خبرگزاری کار ایران

عزیزی‌فارسانی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:

نقش وزارت ورزش برای حل مشکل بیکاری جوانان چه خواهد بود؟

نقش وزارت ورزش برای حل مشکل بیکاری جوانان چه خواهد بود؟
کد خبر : ۱۵۲۰۵۳۳

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس گفت: نرخ بالای بیکاری، افزایش سن ورود به اشتغال، افزایش سن ازدواج و مهاجرت جوانان نخبه به رقم تکلیف قانونی و نقش وزارت ورزش و جوانان مشخص نیست که این وزارتخانه چه تاثیری در این موضوعات داشته است، بنابراین برنامه شما چیست.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا عزیزی‌فارسانی در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: راجب مخالفت خود با آقای دنیا مالی یک سری ابهامات است، گرچه ما ایشان را می‌شناسیم که فردی متعهد، ایثارگر، پاکدشت و مورد تایید اکثر بدنه وزارتخانه بوده است، همچنین فردی مردمی و دلسوز بوده است که انشالله این ابهامات را برای ما برطرف کند قطعا نه تنها به وی رای خواهیم داد بلکه برای ایجاد وفاق ملی به ۱۸ وزیر دیگر رای مثبت خواهیم داد.

وی افزود: آقای دنیا مالی سهم ورزش از تولید ناخالص ملی ما شش دهم درصد است، راهکار مناسبی در برنامه شما دیده نشده است که باید در این رابطه توضیحات لازم را ارایه بدهید. همچنین در برنامه شما رفع وابستگی ورزش به بودجه‌های دولتی است اما تعارضی در اینجا دیده می‌شود که آن نیز در مناطق محروم نظیر شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ که بخش خصوصی توانمندی در آنجا سرمایه‌گذاری نمی‌کند پارادوکس وجود دارد و شما می‌خواهید این تناقض را چگونه برطرف کنید.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم عنوان کرد: تنها ۱۰ درصد از جمعیت ما به توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی عمل می‌کند و در خصوص مرگ و میر بالا ناشی از فشار خون، چربی بالا، کبد چرب و بیماری‌های وابسته در برنامه‌هایتان اشاره نشده که چه راهکاری برای رفع کم تحرکی و کاهش مرگ و میر دارید.

عزیزی‌فارسانی تاکید کرد: توزیع نامتوازن بودجه در کشور است که این موضوع نیز در ورزش وجود دارد و ما ارقام بودجه را که مشاهده می‌کنیم این موضوع دیده می‌شود، با توجه به اینکه شاخص شما عدالت محوری و رفع محرومیت از مناطق کمتر توسعه یافته بوده است از بودجه حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومانی عمرانی کشور چه سهمی از مناطق محروم و کم برخوردارتر تعلق خواهد گرفت؟

وی بیان کرد: در برنامه توسعه‌ای مقرر شده بود سرانه ورزشی به یک متر مربع برسد اما هنوز ۸۰ سانتی متر مربع است که بیشتر آن نیز در اختیار شهرنشینان است. در استان چهارمحال و بختیاری سهم سرانه ورزشی ۲۳ سانتی متر مربع است، راهکار شما در این باره چه خواهد بود؟

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تاکید کرد: افول جایگاه ایران در میدان‌های بزرگ ورزشی است و مهاجرت ورزشکاران کشورمان نیز مطرح است. برخی از ورزشکاران ما در زیر پرچم کشورهای دیگر و یا در قالب تیم پناهندگان در المپیک بودند. در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو سهم ما حدود ۶۳ نفر ورزشکار و در سال ۲۰۲۰، ۶۵ نفر اما در ۲۰۲۴ پاریس به ۴۰ نفر رسیده بود. بنابراین دوست داریم برنامه شما در این رابطه ارایه داده شود.

عزیزی‌فارسانی عنوان کرد: رویکرد بسیار خوبی در برنامه شما به خصوص مبارزه فساد در ورزش در فوتبال بوده است، منتهی این برنامه نیاز به بازنگری دارد، موضوع سند آمایش ورزش علی‌رغم این که چهار سال است از تصویب آن می‌گذرد، عملیاتی نشده است و در برنامه شما به آن به خوبی اشاره نشده است و نظام جامع باشگاه داری یکی از مهم‌ترین ارکان ورزشی است که حضرتعالی باید لایحه مربوطه را هرچه سریع‌تر به مجلس ارایه دهید.

وی افزود: نرخ بالای بیکاری، افزایش سن ورود به اشتغال، افزایش سن ازدواج و مهاجرت جوانان نخبه به رقم تکلیف قانونی و نقش وزارت ورزش و جوانان مشخص نیست که این وزارتخانه چه تاثیری در این موضوعات داشته است، بنابراین برنامه شما چیست؟

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز