایزنی فرهنگی تلاش‌های گسترده‌ای برای توسعه روابط فرهنگی و علمی بین دو کشور انجام داده است و در این راستا برنامه‌های متعددی را با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی عراق به اجرا گذاشته است.

حجت الاسلام اباذر در ادامه با بیان نقش رایزنی فرهنگی در ارتباط با فارغ‌التحصیلان عراقی که در ایران تحصیل کرده‌اند افزود: رایزنی فرهنگی با ایجاد انجمن فارغ‌التحصیلان عراقی در ایران، به دنبال تقویت ارتباطات علمی و فرهنگی میان اعضای این انجمن و دانشگاه‌های ایرانی است.

وی با اعلام آمادگی رایزنی فرهنگی ایران در عراق، برای حرکت به سمت توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های علمی و فرهنگی دانشگاه‌های دو کشور از پیشنهادات و راهکارهای نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها استقبال کرد و با اشاره به حضور و پذیرش مستقیم حدود بیست دانشگاه ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب بغداد، سلیمانیه و نجف اشرف، تصریح کرد که این حضور نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر ایران برای ارتقای روابط علمی و فرهنگی با عراق است.

وی افزود: این دانشگاه‌ها علاوه بر ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی خود، فرصت‌هایی برای پذیرش مستقیم دانشجویان عراقی نیز فراهم کرده‌اند.

مسئول بخش علمی دانشگاهی رایزنی ایران در عراق نیز در این دیدار در سخنانی به فرصت‌های حضور دانشجویان عراقی در ایران پرداخت و توضیح داد که ایران از ظرفیت‌های قابل‌توجهی برای پذیرش و آموزش دانشجویان بین‌المللی، به‌ویژه دانشجویان عراقی، برخوردار است.

محمدجواد نجفی، افزود: دانشگاه‌های ایران با برخورداری از زیرساخت‌های پیشرفته، برنامه‌های آموزشی متنوع و اساتید برجسته، می‌توانند زمینه‌های مناسبی را برای تحصیل دانشجویان عراقی فراهم کنند.

وی در ادامه با اشاره به تجلیل از نفرات برتر گروه‌های زبان فارسی دانشگاه‌های بغداد، کوفه، واسط و دیگر دانشگاه‌های عراقی و ادامه تحصیل آنها در ایران، اظهار داشت که این اقدامات نشان‌دهنده اهمیت زبان فارسی و فرهنگ ایرانی در میان دانشجویان عراقی است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز