رای اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش + سوابق
نمایندگان با رای بالا، اعتماد خود به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را اعلام کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از سوی رئیس جمهور با ۲۶۸ رأی موافق به علیرضا کاظمی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کردند.
سوابق وزیر آموزش و پرورش
علیرضا کاظمی یکی از شخصیتهای سیاسی و فرهنگی ایران است که بیشتر به دلیل فعالیتهایش در حوزه آموزش و پرورش شناخته میشود. وی در مقاطع مختلف، مسئولیتهای گوناگونی در این حوزه بر عهده داشته است. یکی از مهمترین مسئولیتهای او سرپرستی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بوده است.
او در شهریور ۱۴۰۰ پس از استعفای محسن حاجیمیرزایی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و تا زمان انتخاب وزیر جدید، این سمت را بر عهده داشت. علیرضا کاظمی پیش از این نیز در مناصب مختلف در حوزه آموزش و پرورش فعالیت داشته و تجربه مدیریتی در این زمینه دارد.
با توجه به سمتهای مختلفی که او در نظام آموزشی ایران بر عهده داشته است، علیرضا کاظمی یکی از چهرههای تأثیرگذار در سیاستگذاری و مدیریت نظام آموزشی کشور به شمار میآید.
علیرضا کاظمی دارای سوابق متعدد مدیریتی و اجرایی در حوزه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است. برخی از مهمترین سوابق و مسئولیتهای او عبارتند از:
سرپرستی وزارت آموزش و پرورش: در شهریور ۱۴۰۰، پس از استعفای محسن حاجیمیرزایی، علیرضا کاظمی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و تا زمان انتخاب وزیر جدید این مسئولیت را بر عهده داشت.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: علیرضا کاظمی پیش از آنکه به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شود، به عنوان معاون پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه فعالیت میکرد. این معاونت نقش کلیدی در سیاستگذاریهای فرهنگی و تربیتی مدارس ایران دارد.
او همچنین در یک مقطع زمانی به عنوان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش فعالیت داشته است، که در این نقش به سیاستگذاری و نظارت بر آموزش در مدارس متوسطه (دبیرستانها) میپرداخت.
علیرضا کاظمی در مقاطعی از فعالیتهایش، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بوده و در این سمت به مدیریت و نظارت بر نظام آموزشی این استان میپرداخت.
او همچنین سابقه فعالیت به عنوان مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد که نشاندهنده تأکید و تخصص وی در امور فرهنگی و هنری مرتبط با دانشآموزان است.